BioPorto i Aktieugebrevet, om emission
-
Du har selvfølgelig ret i at det er ligegyldigt hvilken model der bruges så længe samtlige nuværende aktionærer deltager, det tvivler jeg så på de gør (og såfremt det bliver scenarie 1 der udspiller sig, vil jeg vove den påstand at det tvivler de store aktionærer også på).
Om aktionærinformation er vigtigt eller ej, afhænger jo af situationen, vi kan selvfølgelig ikke bruge en Vestas triple 15 plan til noget - men mener dog ikke at en enkelt meddelelse om hvilken retning man forsøger at gå i er for meget forlangt (og jo, det har de haft tid nok til finde ud af nu).
Skal man tolke uenigheden i bestyrelsen positivt, så kan det jo skyldes at de gamle og nu udtrådte medlemmer ville fortsætte de evige små kapitaltilførsler, mens de nye har argumenteret for én større tilførsel der vil kunne finansiere firmaet frem til der kommer penge ind fra the NGAL test.
Er det tilfældet, så er alt jo i den skønneste orden - problemet er blot, we simply don´t know...
-
Tjo, nu er det jo meget populært for tiden at få sine emissioner garenteret (også i de tilfælde, hvor det slet ikke var nødvendigt), så lur mig om ikke Biporto sørger får enten at vælge en kurs, hvor emissionen lykkes uden garanter, eller at skaffe garanterne. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at deres Emission på blot 25% af nylig markedsværdi skulle floppe. Det var noget andet hvis de lavede en Emission på 250mio kr. Den kunne blive svær at hive i land ;o)
Mht de små/store emissioner lader det jo til at vi næsten har svaret, idet de planlægger en stor Emission i efteråret (omend det undrer mig at de lige laver en lille en inden da istedet for at slå dem sammen, det kunne man måske lugte lidt af, at de lige selv skal have lusket lidt billige aktier ned i lommen iden den store Emission, men det er muligvis bare mig, der er parnoid).
-
Tsk tsk tsk cykling, det er jo nærmest russiske korruptions-tilstande du nu har bragt os i med din vennetjeneste-pointgivning :o(
Du bliver i øvrigt nok nødt til at give mig minuspoint så, da jeg er komme til at sælge ud af vestas og har købt China Ming Yang Wind i stedet (sorry, men nøgletallene var bare så meget bedre os MY) ;oP
Mvh Casper
-
det med det russiske er sgu meget spot on, cyklings indlæg skal ses i lyset af følgende ordveksling i vestas chatten:
14/4 14:27 af cykling
Du fik lige et point i debatten Bob-Ikke fordi det giver mening det du skriver-Men fordi du er blevet Vestas aktionær14/4 15:11 af BiopOrBust
cykling din røde trækrammer, den største straf du kan give mig er point - det er noget af det mest afskyelige jeg ved, mage til "nej hvor er det vigtigt for mig at andre kan lide hvad jeg skriver" bræk har jeg ingen respekt for, hvis du vil noget kan du smide en kommentar kan du... -
Fundamental analyse!
Nu kom Nohope jo med noget der næsten (nu det er søndag) kan kaldes jovial analyse omend resultatet er negativt. Men altså h ad skal vi sige til det, patent er udstedt som jeg har forstået det. Maskiner er prøvekørt, konkurrenter står i skyggen på spring det må sgu da kunne lykkes. Jeg spørger fordi jeg ikke forstår hvorfor vi hænger i bremsen på indtjeningssiden. Kom indtjeningen lidt op var vi jo flyvende. Er der noget jeg (vi alle) ikke har forstået? -
I ultrakort form:
Før der kan blive tale om salg af betydning skal the NGAL test indgå i rutine diagnostikken.
Før den kan indgå i rutine diagnostikken skal der laves studier der dels viser at skidtet virker (i stor skala), og dels viser cost/benefit i forhold til serum creatinin.
Bioporto har håbet at andre ville udføre disse studier, det har de så ikke gjort og det er så det Bioporto nu endelig selv vil gå i gang med.
For at igangsætte disse studier skal der bruges penge - det er her de 60-70 mill kommer ind i billedet.
Der er skippet sådan cirka 100 mellemregninger i ovenstående, men det er sagen i en nøddeskal set fra min skærm.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind