Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Axa - fransk forsikringsselskab

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • O Offline
    O Offline
    Okonomen
    wrote on sidst redigeret af

Vil lige høre om nogen havde noget interessant at sige om Axa, et fransk forsikringsselskab. Jeg "faldt" over Axa i Aktionæren hvor Thorleif Jackson havde sammenholdt 10 store livsforsikringsselskaber. Her skildte Axa sig pænt ud:

KIV ~0,7-0,8
    PE 2012 ~ 7,0
    PE 2013 ~ 6,0

EKF 2012 estimeret: 10 %
    EPS 2012 estimeret: 1,86 EUR

Børsværdi: 39 mia. EUR

Direkte udbytteafkast ~ 5,0 %

Jeg synes Axa ser virkelig billigt ud sammenlignet med flere konkurrenter, og udbyttet er også flot (bl.a. pga. den billige pris for aktien)

Jeg har kigget i deres halvårsresultater for 2012 og de ser fornuftige ud. Nogen der er enige/uenige og hvorfor?

Jeg ser Axa som en relativ sikker langsigtet investering med fornuftigt udbytte

1 Reply Last reply
    0
    • TeamGarlicT Offline
      TeamGarlicT Offline
      TeamGarlic
      wrote on sidst redigeret af

Hey Okonomen
      Min første tanke med et fransk forsikringsselskab er deres beholdning af værdipapirer og i særdeles i ClubMed-landene. Deres lave K/IV kan skyldes, at anlægsbeholdningen ikke har nominel værdi. Ved ikke om forsikringsselskaber må udlåne penge, men i bekræftende fald kunne de også være involveret i ClubMed på den led.
      BørsUdsigten v/Allan Thestrup har for år tilbage udpeget Frankrig som det endelige mål for spekulationen i EURO'ens re-organisering eller fald.
      En anden faktor, som kan ramme dem er den in-direkte via investering i aktier og Obligationer fra andre selskaber, som kan blive ramt af uro i ClubMed - en domino-effekt.
      Men vi skal også huske Warren Buffets kloge ord:
      'Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful'
      Best of luck.

1 Reply Last reply
      0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger