Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

HAR I SPÆNDT SIKKERHEDSSELEN

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
27 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • W Offline
    W Offline
    wbi
    wrote on sidst redigeret af

Ja havde man dog bare vidst at det var cirkusbilletter man købte .... :)...

I Cirkusdirektør ditlevs globale cirkus er der både klovne og cirkusheste ... Jeg selv er lidt træt nu ... Men nu er jeg også blevet trukket ved mulen rundt i den manege i en uendelighed... Så er det også rart at vide at forestillingen snart er forbi ....

God jul til alle

Wbi

1 Reply Last reply
    2
    • E Offline
      E Offline
      Eggebrecht

Sådan er spillet - når den sidste har solgt stiger aktien

1 Reply Last reply
      0
      • U Offline
        U Offline
        Uheldig

WBI

Jeg syntes du skal skrive noget mere herinde, kan skide godt lide din måde og få tingene sagt på

Ellers rigtig god jul til jeg alle - lad os håbe på bedre afkast i 2013 (for mit eget vedkommende ihvertfald, kan jo ikke snakke for jer)

1 Reply Last reply
        0
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Diagram over samlede short handler Vestas 2-11-2012 til 22-12-2012. Se vedhæftede fil.

63186_2012_12_22_diagram_short_Vestas.xls

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Ser lige der er noget galt med det samlede antal aktier. så tallene er ikke korrekte.

1 Reply Last reply
            0
            • W Offline
              W Offline
              wbi

Ja eggebrecht.... ordsproget er der ikke noget i vejen med ...." når de sidste idioter har solgt, så stiger aktierne" ... For de få af os ... Ja der er ikke mange tilbage... Indrømmet... Som vel egentlig ikke ser det som et spil og vel egentlig er dybt ligeglad med kursen her og nu.... Men mere er fokuseret på at den underliggende forretning skaber værdier ... Ja for os er det vel en trist forestilling

Det må godt nok også være en trist forestilling for alle de mange tusinde medarbejdere som bliver trukket rundt i manegen igen og igen ... Det bliver et langt sejt træk med at få skabt en vinderindstilling og medarbejdere som er stolte og motiverede ....

Men mon ikke der er ved at komme nye boller på suppen, med de seneste udtalelser fra dag Andresen og Morten albæk.... Både i selve forretningen men også kommunikationen med aktionærerer og intressenter..... Efter forlydender skulle ditlev også ha fået et nyt nummer i cirkuset .... Han skal nu optræde med strudsenummeret.... Stikke hovedet dybt i jorden længe nok til at problemerne så nok forsvinder af sig selv.... Han er her på hjemmebane... Der er dog en lille finte.... Bert Nordberg har fået tag på 2 store skulderbrede mandfolk ... De holder ham nede i hullet ... Han må godt sprælle lidt!!!!

Jeg har nu investeret i mere end 30 år ... Og for mig har investering altid været let ... Og det har givet mig vidunderlige muligheder.... Gør dit hjemmearbejde ... Følg virksomhederne ... Vent halve og hele år på den rette indgangspris... Og køb super kvalitet... Så har man opskriften på en succes.... Som warren buffett ville ha sagt ..." Investing in great companies.... It's Like the gift .... That keeps giving ... And giving... ..... So my favourite Holding period is......... FOREVER" ....

Mit problem med Vestas de seneste par år er enkelt men samtidig kompliceret....... Jo mere hjemmearbejde jeg gør ... Jo mere jeg undersøger .... Desto dummere føler man sig.... Det enkle består i at ledelsen skal informere bedre og svare på de spørgsmål som optager markedet, rettidigt og sandfærdigt og uden at skuffe markedet igen og igen. Markedet kan sagtens kapere svære makro forhold .. Men gentagen fejllæsning af markedet og strudsenumre ... Det er der ikke tilgivelse for....

Fortsat god jul til dig....

Wbi

1 Reply Last reply
              1
              • W Offline
                W Offline
                wbi

Osse en god jul til dig .... Uheldig....

Mvh.

Wbi

1 Reply Last reply
                0
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Så skulle den samlede short graf for Vestas i pdf fil vist være korrekt. Det er kun de store shortere fra finanstilsynet der er plottet.

63190_2012_12_22.pdf

1 Reply Last reply
                  1
                  • T Offline
                    T Offline
                    Triplus

Ja Windstyrke, det ser bedre ud

Kunne være interessant at sammenlige med kursgrafen (lukkekurser), og se om der er nogen korrelation. Jeg har dog ikke selv tid til at plotte det ind i en graf.

1 Reply Last reply
                    0
                    • E Offline
                      E Offline
                      Eggebrecht

Fantastisk flot indlæg - jeg giver dig fuldstændig ret og jeg kan fornemme, at du er et godt menneske
                      Også god jul til dig

1 Reply Last reply
                      0
                      • M Offline
                        M Offline
                        mccarthy

Fra den anden kanal.
                        http://dagbladetringskjern.dk/ringkoebing/tidlig-julegave-til-vestaslokal-ordre-paa-750-millioner
                        66 Mw ( 22 V112 ) og 20 års service.

1 Reply Last reply
                        0
                        • doodhaD Offline
                          doodhaD Offline
                          doodha

WWF: John Kerry skal få Kina med på klimavognen

Ny udenrigsminister i USA skal samarbejde bedre med Kina og Indien og træde i karakter i klimaforhandlingerne.

USA's kommende udenrigsminister, John Kerry, kan være med til at puste nyt liv i de internationale klimaforhandlinger.

Redirecting to https://www.information.dk/telegram/2012/12/wwf-john-kerry-faa-kina-paa-klimavognen

favicon

(www.information.dk)

1 Reply Last reply
                          0
                          • C Offline
                            C Offline
                            cykling

Ja det er nok ingen tilfældighed at han er blevet udnævnt.

Han er en af de varmeste fortalere i US for en omstilling til alternativ energi.

Med ham siddende på den post når FN-Klima rapporten kommer til september 2013.Så er der måske en chance for politisk fodslag.

Hans grundlæggende holdninger og der med også Obamas. Afspejler formodentlig også den PTC ordning vi venter på.

Link Preview Image
                            Politiken | Nyheder, debat, kultur og podcast. Læs eller lyt

DET SOCIALE MEDIE SIDEN 1884 | Få overblik over dagens nyheder på politiken.dk eller lyt til nyheder, oplæste artikler og podcasts via vores apps.

favicon

Politiken (politiken.dk)

1 Reply Last reply
                            0
                            • R Offline
                              R Offline
                              rapanden

Øv siger jeg bare 😞 Jeg tror de er løbet tør for brændstof til raketten.Ja de skuffer sikkert nok engang 😞 Rap Rap

1 Reply Last reply
                              0
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Ny graf for short i Vestas Exel. Desværre kunne ikke lade sig gøre da filen er for stor max 2M beklager.

1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  mccarthy

Hej rapanden.
                                  Jeg føler med dig, aber Vestas har aldrig officielt udmeldt 2012 årsmål på ordreindtag! Der kommer som vanlig ordre ind mod nytåret, men min erfaring siger at jo senere, jo dårligere intjening er der på ordren generelt og derfor også for Vestas; så drop dette ordreræs og fokucer på 2012 Q4/FY hvor der er lovet en EBIT på 0-4 %, et CF som er +'tivt ( ved godt at der allerede fra CFO er taget forbehold for netop dette ). Denne udmelding er 'det ny Vestas' og alt den ballade om at 2012 Q4 bliver bedste salgskvartal er vanlig DE hipe.
                                  Jeg ser stadig et Vestas som især i 2013 kommer til at overraske særdeles positivt på mange fronter - der skal jo ikke meget til.
                                  Et godt nytår til alle - aktiemarkedet var jo generelt særdeles gunstigt!

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • R Offline
                                    R Offline
                                    rapanden

Så krydser vi fingre for 2013 men jeg er meget skuffet over DE og CO.s formåen over de sidste 4 år!! Ualmindeligt dårligt købmandskab!! Godt nytår til alle her inde. Rap Rap

1 Reply Last reply
                                    0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Debatforum
                                    • Seneste
                                    • Populære
                                    • Bruger