Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas ude af respiratoren!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
126 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • HjulmandH Offline
    HjulmandH Offline
    Hjulmand
    wrote on sidst redigeret af

Vagn

Du har en raffineret diskussionsform, den skal du have. Og jeg vil gerne kreditere dig for, ikke at skrive de sædvanlige eder og forbandelser. Jeg forstår bare ikke, hvorfor konstant bevæger dig ud i selvmodsigelser og udokumenteret påstande.

Du har ret, jeg kender intet til din kontakt til BN. Mit bedste bud er, at der ingen kontakt er mellem BN og dig. Men kunne det komme over din fantasi, at du rent faktisk ikke er den eneste der læser med?

Jeg respektere, hvis du ikke kan kommentere på BN og DE, men hvorfor er det så, at du alligevel kommentere på BN og DE, både her og alle andre steder? Du har aldrig lagt skjul på, at du ønsker DE ud af Vestas og hvorfor, men nu kan du lige pludselig ikke kommentere?

Du har tidligere i dag skrevet i et indlæg, at DE kun var CEO for at skabe ro omkring forhandlingerne med MHI. Det er at kommentere på DE og BN.
    Du stiller BN i miskredit, ved at tvivle på hans evner til at vurderer DE. Det er at kommentere.
    Du skriver, at DE er kørt ud på et sidespor. Det er at kommentere.
    Og det er bare fra et eneste indlæg.

Nu bliver jeg altså forvirret igen. Først skal DE fyres for at være et inkompetent fjols, men nej, han skal blive for at skabe ro, selv om du gentagende gange har skrevet, at det bringer ro, hvis han bliver fyret???
    Nu kan du ikke kommentere på DE og BN, men alligevel bestiller du ikke andet, end at kommenterer på dem???

Du skriver så, at jeg intet aner om Vestas turnaround. Jamen Vagn, det gør du da heller ikke. Forskellen er bare, at jeg ikke sætter mig op på en pilestat, men erkender at jeg intet ved, til forskel fra dig.

Ved at skrive, "vi andre kan kun gisne om hvad.....", så postulerer du, at jeg ved hvad der forhandles om, men at I andre ikke ved det. Se Vagn, bare fordi jeg ikke sætter mig op på pilestaten, så er det ikke inden for dine skriftlige evner, at sætte mig derop. Dertil er mit dansk for godt.
    Jeg ved intet om de forhandlinger, og det er præcis den samme viden som du besidder.

Derimod mener jeg, at have en ret god idé om, hvad der rører sig i Vestas turnaround, og at jeg rent faktisk kender min besøgstid.
    FVS kan ikke komme til at spille en rolle, så længe der ikke er respekt om foreningen. Respekt er en gensidig gestus, blandt mennesker der kender sin besøgstid. Du skriver det jo selv, "såfremt aktionærerne kendte deres besøgstid". Du skriver uden respekt for, at vi Vestasaktionærer har andre holdninger end dine. Du udviser ingen respekt for andre, overhovedet. Hvordan kan du forvente, at få en rolle, når du ikke respekterer dine medlemmer?

Når du er færdig med at lege Vestas-aktionær-interessefortaler, så vil andre forhåbentligt tage over, med mindre at der er gjort uoprettelig skade på idéen.

Det er muligt, at du har prøvet at gøre os noget begribeligt. Men Vagn, du skal intet lære mig. Du skal ikke gøre noget begribeligt, hverken for mig eller nogen andre. Det er du ganske enkelt ikke sproglig stærk nok til. Det er muligt du har viden, men resten af verden er ikke dumme, men det vigtiger er, at du ikke evner at formidle et budskab.

Og så har du stadig ikke forstået, at det du kalder småkævl, er simple spørgsmål som kan besvares ret simpelt. Ej heller har du forstået, at hvis det er vigtigt for medlemmerne at få svar, så skal de besvares uanset om du kan lide det eller ej. Det burde du da vide, som tidligere iværksætter.

Nu er dit indlæg pillet fra hinanden, skal vi så vende tilbage til mine spørgsmål, som er den seriøse del af debatten?

Jeg finder det patetisk, at det bedste svar på, hvorfor DE stadig er CEO er, at det er for at skabe ro om forhandlingerne med MHI.
    Vagn, du har givet din mening til kende, ved at miskreditere BN og DE, i din ovenstående kommentar vedr. de herrer.
    Er der andre bud? Jeg vil gerne læse nogle velovervejede bud, så vi kan bringe lys over kritikernes nådeløse jagt.

Det kunne jo være at det er mig der tager fejl, og at DE rent faktisk er et inkompetent fjols. Overbevis mig, ved at svare på mine spørgsmål.

Hjulmand

1 Reply Last reply
    6
    • J Offline
      J Offline
      Jackinvestor

Tak Martina for de vise ord. Jeg er også træt af at høre på vagn. Han er vist blevet ret aktiv her på PI fornylig. Før var der så dejligt roligt. Jeg læser kun herinde og næsten ikke på den anden kanal, fordi der et der næsten ikke andet en mudderkastning. Jeg håber Vagn får sin skrivetilladelse inddraget....eller allerhelst han forlader selv i ro og mag PI.

Mvh
      Jack

1 Reply Last reply
      2
      • RizlaR Offline
        RizlaR Offline
        Rizla

Til Vagn - meget personligt .

Hej Vagn - her er lige noget for for dig . Jeg har lige læst på Hollywood Express , at man påbegynder en filmatisering af " Gnavne gamle mænd 3 " - du er selvskreven til en hovedrolle der . Skulle det stik mod forventning glippe , kan du trøste din selvopblæste ego med , at man er i gang med at finde skuespillere til " dum - dummere 3 " - her kommer du ind på en klar førsteplads .
        Har du egentlig spurgt dig selv - dine børn - dine børnebørn , om hvad de gerne vil huske dig for ? Hvis ikke - synes jeg du skal starte lige nu . Du har overskredet sidste salgsdag og begynder at lugte rigtig grimt . Her er et lille tip du kan bruge , når du ikke kan styre din altdominerende svinehund :træk din underlæbe ud i strakt arm - kør så skuffen om bag ved hovedet og gør os allesammen en kæmpe tjeneste ved at SYNKE det bedste du kan .
        Ingen venlige hilsener herfra - gid din gamle sure selvopblæste narrerøv må klø og dine arme være for korte .

Rizla.

1 Reply Last reply
        2
        • RizlaR Offline
          RizlaR Offline
          Rizla

Vagn´s sidste dage :http://heltnormalt.dk/striben/2012/11/28

1 Reply Last reply
          2
          • MIFM Offline
            MIFM Offline
            MIF

Uha det bliver stort. Husker I citat fra Morten Albæk? "Vestas redder hele verden"

MIF

1 Reply Last reply
            0
            • W Offline
              W Offline
              wbi

Nej.... Og absolut nej .... Vagn den går ikke... Jeg vil under ingen omstændigheder forbindes med dig og det du står for.... Jeg har noteret mig hvad du står for og har hørt dig retorisk mod ditlev engel i P1 business.....

Lad mig sige det så diplomatisk jeg kan .... Jeg er ikke imponeret...

Med hensyn til ditlev og Vestas har jeg ingen anelse om ....hvem der skal være der og hvor vestas skal hen og alle de andre store spørgsmål.... Og det har jeg ikke af en stor årsag ....

Jeg får ingen svar på mine spørgsmål......

Jeg får kun....

"DET KOMMENTERER VI IKKE PÅ"

Og det er jeg fandme træt af.... For så kan jeg ikke vurdere hvad jeg reelt ejer og hvor vi er på vej hen.... Og om jeg i det hele taget vil være en del af historien....

Jeg vil nu vide alt jeg spørger om... Fortid, nutid, fremtid ... Alt ... ALT ... Detaljeret, faktuelt, med tal og hele svineriet...... leveret med refleksion og perspektiv... Og gerne humoristisk ... Hvis det kan hjælpe....

Jeg foregiver ikke at kunne drive Vestas bedre end nuværende ledelse.... Men jeg er helt overbevist om at jeg med snusfornuft kan vurdere om jeg vil være med på denne lange rejse.... Hvis altså jeg får svar på min undren....

Fortsat vidunderlig dag...

Wbi

1 Reply Last reply
              2
              • W Offline
                W Offline
                wbi

Kære hjulmand....

Tak for dine fine indlæg... De er sobre og leveret med fornuft og refleksion... Tak.... Se Iøvrigt mit svar til Vagn længere nede....

Jeg vil pointere at jeg kun ønsker en ting af Vestas ledelse .... Alle spørgsmål skal nu besvares specifikt, detaljeret og med faktuelle tal ... Leveret med refleksion og perspektiv .... De skal leveres til alle aktionærer med samme rettidige omhu som forretningen skal føres.... Da os trofaste aktionærer indtil nu er blevet røvpulet igen og igen ....og hele tiden de seneste år... Fordi ditlev ikke vil krybe til korset og sige sandheden når den opstår.... Han er med andre ord hele tiden efter realiteterne informationsmæssigt.... Og det gider jeg ikke deltage i mere.... Da jeg kan fornemme at andre store investorer er helt anderledes informeret og vel er helt inde i maskinrummet hos Vestas og alle vestas samarbejdspartnere.... Og de har været så sikre på deres bets at ... At de har satset endog meget store beløb på deres indsigt ... Ditlevs nølen med at beskrive virksomhedens situation har gjort at de mindre indsigtsfulde små private investorer er blevet lokket til et homofobisk gangbang af usete dimensioner .... Som jeg egentlig ikke tror de hverken ville have været en del af eller ej heller ville have været en del af hvis ellers ditlev havde undladt sætningen......

DET KOMMENTERER VI IKKE PÅ.....

Det gider jeg simpelthen ikke høre på mere.... Det er simpelthen for SVINEDYRT ... Og aldeles umoralsk ... Og vel tæt på ulovligt....

Fortsat vidunderlig dag..... Wbi

1 Reply Last reply
                1
                • M Offline
                  M Offline
                  mccarthy

Hej wbi.
                  Det er en fornøjelse at læse dine indlæg så Pls continue. Selv om vi alle ved det, så er det rart, at få repeteret hvem der bestemmer showet, og netop i dette lys at se sine chancer som amatør investor.

1 Reply Last reply
                  1
                  • U Offline
                    U Offline
                    UCP

Kære Venner

Prøv nu lige at komme ned af "pilestaten" og lad være med at kravle op på "pilestaten" igen!

Jeg ved ikke hvad en "pilestat" er for en anordning, men det er formodentlig noget man bruger til kandestøberier. Men jeg ser jo, at det er meget intelligente folk, der udfolder sig her.

Med pilestatlig hilsen!

Vagn

1 Reply Last reply
                    0
                    • pete44.5P Offline
                      pete44.5P Offline
                      pete44.5

Vagn,

hvorfor skriver du kaere venner, du har ingen her.

Forstaar ikke du skriver her naar du nu har din egen side helt for dig selv.

1 Reply Last reply
                      0
                      • X Offline
                        X Offline
                        XJK

Hej Vagn,

Jeg finder det meget forstyrrende, at du ikke respekterer den træstruktur, der er i indlæg og svar på et forum. Hvis du ønsker at svare på et indlæg, kan du klikke på knappen 'Svar' på det pågældende indlæg. Så bliver svaret placeret korrekt under det besvarede indlæg, og det bliver meget nemmere for alle parter at følge diskussionen.

På forhånd tak!

1 Reply Last reply
                        0
                        • U Offline
                          U Offline
                          UCP

Hej wbi
                          Jeg har lige givet mig tid til at gennemlæse dine indlæg, omkring Vestas og DE! Jeg har aldrig tidligere her på PI set et indlæg der i den grad satte de faktiske forhold i Vestas i relief. Meget af det som du refererede har jeg selv anført mange gange. Ja du nævner jo selv interviewet i P1 Finans, hvor jeg havde fornøjelsen at konfrontere DE med hans evner som CEO. Vi har åbenbart samme opfattelse. Med hensyn til andre af dine påstande er jeg afskåret fra at kommentere direkte, men jeg kan sige med garant, at det som du påstår er 100 % korrekt.

Det har været en glædelig overraskelse at se et så korrekt indlæg her i PI, hvor det normalt fyger om ørene med ønsketænkning.

Jeg håber ikke, at du nu bliver upopulær på grund af min beundring, men det har virkelig været prisværdig læsning, til forskel.

Med venlig hilsen og tak.

Vagn

1 Reply Last reply
                          0
                          • U Offline
                            U Offline
                            UCP

Hej Kære Pete

Jeg skriver her fordi det faktisk sætter mig i godt humør, at se alle mine venner falde over egne ben, for at dumme sig i angreb på min ringe person. For at sige det på svenska det giver "Ett gott Skratt", og tak for det!

Mvh.

Vagn

1 Reply Last reply
                            0
                            • krylerK Offline
                              krylerK Offline
                              kryler

Jeg fatter ikke at "voksne" menesker som jer gider buge tid på at opfører jer som børn i børnehaven ! stop det kævl
                              Vagn jeg fatter ikke at du ikke kan se det er en "kamp" du aldrig kan vinde ! så stop dog ! jeg er da ikke i tvivl om at du har startet op med de bedste intinsioner om at få gjort noget ved den manglende "styring" i Vestas men er også helt klar på at det ikke vil lykkes for dig ( desværre kan man vel sige )
                              så var jeg dig så trak jeg nok "stikket" og holdt op med disse endeløse skenderrier på div debat sider !
                              Mvh

1 Reply Last reply
                              4
                              • C Offline
                                C Offline
                                cykling

Projekter på vej Australien

Weiterleitungshinweis

favicon

(www.google.dk)

1 Reply Last reply
                                0
                                • MIFM Offline
                                  MIFM Offline
                                  MIF

Vi mangler uanset samarbejdsaftalen med Japanerne den hvide nationale ridder entrer Vestas som storaktionær. Eller skal vi kalde det den lyseblå ridder Miffen mener ikke de har råd til IKKE at gøre det. De bør gå ind i Vestas og sikre det på danske hænder.

Page Not Found

favicon

(www.maersk.com)

MIF

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    cykling

Det kunne så også passende være et afdrag på det Maersk efter min mening skylder det Danske samfund.

Fordi at vi betalte / betaler For at holde hånden under deres Aktie post i DDB.

Hele risikoen på vores regning og hele kurs gevinsten i deres lomme.Så bid til bollen Maersk.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • MIFM Offline
                                      MIFM Offline
                                      MIF

Enig Vestas is to big to fail! og de har jo et slogan der siger "failure is not an option"

Maersk kan kun vinde på et sådant træk. Uanset hvad håber jeg Vestas bliver på danske hænder for der kan snart komme væltende ind med bud på den butik.

Beklager Maersk linket viste Siemens nyeste mølle i baggrunden

MIF

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • HjulmandH Offline
                                        HjulmandH Offline
                                        Hjulmand

Jeg tillader mig at drage den konklusion, er der en del Ditlev Engel kritikere derude, men at ingen har givet mig et seriøst svar på mine spørgsmål. Jeg konkluderer således også, at en række kritikere kan enes om at DE er uduelig, men reelt ikke ved om deres påstande er rigtige.

Det eneste bud på mit hovedspørgsmål, er fra direktøren af FVS, der mener, at DE kun er ansat for at skabe ro om MHI forhandlingerne. Selv om man skulle mene, at FVS burde have indsigt nok til at give et mere kvalificeret svar, så må vi nøjes med dette. Skal vi ikke bare lade det hvile.....

Det glæder mig faktisk, at der ikke er et kvalificeret bud på mine spørgsmål. For mig er det en bekræftelse af, at kritikerne trods alt anerkender BNs evne til at vurderer DE, og at der nok er en helt fornuftig årsag til, at DE ikke skal stå til ansvar, som det normalt forventes af en CEO.

Det kan derimod undre mig, at ingen skriver, at det måske nok kan være at jeg måske nok kan have ret, og at kritikken måske nok mere har været på baggrund af en folkehetz, end på baggrund af konkret viden, måske. Men tavshed er måske samtykke?

Jeg skal ikke ligge skjul på, at formålet med indlægget var et ønske om en mere konstruktiv kritik og debat af DE. At bebrejde DE for finanskrisens konsekvenser, alle bestyrelsens beslutninger, samtlige skuffelser og alle ikke opnået mål, er hverken seriøst og konstruktivt.

Jeg tillader mig, at gå skridtet videre i debatten. Hvis vi antager, at BN rent faktisk er i stand til at vurderer DE og fundet ham forsat egnet som CEO, bør vi alle så ikke respektere denne beslutning?

Falder det slet ikke nogen ind, at DE måske bliver træt af, konstant at få verbale tæsk fra aktionærer? Konstant at se sit gode navn blive svinet til?
                                        Jeg husker ikke hvem på Vestas chatten der skrev følgende til mig: "DE har om nogle stået på mål for meget lort. Hvis jeg blev udsat for sådan et stormvejr, så var jeg væltet for længst."

Hvis vi stoler på BN, bør vi anerkende hans valg af CEO, og give dem fred til at arbejde. Jeg skal være den første til at råbe på en fyring af DE, hvis det viser sig berettiget, men jeg vælger at vente på vished, og ikke baserer mine holdninger på gætteri.

Nok for denne gang.
                                        Hjulmand

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • W Offline
                                          W Offline
                                          watthat

Hi Hjulmand

Den er nu ikke saa svaer, denne her.

DE har haft det overordnede ansvar, derfor er han ansvarlig uanset hvad! Saadan er det og derfor har han bestemt fejlet.

Han har fejlet i laesningen af markedet ligesaa, for selvom ingen kunne laese ind i fremtiden og slet ikke se en krise som den vi -forhaabentlig-snart er igennem, saa spiller man altsaa ikke hele puljen vaek paa kasinoet, vel!

At fejle i denne stoerelsesorden er simpelthen 'ikke eksisterende'! Og saa det store spoergsmaal. Dette show har Ditlev saa staaet for alene???

Han er alene tilbage, hele bestyrelsen er ude!!

Saa det er for d... da ikke saa svaert at se hvem der saa egentligt har fejlet!!!

Naa, men naar det saa er sagt, saa er det at tro at DE stadig er paa posten fordi han skaber ro i relation til MHI, simpelthen talentloest pladder og ikke en eneste kommentar vaerdigt.

For selvom forhandlingerne - eller samtalerne - med MHI nok er relativt vigtige - saa har man altsaa ikke en CEO gaaende for udstillingens skyld! Tror man det, saa har man altsaa intet laert omkring ledelse i denne klasse.

BN har da helt klart laest lektien, DE har haft ansvaret, han har ikke selv gjort direkte fejl idet han formentligt ikke har haft en chance med de besynderlige interne forretningsgange i Vestas, hvor der referes direkte til den tidligere formand for bestyrelsen.

En bestyrelse som staar for den overordnede strategi!

Saa den er da oplagt, DE er der fordi han er knaldende dygtig og sikkert ikke faaes bedre. Derfor! Og det ved BN!!

Saa maa alle vi aktionaerer, der desvaerre har alt for mange penge i klemme, glemme nag paa den konto og skue fremad.

Der er ingen grund til at tro at den nuvaerende bestyrelse, eller CEO for den sags skyld, synes at dette triste forloeb for Vestas har vaeret oenskvaerdigt for nogen parter, og ikke mindst vil goere alt for at det baade ikke gentager sig, men ogsaa goere alt for at rette skuden op igen - om muligt!!

Saa er der tidshorisonten - at vende en mega skude i stormvejr - en skude af Vestas' dimensioner, goeres ikke mellem to boelger, vel. Det tager en stoerre sejllads tid og lige nu er vi i rum soe!

Saa skal tiden udnyttes effektivt, kraeves arbejdsro!
                                          Saa giv nu Vestas arbejdsro, alle mand - der er rigtig mange aendringer og tiltag igang og det er en rigtig god begyndelse.

Naar boelgerne saa paa et tidspunkt laegger sig, saa er Vestas maaske klar til at laegge til, og forhaabentligt til en ny og bedre fremtid for aktionaerer og Vestas!

Taalmodighed er en dyd!

Hilsen Watthat

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger