Armstrong interviwev Oprah
-
Jeg er ikke uenig med dig chr. ift. resten af feltet og også Tourens historie.
Det springende punkt for mig, moralsk, er ikke kun at man har benægtet det, men også har angrebet dem som har fortalt sandheden og kaldt dem løgnere og det der var endnu værre.
Og så nytter det altså ikke noget at feltet har været underlagt en dobbeltstandard. Gruppettoen som den så hånligt blev kaldt var måske i virkeligheden de eneste rene.
Det er ok hvis cykling skal være ligesom Pro Wrestling, men så meld det ud.
Jeg synes det er sørgeligt. Og det er sørgeligt at han har været på hele pakken. Jeg er skuffet.
-
Er det ikke bare en del af dramaet.Der er vel ingen der realt forventer at sportsfolk på det her plan ikke gør alt og bruger alt.
Der er ingen morale i det her.Folket vil underholdes og det bliver det.Og herre gud det er altså bare en flok mænd der cykler om kap op af et bjerg.
Som iagttager er fornøjelses ikke blevet mindre af at der nu også indgår noget så komplekst som kapløbet mellem udvikling af ikke sporbar doping og myndighedernes halsen efter.
Nyd løbet.Doping har altid været en del af sport og det bliver der aldrig nogen sinde lavet om på.Hvis man sætter pris på det ærlige og helt rene.Så er der ingen grund til og forvente det i denne verden.Det findes ikke.
-
Hvis det er god moral at køre "rent", så må det være dobbeltmoral, at være mod doping og alligevel bruge det, som udøver.
Hvilken potens af moral har man så, når man er kontrolinstans for udøverne og siger man er modstander af doping, men modtager "donationer" for at overse visse prøver?
Hvilken potens har moralen, når selv samme kontrolinstans ligger ryttere for had og ødelægger deres karriere, der kun er taget for brud af opholdsreglerne, men aldrig er taget for doping?
Set fra min stol er det dobbeltmoral at påstå, at cykelsporten nu er ren, og det er sværere at dope sig, og samtidig være modstander af doping. Glem ikke, at Contrador var nævnt som medkøber af det blodiltnings apparat, som Michael Rasmussen også blev sat i forbindelse med.
Der er kun en vej ud af dopingproblemet, og det er frit lejde for alle i sporten.
Det er Bjarne Riis og de øvrige holdejere, sammen med deres sportsdirektører, der ved hvordan det cirkus virker, og det er dem der kender lægerne, bagmændene m.m. Men konsekvenserne er uoverskuelige for dem, hvis de står frem, i dag. En ren sport kræver at bagmændene skal knaldes.
Jeg er fuldstændig sikker på, at personer som Bjarne Riis, Brian Holm m.m. helst så en ren sport. Jeg er lige så sikker på, at de gerne vil deltage, men ikke for enhver pris. Hvis priser er, at de også skal slagtes af UCI, som i øvrigt selv er bund korrupte og har stor andel i at sporten er syg, så hellere holde kæft.
Hjulmand
-
Jeg er nogenlunde enig i din udtalelse Bryan, men undre mig over at cykelsporten anvendes til at flytte fokus fra det generelle problem nemlig at stimulanser anvendes hele kortet rundt.
F.x. har borgmesterne i Hvidovre og Fredericia haft et misbrugsproblem, som total er forbigået i den offentlige debat. Jeg har et større problem med at der anvendes stimuli på Borgen, på de bonede gulve, i elitekredsen ... end at det samme er tilfældet i professionel cykelsport. Det er utopi at tro på at en dansk journalist vender problemet på hovedet og siger: hvis stimuili fremmer den økonomiske indtjening i professionel cykelsport, mon så ikke det samme sker indenfor andre områder. -
Det er faktisk lidt pudsigt at samfundet generelt gør brug af medicinal virksomhedernes landvindinger i et meget stort omfang-Og samtidig forventer vi at sportens verden tager afstand fra de samme muligheder.
http://www.dp.dk/da/Aktuelt/Nyhedsoversigt/Foruroligende mange danskere paa antidepressiver.aspx
-
Jeg ved godt at der føres argumentation for at det ofte er de lidt svage.Altså dem der mangler de sidste 5% der fristets over evne.
Min oplevelse er dog at de ganske få der har vinder mentaliteten i sig ( tilfældigvis også dem der bliver prof.)Også er dem der er villige til og bruge præstations fremmende midler.
Hvis man ønsker og gøre noget for alvor så skal man ikke gå efter rytterne.Men efter producenterne og det med hårde fængsels straffe.
Det her svare til og dømme narkomaner for deres misbrug.
-
Mennesker konkurrerer af natur, og ikke for at drive et show. Før sport var der også konkurrence i at kaste længst og løbe hurtigst. Godt nok, med andre mere jordnære præmier, som mad, overlevelse og kvinder. Nedlæg al sport, og vi konkurrere videre på andre niveauer.
Sport er til for at blive, og vi skal naturligvis styre regelsættet. Målet må lige så naturligt være, at sport udøves uden ulovlige præstationsfremmende midler. Det kan godt være at det er børnenaivt, men det er uoverskueligt hvis vi bare lader stå til. Og hvor går grænsen ellers; før eller efter at man monterer hjælpemotorer på cyklerne? Når jeg tænker på dopingmisbrug, så ser jeg altid starten af filmen The Last Boy Scout, for mig. Er det det vi ønsker os?
For mig er det meget vigtigere at diskutere, hvordan man sætter en stopper for doping. Blodpas, er et stort skridt på vejen, sammen med kontrol. Men jagten på bagmændene er meget vigtigere, for det er dem der frister med stoffer fra den forbudte skuffe. Fristelser der kan være umenneskeligt svære at sige nej til, når man står midt i et smertehelvede.
Jeg er ret ligeglad med fortidens synder. Vi ved jo de alle var dopet, også gruppettoen. Men jeg er ikke ligeglad med de fremtidige løb.
For cykelsporten gælder det, at det er de nuværende holdejere, sportsdirektører, og topaktørerne i sportens landsforeninger, uci m.m., der ved hvordan systemet virker. Lad os dog bruge deres viden til en gang for alle, til at stoppe misbruget. Der skal som bekendt en tyv til at fange en tyv.Frit lejde, og sandheden frem i lyset og fælles kamp om fremtidens sport.
Moralen i Mccarthys indlæg behøver ingen kommentarer, blot anerkendelse og opbakning. Hvordan kan vi forvente moral og etik af fremtidens ledere, med de rollemodeller de ser i dag?
Hjulmand
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind