Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

CAPE - forventede afkast 10 år frem

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TeamGarlicT Offline
    TeamGarlicT Offline
    TeamGarlic
    wrote on sidst redigeret af

Fuldstændig enig, René, i dine udsagn.
    Det gør også diskussionen om P/E10 og cyclically adjusted og bumbummelum en smule for akademisk (men alligevel interessant for at fange trends i regnskabsprincipper, valueringer m.v.).

1 Reply Last reply
    1
    • TeamGarlicT Offline
      TeamGarlicT Offline
      TeamGarlic

Den skamløse selvpromo gør jo intet, når kvaliteten er i højsædet...

1 Reply Last reply
      1
      • A Offline
        A Offline
        actdk

Bogens indhold er baseret på diverse artikler, som du finder her:
        http://www.shareholderyield.com/reading-list/

Måske lidt mere overskueligt i bogen. Den er i øvrigt ikke på ret mange sider.

De kommer ind på en del af det samme, og langt mere, i Quantitative Value fra Turnkey Analyst (som TG er inde på).

1 Reply Last reply
        1
        • TeamGarlicT Offline
          TeamGarlicT Offline
          TeamGarlic

Hey WarrenBuffettInvestor
          tak for dit svar. Jeg forstår grafen på den måde, at et marked med en CAPE mellem 0 og 10, så vil det give 7.4% i afkast på 1 års sigt, 27. 1% på 3 år osv.
          MB mener, at USaktier er dyre og på 3 års sigt vil give -10.57% afkast.
          Enig ?

1 Reply Last reply
          1
          • W Offline
            W Offline
            wbi

Hey team garlic .... Ja det er sikkert sådan det skal forstås ...

Jeg går ud fra at det er statiske beregninger han bruger i sin graf og intervaller for Cape ... Med fremtidig revearsal to mean for Cape...... I så fald mener jeg det er helt urealistiske fremtidige afkast han estimerer .... Et eksempel ... Da vi nu ligger med en Cape over 25 ... Så estimerer han et negativt afkast i på 15% over den næste 10-års periode ... Hvis man dertil lægger en inflation på måske 2-3% årligt i den periode ... Så vil en investor der investerer en krone idag stå med en købekraft der er halveret om 10 år... Sådan ca. .... Det tror jeg ikke på sådan helt snusfornuftigt ....

Et andet eksempel.... Et kort øjeblik i foråret 2009 .... Hvor shiller Cape kom ned i et svagt købssignal.... Cape 13,4 .... Havde man da købt kunne man ifølge Cape have forventet et afkast på ca. 10% den næste treårsperiode .... Aktiemarkedet mere end fordobledes i perioden ... Havde man samtidig efterfølgende dengang overvejet situationen et par måneder ... Ja så var det svage købssignal forsvundet og man havde efterfølgende misset hele opturen ....

En ting vil jeg dog medgive faber .... På kort sigt er alting usikkert .... Og på lang sigt er alting også usikkert, men det er dog .... Med eller uden Cape muligt at afgøre om vi befinder os i dyrt eller billigt område for aktiemarkedet som helhed.....

Jeg mener RENEK er tættere på sandheden om at det er retningen eller trenden i Cape som er det som afgør slutafkast.....

En anden ting .... Jeg har nævnt det før.... Hvem herinde som er fan af shiller Cape ... Kan fortælle mig ..... Hvornår har Cape sidst givet et ubetinget købssignal på aktier????? .... Hvornår ????

Fortsat vidunderlig dag
            Wbi
            Warren buffett I........ (He he ... Garlic du er tæt på ....)

1 Reply Last reply
            0
            • TeamGarlicT Offline
              TeamGarlicT Offline
              TeamGarlic

Jeg har stadig billedet af dig på Kvægtorvet med "biblen" i hånden, så helt ved siden af er jeg vist ikke.... skulle dit nick have været wbd for WB Disciple ?

Enig i, at det er ikke er snusfornuftigt at investere i Cape over 25. Din beregning er rigtig som jeg ser det.
              Hvad siger det om denne verden, at CAPE ikke har givet købssignal andet end kortvarigt i 2009 ?
              Hvilken del af regnestykket er skæv ? Prissætning eller indtjening ??

Hvad CAPE eller noget andet helt sikkert ikke kan tage højde for er QE og den irrationelle holdning hos investorerne. Der må alt andet lige i hans beregning været antaget noget lineært og ikke noget om, at ved denne værdi i CAPE, så stiger markedet så meget, hvorefter CAPE er dette og så stiger det så meget (det ville nok slet ikke ligne dem at regne sådan).
              René er inde på det rigtige.

Kender du til andre valueringer, som er mere eviggyldige i alverdens scenarier ?
              Jeg ville bruge det som input til allokeringsgrad ved hver re-balancering.

1 Reply Last reply
              0
              • TeamGarlicT Offline
                TeamGarlicT Offline
                TeamGarlic

Hej Bryan
                tak for dit svar.
                Man skal absolut inkludere tilbagekøb af aktier. http://www.mebanefaber.com/2013/09/28/dividends-and-buybacks-3/
                Hér omtaler Oakmark, at dividende-aktier er meget højt prissatte og det er helt klart pga. screeninger, hvor aktie-tilbagekøb ikke medtages.

1 Reply Last reply
                0
                • P Offline
                  P Offline
                  pm14

Lidt sjovt du lige bragte Mebane Faber på banen da jeg netop idag faldt over en artikel fra businessinsider.com som gjorde mig interesseret i at læse mere fra hans side.
                  http://www.businessinsider.com/most-important-charts-in-the-world-q4-2013-10#meb-faber-cambria-investment-management-82

1 Reply Last reply
                  2
                  • TeamGarlicT Offline
                    TeamGarlicT Offline
                    TeamGarlic

Skal jeg bestemt kigge nærmere på. Tak for link, pm14

sent from iPhone

1 Reply Last reply
                    1
                    • P Offline
                      P Offline
                      pm14

Det er ikke fordi der er meget at komme efter i linket, men det der gjorde mig nysgerrig var at Danmark var blandt de lande som han mente var dyrt prissat.

Jeg havde håbet efter et besøg på hans hjemmeside at finde grafer der netop viste CAPE ratio for de forskellige aktiemarkeder.

Noget ala http://www.multpl.com/shiller-pe/ der viser S&P 500

1 Reply Last reply
                      2
                      • TeamGarlicT Offline
                        TeamGarlicT Offline
                        TeamGarlic

Tænker du på sådan noget som dette: http://www.mebanefaber.com/2013/04/16/countries-sectors/ ?

sent from iPhone

1 Reply Last reply
                        1
                        • P Offline
                          P Offline
                          pm14

Ja, det var noget i den stil, selvfølgelig bare gratis og med adgang til at se hvorledes det var plottet ind på en graf for hvert enkelt land.
                          Og nåh ja, jeg er ikke sikker på jeg forstår hvorfor han har brugt forskellige start datoer, det er vel ret beset lidt misvisende. Tak for link, jeg må lige få kigget hans ældre blogs igennem.

1 Reply Last reply
                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger