Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Daimler

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • O Offline
    O Offline
    Okonomen
    wrote on sidst redigeret af

Hvad synes I om Daimler (Mercedes-producent) som investering pt?

handles til ~ 43 EUR med et direkte udbytteafkast på ~ 5 %. KIV 1,1 og PE 2012 ~ 8-9. Til sammenligning handles BMW til KIV 1,7 og PE2012 ~ 9-10 (nøgletallene er fra bloomberg.com). Specielt er det direkte afkast ved Daimler interessant. Ser man historisk på kursen så er den bare ikke langt fra toppen og den er jo relativ cyklisk. Alt andet lige er det et veldrevet selskab. Jeg har svært ved at vurdere om prisen på 43 EUR per Aktie er fornuftig. umiddelbart ser det sådan ud. Hvad synes I?

1 Reply Last reply
    0
    • cfrimodtC Offline
      cfrimodtC Offline
      cfrimodt

Hej Okonomen, jeg synes ikke at PE på 8-9 og K/IV på 1.1 er specielet prangende for en bilproducent - heller ikke selvom BMW er endnu dyrere.
      Jeg har selv tanket godt op i Huyndai, som handler til K/IV = 0.5 og PE12 = 2.0 og endda vinder markedsandele. (Og ja "Huyndai" lyder ganske vidst mindre prangende end "Daimler", og det er da også kun pga Thorleifs rosende omtale, at jeg overhovedet fik øje på den).

Mvh Casper

1 Reply Last reply
      0
      • O Offline
        O Offline
        Okonomen

Du mener "HYUNDAI MOT.0,5N.VTG GDRS" som TF er inde i på Nordnet? Well jeg har bare svært ved at tyde det værdipapir. Hvad menes med 0,5N.VTG GDRS? Og er man berettiget til udbytte? Og hvad er udbyttet? Tæller den for en reel Aktie i Hyundai Motors? Omsætningen i aktien er heller ikke prangende.

1 Reply Last reply
        0
        • cfrimodtC Offline
          cfrimodtC Offline
          cfrimodt

Hej igen Okonomen, ja jeg snakker nemlig om den Huyndai, som TJ har på nordnet. Jeg har købt den via danske bank, og så vidt jeg har forstået er det den samme - fondskoden er "USY384721251". Jeg skal ikke gøre mig til ekspert for hvad 0,5N.VTG GDRS står for. Iflg Thorleif betyder, at det er en halv normal Aktie - han siger at der er 270mio normale aktier, og hvilket så svarer til 540 mio at de halve aktier.
          Og ja de får også udbytte. I 2012 var det 0.79USD (svarende til 0.60EUR) pr Aktie. Så yielded er ikke super højt. Jeg ved faktisk ikke præcis hvor meget "hel-aktierne" får i udbytte (de kan vidst også kun haldlen på børsen i Soul, hvis jeg husker TJs udtalelser korrekt).

Mvh Casper

1 Reply Last reply
          0
          • O Offline
            O Offline
            Okonomen

Bryan har du en holdning til Daimler (evt. Daimler kontra Hyundai selvom de appellerer til forskellige kundegrupper) ?

1 Reply Last reply
            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger