OKTOBERKRAK
-
En større korrektion på 25% kan aldeles ikke udelukkes - virksomhederne tjener ingen penge - antallet af konkurser stiger - forbrugerbarometrene falder - 30er depressionens klamme hånd har lagt en dæmper på al spirende aktivitet. Gældspresset tynger - hvor længe kan seddelpressen køre inden det går galt?
-
Turin - har han ikke nikotinforgiftning?
-
rom blev jo ikke drukket på en dag - jeg købte i kr 1,50 - så den er da på vej
-
Nope - mine Sjælsø Bliver liggende - i 2013 begynder det at gå fremad og aktien vil nå kurs 10
-
Krak tror jeg ikke på. Men der sker ofte en pæn korrektion op til et US-præsidentvalg p.gr.a. den generelle uvished - og jo mere svinsk kampagnerne bliver, jo mere nedgang på aktiemarkederne.
Jeg har et par gange spillet på dette i Aktiespil - og faktisk vundet spurtpræmier i Børsens Aktiespil på dette scenarie. Dette ville jeg også have spillet på i PI's Aktiespil - hvis for helvede der ikke var gået teknisk kage i det netop på dette afgørende tidspunkt...!
Aka, vi må have en spilforlængelse for det aktuelle Aktiespil på 2-4 uger for at kompensere for de døde perioder. Sådan gør man i fodbold - det samme bør gælde for Aktiespil.
-
Hej Doodha - gamle slyngel

For det første - nu har du jo røbet dine bagtanker , vedrørende dine ønsker for at få spillet forlænget - så dur den taktik jo ikke længere .
Derudover kan jeg tilføje , at jeg før har oplevet en fodboldkamp bliver forlænget med op til flere minutter , men jeg har endnu aldrig hørt en fodboldkamp blive forlænget 2 - 4 uger pga. problemer på banen og da slet ikke pga. Præsidentvalg i Amerika ;o)
Doodha - gamle skiderik - du skulle ha`holdt din mund og så ville din strategi stadig være helt unik , uanset om vi starter på en ny runde inden Præsidentvalget - eller efter .
Du har kort og godt skidt i nællerne nu du har røbet din strategi - løbet er kørt . Skal vi ikke lykønske Nyinvester med en formidabel sejr og så se efter , om vi ikke kan gi`ham lidt mere kamp i en ny runde .
Mvh - en anden gammel slyngel alias Rizla .
-
Ja, Nyinvester er dygtig til Aktiespil - men han vil aldrig kunne pisse så langt som dig og mig...;)
Og så bemærker jeg lige to ting:
-
Du har overhalet mig i aktiespillet - din bandit
-
Spillet forlænges til d. 9. november - det er dejligt, at der findes retfærdighed og lydhørhed for mine argumenter (hvis det nu er det...)
-
-
Hejsa gæve Galler .
Ang. at jeg har overhalet dig i aktiespillet Doodha . Jeg har Aka & Co som vidner på , at det ikke er med vilje . Hvis jeg havde kunnet handle de sidste dage , ville jeg med garanti ha`formøblet formuen ;o)
2 - ja Vores flinke boss har forlænget spillet til D - 9 - Nov . Men hvis du mener det er pga. Aka har været lydhør over for dine argumenter , har han regnet mindst et halvt Præsidentvalg og 3/4 fodboldkamp forkert . Den holder altså ikke helt ;o)
Hold på hat og briller - nu kører spillet igen Doodha - smid tudekiksen over venstre skulder og lad os så få en slutspurt som er et 3 måneders Aktiespil + moms - værdigt ;o).
PS - Ang vores lille disput vedr. hvem af os to der kan pisse længst , skal du lige huske at fortælle - at vi begge to er kommet i en alder hvor konkurencen vedr. vandladningen , ikke bliver målt i afstand - men på længst tid ;o)
Held og lykke min ven .
Mvh. Rizla
-
Det havde ellers været sjovt, hvis vi havde holdt pisse-konkurrence - og den ene troede, at det handlede om at pisse længst i meter og centimeter; og den anden at det handler om at pisse i længst tid.
Jeg er sikker på, at vi ville kunne more os over det en hel aften...
-
Hej Doodha Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro.Det virker som om at alle mere eller mindre har besluttet sig for at vestas er på vej i Emission eller konkurs.Meget få forholder sig til at vestas selv har guidet et positivt Q3 og Q4.Det virker som om at de meget væsentlige tiltag der er sket i Vestas slet ikke registreres og at alt fokus er på de fejl der har været i vestas som så blot fremskrives som en selvfølge.At verdens samlede energi forbrug også fortsætter med og stige indgår heller ikke i folks overvejelser.De ser en vind industri som kæmper for overlevelse i stærkt faldende marked.Jeg ser en vind industri som modnes og konsolideres i et stigende marked med midlertidig opbremsning kva politik / finanskrise.Men for mig og se en midlertidig tilstand da energi er en vare med stigende efterspørgelse.Den klima og miljø side af sagen er måske ikke dags dato i højsæde, men vil per konsekvens blive overskriften på alt hvad der fremadrettet skal besluttes.Så selvfølgelig ses vi i TIVOLI
-
Folk har det med at se fremad - ved at kikke i bakspejlet...
Det anses ikke for "seriøst" at være positiv på Vestas' vegne - det er i øvrigt typisk for aktier som har været i lang tids nedtrend. Jeg vil kalde det lemminge-effekt...!
Men nogen må jo gå mod strømmen - tak for selskabet.
Og vi har jo set det igen og igen, når negativiteten er blevet for stor - bl.a. fordi den er gået i selvsving - at Vestas kommer med en enorm overraskelse med voldsomme kurs-stigninger til følge.
Jeg ved godt, at det er omtrent det samme, vi har skrevet op til de seneste 3-4 regnskaber - men før eller siden sker det. Jeg tror, det sker nu her ved det kommende Q3.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind