Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Pengene fosser tilbage i kassen hos

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MIFM Offline
    MIFM Offline
    MIF
    wrote on sidst redigeret af

Enig men i anden sidste linie "udviklingen" du må mene produktionen af møllen for den er stort set klar

MIF

1 Reply Last reply
    0
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user

Udviklingen mener jeg ikke er helt færdig. Den handler jo også om de korrektioner der skal foretages på testmøllerne før den går i serieproduktionen. Ellers er jeg enig.

1 Reply Last reply
      0
      • MIFM Offline
        MIFM Offline
        MIF

Der mangler nok lidt endnu men mon ikke de største poster er afholdt & budgetteret med?

MIF

1 Reply Last reply
        0
        • MIFM Offline
          MIFM Offline
          MIF

Vi taler om opscalering af ny/gl. teknologi hvor Vestas selv har været ude at hovere over deres 7 MW nærmest var en 8 MW fra starten
          med blot få ændringer.

MIF

1 Reply Last reply
          0
          • R Offline
            R Offline
            rapanden

Kunne det tænkes at Dong køber den første 8 mv mølle til en overpris for at få adgang og viden om den nye mølle? ( Statsstøtte ) Så vestas kan få den mølle op at stå og vise den frem for hele verdens købere!! Der må være nogen der tænker i Arbejdspladser og export?

Rapanden

1 Reply Last reply
            0
            • C Offline
              C Offline
              cykling

Jeg forventer at de levere som udmeldt i november 2012

Omsætning 6.5 til 8 milliarder Euro EBIT 0-4 før særlige poster

som blev opjusteret til mellem 200 og 250 millioner Euro

Altså Margin -2 milliarder kr til +1 milliard kr

Jeg går ud fra at man i november har forholdt sig til såvel indtjening som særlige poster-Og at man er opsat på ikke og overaske markedet negativt og for den sags skyld heller ikke positivt på forventninger,men troværdigt.

Med hensyn til forventninger til 2013 og frem.Så forventer jeg at BN sammen med den øvrige ledelse vil give udtryk for et lidt mere optimistisk syn på fremtiden.

Endvidere forventer jeg at BN vil løfte sløret for hvor langt han / vestas er omkring det mål han selv har formuleret som værende hans arbejde / ønske.Samarbejdspartner og investor.

1 Reply Last reply
              0
              • MIFM Offline
                MIFM Offline
                MIF

Måske? alt andet vil være skadeligt for Danmark. Ligeledes mener jeg den Hvide ridder skal findes i Danmark, hvor er A.P. Møller henne hvis ikke de kan se hvad de kan få ud af Vestas på den ene eller anden måde. I sidste ende deres eget omdømme!!!

FIF

1 Reply Last reply
                0
                • Martin_NYSEM Offline
                  Martin_NYSEM Offline
                  Martin_NYSE

Er det ikke hensigten at prototyper først opstilles fra andet/tredje kvartal af 2014 for 8MW?

1 Reply Last reply
                  0
                  • R Offline
                    R Offline
                    rapanden

Ja jeg så også gerne mærsk gik pro ind i opsætning af møller!! De har hvad der skal til og kan hvis de ville!! De kan bare se at komme igang med at få bygget en opsætningsflåde:-)

Rap

1 Reply Last reply
                    0
                    • MIFM Offline
                      MIFM Offline
                      MIF

Bortset fra alt skrev om i aften så er det latterligt som medierne har ødelagt Vestas og deres omsætning. Jeg mener Vestas bør sagsøge diverse danske medier & banker for undergravende virksomhed! Her taler vi om dagbladet Børsen, Jyllandsposten, Berlingske mfl. samt sydbank (jacob Pedersen) og hele banksyndikatet der kun har skadet Vestas bevidst for at få kursen ned.

Der er mange flere men jeg kan ikke bruge al min tid på dem!!! Grotesk det vi har skullet finde os i som Vestas aktionærer. Samt man lovligt har kunnet shorte Vestas mens bankerne har været sikret!!! Dybt godnat Damnark og røde Danmark orker ikke bruge min tid/penge her mere.

MIF

1 Reply Last reply
                      0
                      • W Offline
                        W Offline
                        wbi

Jeg må sige, jeg er bekymret... Vestas er umulig at gennemskue værdien af... Des mere man undersøger ... Graver.... Des dummere føler man sig... Og Vestas ledelsen gør absolut intet som kan anskueliggøre hvor vi er på vej hen....

Jeg må nok sige at jeg er kommet dertil hvor jeg afventer situationen ... Og derefter finder et godt exittidspunkt ... Og det bliver nok aldrig mere Vestas ... Mit liv er simpelthen for kort til ledelser som ikke vil melde klart ud om virksomhedens situation.... Derudover er jeg nok kommet til den erkendelse at Vestas intet specielt har .... Som nogen i denne verden vil betale en god pris for... Ingen vil købe deres gode men dyre Møller... Ingen vil gi et godt tilbud på virksomheden... De vil derimod gerne shorte virksomheden hele vejen i hullet.... Det indikerer for mig at Vestas fremover ikke vil være istand til at skabe værdier... Iøvrigt strengt taget så har Vestas vel egentlig ej heller skabt værdi i sin levetid...

Nå men vi må håbe det bedste... Så vi kan komme ud på en god pris... Men fuck hvor føler jeg mig bedraget ... Eller holdt i vildfarelse omkring Vestas situation....

På næste webcast skal en aktionær med stort aktietab.... Holde en haglbøsse stift rettet mod ditlevs ædlere dele.... Med fuldmagt til at affyre begge løb.... Hvis der så meget som hviskes ordene " det kommenterer vi ikke på" .... Jeg siger jer....

Aldrig mere....

Fortsat vidunderlig aften...

Wbi

1 Reply Last reply
                        0
                        • troldmandenT Offline
                          troldmandenT Offline
                          troldmanden

Nej det vil jeg betragte som helt utænkeligt. Altså at DONG skulle betale overpris. DONG drives som et privat selskab der skal forsøge at maximere deres indtjening mest muligt.

Det aftalen med DONG betyder er at i stedet for at vestas selv skal bære hele udgiften til de første prototyper, så går DONG ind og betaler en del. Alene det kan potentielt betyde en besparelse på over 100 mio dkk

1 Reply Last reply
                          0
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden

Jo Martin det er korrekt. Er der nogen der siger andet?

1 Reply Last reply
                            0
                            • R Offline
                              R Offline
                              rapanden

Ja der er mange måder at røve folk på og det her er en af dem hvor man ikke behøver at holde en pistol for panden på enkelte!! Det skulle forbydes at der må shortes på aktier. Og ja så er der Vestas arrogante måde at melde information ud til sine aktionærer på eller manglen på samme!! Hvis de ikke melder ud som lovede må DE ha et spark i R.... ud af døren!! ellers mister jeg også tilliden til den nye formand!!

Rap Rap

1 Reply Last reply
                              1
                              • Martin_NYSEM Offline
                                Martin_NYSEM Offline
                                Martin_NYSE

Det kom til at lyde som om vi næsten var der - tidsmæssigt og investeringsmæssigt. Det mener jeg ikke er en hel korrekt antagelse.

Der er et stykke vej igen - og der skal sælges. Ingen tvivl om demand og kapacitet går i en retning, men Vestas starter ikke længere som markedsleder.

1 Reply Last reply
                                0
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden

Ok. Nej der er først her i jan/feb de begynder på HALT testen af gearkassen så der er både mange udgifter forude(de er nærmest først lige begyndt) og tidsmæssigt går der 15-18 mdr inden prototypen kommer op

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    chano

Stakkels Ditlevs ædlere dele. jeg tror den sætning kommer flere en 2 gange så der skal genlades undervejs.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • C Offline
                                      C Offline
                                      cykling

På Vestas chatten er det efter hårdt arbejde lykkes og finde kaninen som Vestas river op af hatten i næste uge.

https://www.google.dk/search?q=japansk kanin&hl=da&client=firefox-a&hs=uCy&tbo=u&rls=org.mozilla:da:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=72IJUYPoKonYtAbxhIGABw&ved=0CCwQsAQ&biw=1680&bih=799#imgrc=rJuvzUpHnjHWIM%3A%3BXOeiJLPu2aOVjM%3Bhttp%253A%252F%252Fwhatisthelab.dk%252Fl33t%252F2007%252F01%252Fkanin.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.glogster.com%252Ftinepigen%252Ffrida-s-kaniner%252Fg-6l5mu9jofl72e15cq7f0oa0%3B410%3B315

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • MIFM Offline
                                        MIFM Offline
                                        MIF

Miffen mener Vestas har mange skud i bøssen!
                                        Hvad med salg af det nye hovedkvarter til en lille mia og efterfølgende en 10 års lejekontrakt?

Hvad skete der med salg af deres transportvogne - lille mia tillige nu de primært skal køre på togskinner?

MIF

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • C Offline
                                          C Offline
                                          cykling

Mif Der kan opstå væsentlige ledelses problemer i Vestas.Hvis de sælger transport vognene

De tilhøre nemlig private vognmænd

Ledelses vil dog ved en sådan handling i lighed med Klaus riskær og Stein bagger kunne udøve deres job i et mere stille og tænksomt miljø-Så ideen er måske god.

1 Reply Last reply
                                          2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger