Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ønsker at skifte min aktieportefølje fra Nordea til Nordnet?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
7 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mollegade
    wrote on sidst redigeret af

Hej PI

Jeg har alle mine aktier (95% danske) hos Nordea, men ønsker grundet ringe rådgivning og høje priser, at skifte til Nordnet, da jeg har hørt at det er billigere at have sine aktier stående hos dem (samt at lave transaktioner).
    Har dog ligeså hørt, at der er mange hidden catches ifm at flytte sit depot, og at det kan være en bekostelige affære?
    Nogen der har erfaring med sådan en overflytning?

God dag derude, og tak for jeres bidrag.

1 Reply Last reply
    0
    • TeamGarlicT Offline
      TeamGarlicT Offline
      TeamGarlic

Godmorgen Møllegade
      Du skal i hvert fald undersøge, hvad det vil koste at flytte selve værdipapirerne kontra pengene. Men det skal du holde op imod om det var lange investeringer for dig, som kan udløse en skattebetaling som du ellers kunne undgå.

1 Reply Last reply
      0
      • A Offline
        A Offline
        actdk

Jep der skal evt. tænkes lidt SKAT ind i det. Alternativet er nemlig at sælge hele depotet og købe det igen når pengene er flyttet - er ofte det man gør da det er mindre besværligt end at flytte depotet.

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          mollegade

Mange tak for jeres gode svar.
          Ved ikke om jeg fik gjort det klart mht at det udelukkende er mine værdipapirer, jeg vil flytte til Nordnet - Nordea som bank beholder jeg.

Jeg er med på, at det koster en klækkelig engangsbetaling at flytte sine aktier fra Nordea til Nordnet, men jeg er ikke med på følgende: "Men det skal du holde op imod om det var lange investeringer for dig, som kan udløse en skattebetaling som du ellers kunne undgå." ? - Kan ikke forstå hvor Skat kommer ind i billedet?

"Du skriver at du har fået ringe rådgivning hos Nordea ? Jeg ved naturligvis ikke hvilken form for rådgivning du tænker på her, men Nordnet er jo en internetmægler som man normalt vælger p.g.a. prisen og ikke for at få bedre personlig rådgivning. "

Jeg har simpelthen ikke fået nogen kvalificeret rådgivning (men betaler jo ellers for det), og derfor kan jeg ligeså godt flytte mine værdipapirer til Nordnet, da jeg der i det mindste ikke betaler for noget jeg ikke får.
          Men jeg tror jeg takket være jeres råd, vælger at "udfase" mine aktier hos Nordea, og derfor ikke køber aktier der mere, men fra nu kun hos Nordnet - således får jeg på sigt flyttet mine aktier billigt.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mollegade

Takker for svar.

Nu gav det mening med skatten 🙂

Mht rådgivning:
            Nej, jeg betaler ikke for rådgivning, men sammenligner du de totale udgifter i Nordea med Nordnet, så betaler du langt flere gebyrer etc. årligt. Dette er jo inddirekte (også) pga. den bedre service og rådgivning, man burde få.
            Men proportionerne er helt fordrejede, når jeg nu kun modtager minimal rådgivning og service. Ergo: Jeg betaler for et produkt, jeg ikke får.

1 Reply Last reply
            0
            • nohopeN Offline
              nohopeN Offline
              nohope

Vær klar over at det tager laaaaang tid at skifte. Hvis du handler regelmæssigt, så flyt depotet på den måde istedet. Du bliver Sitting Duck længe, hvis du skal have depotet overført - been there, done that, got the T-shirt.
              Tilbud fra NN udløber inden man får depotet flyttet over - det er free lunch - for NN.

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mollegade

Tak for svar, nohope. Men er vi så ikke også enige om, at den fremgangsmåde jeg beskriver også er den mest hensigtsmæssige? Synes at læse - ud fra det du skriver - at vi er meegt enige så? 🙂 Tak for input.

1 Reply Last reply
                0
                • nohopeN Offline
                  nohopeN Offline
                  nohope

Dine DK aktier ligger formodentlig gratis hos NDA - derfor handler det især om dine udenlandske aktier. Få de udenlandske flyttet, evt. på den brutale måde ved at sælge, men vær obs på skatteproblematikken.

1 Reply Last reply
                  0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Debatforum
                  • Seneste
                  • Populære
                  • Bruger