Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Nyt Siemens-våben fejler i test

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    hja
    wrote on sidst redigeret af

Artikel i JP.

Link Preview Image
    Jyllands-Posten - Nyheder til dig, der vil vide mere

Artikler om Danmark, udlandet, politik, erhverv, finans, underholdning, kultur, sport, forskning, kriminalitet, vejr, trafik, kommuner, sygehuse, miljø - jp.dk

favicon

Jyllands-Posten (www.jyllands-posten.dk)

Jeg har ikke adgang. Nogen der ved hvad det handler om?

1 Reply Last reply
    0
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam

Nordjyske og DR Midt & Vest havde denne historie for et par dage siden:

http://nordjyske.dk/nyheder/siemens-aendrer-kaempe-moelle-ved-oesterild/882d640a-0686-4564-ac74-8862dd37132b/4/1513

"- Vi sælger møllen i stor stil, og det er vigtigt at kunne vise kunderne, at møllen lever op til det, som vi har lovet. Møllen i Østerild producerer nøjagtig den mængde strøm, som den er designet til, siger programleder Rasmus Lund fra Siemens Wind Power til DR Midt & Vest."

"- Vi har lavet noget ændringer og flyttet rundt på komponenterne inde i møllehuset, både af hensyn til arbejdsmiljøet og sikkerheden."

Det lyder ikke særligt dramatisk.

1 Reply Last reply
      0
      • H Offline
        H Offline
        hja

Nu hvor dagens etapen er overstået, ferie er startet og jeg keder mig allerede...

Det lyder alt sammen meget MISTÆNKELIGT!

For det første.

"..det er vigtigt at kunne vise kunderne, at møllen lever op til det, som vi har lovet".

Hvad er det lige I har lovet?

At I skal bruge flere måneder på "..flyttet rundt på komponenterne inde i møllehuset, både af hensyn til arbejdsmiljøet og sikkerheden"?

Kunne I ikke have øvet jer hjemmefra, så mølle i mellemtiden kan blære sig i al sin gloværdighed? - Nu står den bare der og ser syg ud. Kunderne er helt sikkert nu utrygge og der er artikler i førende dagblade og tv stiller spørgsmål.

For det andet.

Det er en noget aggressiv udmelding på noget flytten rundt på komponenter. "..Møllen i Østerild producerer nøjagtig den mængde strøm, som den er designet til". Er du lidt presset, Rasmus Lund?

For det tredje.

Den anden kanal melder om overbelastende vingespidser, udskiftning af komponenter og softwarefejl. Hvad er sandheden?

Vi har helt sikkert ikke hørt det sidste i denne sag. Tro mig!

1 Reply Last reply
        0
        • L Offline
          L Offline
          LBL09

Hvor har du din viden fra, for hvor jeg kan tjekke ser det sku meget fornuftigt ud! men du ved jo nok bedre som jeg kan læse ud fra din tekst, men jeg tviler på at du egentlig ved hvad der foregår når man har en testmølle! skriver lige ordet igen med stort TESTMØLLE også kan du jo prøve at google det

1 Reply Last reply
          0
          • X Offline
            X Offline
            XJK

Vorherre bevares.

Du har ikke engang adgang til den pågældende artikel fra Jydepotten, men ikke desto mindre himler du op med alverdens mystiske konklusioner på spinkelt grundlag.

Møllen i Østerild er en test-mølle. Det er meningen, at man skal teste ting i den - ellers hed det formentlig en demo-mølle. Så at man har rykket rundt på nogle komponenter er ganske naturligt.

1 Reply Last reply
            0
            • H Offline
              H Offline
              hja

Mine kilder er helt åbenlyse. Der er noget alvorligt galt med designet. Sandsynligvis overbelastning af generatoren, som følge af uheldige vibrationer i vingerne. Den salgs rygter opstår ikke ud af ingenting.

1 Reply Last reply
              0
              • L Offline
                L Offline
                LBL09

Jeg tror som sådan ikke der er noget galt med designet, platformen for en 6mw kommer fra 2,3-3,0DD møllerne som fungerer ganske fint, ja der er nok nogle ting der skal ændres inden den færdige 6,0mw mølle sendes på markedet! det er jo derfor man har testmøller.

1 Reply Last reply
                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger