Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Liqtech får valideret teknologi med partner i Kina

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
16 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Jo det er vi såmænd helt enige om, men som min gennemgang også viste, så er der lige blevet udstedt rigtigt mange nye aktier og omsætningen i selskabet er sågar faldet, så der er ikke meget der tyder på at dette er en fremtidig vinder.

Den fortjener ikke megen opmærksomhed i min bog. Og selv dårlig omtale kan være god omtale, så jeg vil ikke bidrage udover det regnskab man kan se i den første tråd.

1 Reply Last reply
    0
    • investor1989I Offline
      investor1989I Offline
      investor1989

Nu viser du jo 2011 regnskabet. En stigning i antal udstedte aktier fra 2010 til 2011 kan du ikke bruge til noget for selskabet blev først børsnoteret i 2011 og værdi pr. Aktie kan derfor først bruges fra det tidspunkt de blev børsnoteret. Men ja, lad os se hvad der sker de næste 6-12-18 måneder med selskabet.
      Under alle omstændigheder er det ikke et man skal gå all in i 🙂 Jeg mener det er et fint firma at købe en mindre post i.

1 Reply Last reply
      1
      • M Offline
        M Offline
        mlama

Investor1989, når du investerer i Liqtech, har du så ingen betænkeligheder ved at Aldo Petersen er bestyrelsesformand med tanke på historikken? Der er sket mærkelige ting i mange af de selskaber han har været involveret i, bl.a. Guava, Eurotrust, Greentech og Parken. Hvorfor skulle historien ikke gentage sig i Liqtech?

1 Reply Last reply
        0
        • investor1989I Offline
          investor1989I Offline
          investor1989

Jeg investerer i deres unikke produkter, ikke manden der sidder som bestyrelsesformand.
          Nu er jeg jo ikke så gammel kan du jo nok se, så kan ærligt talt ikke huske så mange af de episoder du snakker om. Men det jeg mener at have hørt fra folk var mere at han pumpede sine aktier voldsomt. Mener ikke han har lavet kriminalitet etc. eller er dømt for det.
          Så hvis det eneste han laver er for meget pump af sine aktier er det jo bare at lave sin Due Dilligence ordentligt.

Men som sagt er det pga. deres unikke produkter der retter sig mod nogle kæmpe vækstindustrier at jeg finder selskabet interessant. Hvis du kigger på ovennævnte selskaber havde de ikke rigtigt noget unikt over sig og levede også alle meget af gældsfinansiering og kørte med underskud etc. hvorimod Liqtech jo kører i 0 og har en fin cash position.

Men igen, det er jo ikke en Aktie du går all in i. Men jeg mener den er attraktiv at sende en mindre del af porteføljen i.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mlama

due diligence er fint, når man kan stole på regnskabstallene. Guava og Greentech så også fine og undervurderede ud. Men læs bl.a. her hvad der kan ske, når milliadærklubben er involveret: http://bizzen.blogs.business.dk/2009/09/18/guava-og-den-gamle-rigmandsklub-hvad-sker-der/

Jeg blev selv forblændet af de flotte tal i Guava og Greentech som jeg begge tabte en pæn skilling på. Aldo Petersen var storaktionær i begge, sammen med vennen Peter Forchhammer. I Eurotrust rejste bagmandspolitiet sag mod Aldo Petersen (som sidenhen blev droppet). http://www.computerworld.dk/art/28373/bagmandspoliti-dropper-sag-mod-eurotrust-topfolk
            Om der reelt var tale om bedrag i den sag ved jeg ikke, men det er påfaldende at der hvor milliadærklubben har været involveret er der sket underlige ting.

Jeg tror det er klogt maksimalt at have et frimærke i et selskab hvor Aldo Petersen har indflydelse.

1 Reply Last reply
            0
            • investor1989I Offline
              investor1989I Offline
              investor1989

Fint indlæg Bryan.
              Nu vil jeg lige sige at LANGT størstedelen af alle de penge jeg har tjent på aktier har været i SPPI, QCOR, Novo, Genmab, HLF etc. hvor du ikke kan påvirke kurserne.... Jeg har aldrig skrevet at min strategi er at gøre som du siger. Min pointe er bare at hvis det er hvad der sker har jeg intet moralsk problem med det. Når jeg finder en Aktie jeg syntes om graver jeg i den og analyserer alt omkring den. Er den interessant køber jeg den. Herefter skriver jeg lange analyse på al min reasearch som jeg gerne deler ud af på diverse fora, især på MI kan de ses. Jeg gør ligeledes alt for at holde informationsniveauet oppe. dvs. sker der nyheder og andre vigtige begivenheder i mine aktier sørger jeg for at budskabet kommer ud. Sker der en afledt effekt af dette der får mine aktier til at stige på bekostning af andre har jeg intet moralsk problem med dette.
              Du har misforstået mig (eller jeg har skrevet det dårligt) hvis du tror det er en bevidst strategi jeg bruger døgnet rundt.. For i så fald ville jeg jo hurtigt blive gennemskuet da mine "pump" aktier ville falde tilbage igen.
              Istedet har mange af de aktier jeg har anbefalet her og især på MI og EI steget flere 100% og faktisk ikke faldet tilbage igen,.. På den måde har jeg opbygget en stor del credibility hos folk....
              Dette gør at mange nu også følger de ting jeg gør. Du mener så jeg har et moralsk ansvar her, det mener jeg ikke. Det gør nok bare at vi har en forskellig måde at anskue tingene på.

Og det er for mig at se fint nok 🙂

1 Reply Last reply
              1
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user

Igen enig. Jeg ligger selv med 2 illikvide positioner i small cap. Den erne er Columbus IT, den anden Expedit. Jeg har nævnt dem, men ikke på denne måde og jeg har nærmest fremhævet expedit negativt som en Aktie man slet ikke kan komme ind eller ud af.

Jeg vælger at følge op på disse investeringer hver gang der aflægges regnskab, men det er stort set også det.

Der er masser af forum til at hype sine aktier. ProInvestor har aldrig været et af dem.

Og når man så nævner Vestas og Genmab skal man altså huske på at den daglige omsætning er mange mange gange større. Genmab kunne rykkes i 25 dog. Vestas har aldrig for alvor været til at påvirke. Kun kollektivt.

I Ligtech skal man blot have en eller to ind om ugen. Det er nok. Og det er helt uholdbart. Hvorfor er der ingen reflektion over konkurrenterne/peers?

1 Reply Last reply
                2
                • investor1989I Offline
                  investor1989I Offline
                  investor1989

LIQTECH INTERNATIONAL, INC. ANNOUNCES A NEW PRODUCT TO ITS portfolio, SIC MEMBRANE DISCS

BALLERUP, DENMARK - (PR NEWSWIRE) - February 21, 2013 - LiqTech International, Inc. (OTCQX: LIQT) ("LiqTech") is pleased to announce the newest product to the Company's portfolio, SiC membrane discs.

The membrane disc system is based on a principle of creating cross-flow by rotating the membrane as an alternative to pumping the liquid across the membrane in the traditional tubular setup. Energy consumption is only 17% compared to regular cross-flow.

The membrane disc system can handle liquids with high solid content and will therefore be used in applications such as wastewater treatment, manure concentration and pharmaceuticals. The application is also suitable in algae dewatering before final extraction of Omega 3 and other high-value content for production of feed or bio ethanol. These applications are growing markets, and all face a continuous challenge in finding energy-effective treatment solutions. LiqTech believes that its SiC membrane discs will set the standard for requirements in future system design, due to higher flux and better chemical resistance at a comparable price to other solutions. The market for membrane discs has strong potential alongside LiqTech's other tubular and flat sheet membranes.

The product was developed with funding from the Danish foundation for Green Development and Demonstration Program (GUDP - Grøn udvikling og demonstrations program). The foundation has partially funded the development of the SiC membrane discs for concentration of manure, however, LiqTech retains full ownership of the intellectual property. Concentration of manure will enhance the production of biogas compared to gasification on raw manure, and will limit the CO2 Emission from transportation of the untreated manure prior to the gasification.

The membrane disc product will be marketed through a strategic partnership with an experienced system integrator. The system integrator has a long history in designing membrane disc equipment and believes that LiqTech SiC discs can reduce the system cost, efficiency and footprint, which are the key parameters in most filtration applications.

The total market size for sludge treatment is estimated to reach US $5.8 billion in 2013, growing at a compound annual growth rate of 4.6%. The membrane technology portion of this market is approximately 5% of the total market, or approximately $290 million.

In addition to the above, the IFIF (International Feed Industry Federation) states that the feed production market reached 873 million metric tons in 2012, representing a market worth US$ 350 billion. It is further estimated that membranes could account for $350-$700 million of the total market.

1 Reply Last reply
                  0
                  • pete44.5P Offline
                    pete44.5P Offline
                    pete44.5

Helt fantastisk,

5 nyheder paa 14 dage.(Check tidligere frekvens)
                    I radioen
                    Anbefalet som koeb paa samtlige indenlandske og udenlandske kanaler...

Jooo, den skal nok komme i 3

1 Reply Last reply
                    0
                    • investor1989I Offline
                      investor1989I Offline
                      investor1989

Jeg holdte da indlægget i samme tråd 🙂
                      Skal jo gerne have min bonus fra Aldo når jeg har fået den hypet over 3, ikke sandt pete 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      • X Offline
                        X Offline
                        XJK

Nu er LiqTech jo ikke de eneste i verden, der producerer SiC membraner 🐵

Hvad er det der gør, at du mener, at der er tale om et unikt produkt? Og hvilke patenter er der eventuelt udtaget for at beskytte denne unikke teknologi?

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger