Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

kurtage ved limithandel

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
9 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hamburg
    wrote on sidst redigeret af

Siden nytår har Jyske Bank ændret sine handelsbetingelser. Hvis en limitordre bliver splittet op i flere portioner, betaler man minimumskurtage for hver enkelt portion. Er der andre, der har været ud for det? Jeg oplevede ved køb af en portion DNO, at ordren blev udført i to portioner, hvor den anden bestod af 1 enkel Aktie. For denne skulle jeg betale 25 kr. minimumskurtage. For den første del betalte jeg de sædvanlige 0.15%. Da jeg beklagede mig i banken, fik jeg at vide, at reglerne er siden starten af 2012 lavet om og jeg risikerer ved limithandel, at ordren bliver opdelt. Så betaler jeg Kurtage for hver portion. Men i dette specielle tilfælde (1 aktie) fik jeg pengene retur. Er der andre banker, der gør det samme?

1 Reply Last reply
    0
    • J Offline
      J Offline
      johnny57

Det lyder umiddelbart ikke rimeligt det kunne jo forlede banken til altid at splitte ordren op. Bruger selv Danske og har ikke oplevet det hvis man sørger for at ordren er åben længe nok til at gennemføres.

sent from iPhone

1 Reply Last reply
      0
      • J Offline
        J Offline
        johnny57

Normalt er der masser af aktier i DNO og derfor skulle det ikke være nødvendigt at splitte. Medmindre man kører med et meget stramt limit ( for at bundfiske).
        Jeg har fået splittet en del ordrer i DB men aldrig betalt 2 gange men jeg holder også den samlede ordre åben i en mdr for at sikre at jeg ikke kommer til at betale 2 gange.
        Men selvfølgelig kan aktien rende fra en. Men det er selvsagt dårligt at alt eller intet ikke virker.

sent from iPhone

1 Reply Last reply
        0
        • turinT Offline
          turinT Offline
          turin

Bryan, du har fat i den lange ende. Mægleren gør stort set ikke andet end at kyle din ordre videre til respektive børs. Nå ja, de afkræver dig noget Kurtage undervejs. Hvis ordren bliver delhandlet er det vel typisk fordi ordregiver ikke har handlet et helt multiplum af handelsposter.

• turin
          1 Reply Last reply
          0
          • turinT Offline
            turinT Offline
            turin

Bruger de ikke handelsposter i Oslo?

1 Reply Last reply
            0
            • TeamGarlicT Offline
              TeamGarlicT Offline
              TeamGarlic

Jo det gør de stadig. Er ellers afskaffet i resten af norden, men Oslo Børs vil ikke være med på NASDAQ OMX, der ejer 49% af dem. De overvejer stadig at overgå til samme system - Millenium - som London Stock Exchange benytter.
              De 25 største norske aktier kan dog handles i Stockholm og fra efteråret bliver det alle aktier.

1 Reply Last reply
              0
              • TeamGarlicT Offline
                TeamGarlicT Offline
                TeamGarlic

Hey Bryan
                Det er helt korrekt - efter at have konsulteret deres Market Model. Mindst 1 bank har så ikke styr på dette...

1 Reply Last reply
                0
                • H Offline
                  H Offline
                  Hamburg

I mit tilfælde blev ordren på samme dag splittet op i 1999 og 1 Aktie. Problemet er, at man ikke kender prisen på kurtagen på forhånd, da man jo ikke ved, i hvor mange dele handelen bliver splittet. Tidligere fik jeg splittet en lignende handel i 6 dele.

1 Reply Last reply
                  0
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hamburg

Hej Bryan, jeg har talt med banken og fik svaret, at jeg hellere skulle handel strakshandel, men siden nytår er det bankens politik at kræve Kurtage for hver delhandel. Jeg får også to afregninger. Min konklusion må jo være, at lade være med at handle i JB, da åbenbart ingen andre kender til denne gebyrpolitik. Jeg fik kurtagen tilbagebetalt, da jeg gjorde opmærksom på, at men ikke kan vælge "kill or fill". Dette vil banken muligvis tage op til revision.

1 Reply Last reply
                    0
                    • TeamGarlicT Offline
                      TeamGarlicT Offline
                      TeamGarlic

Hey Hamburg
                      Det er set i andre banker også - særligt, hvis der handles over flere dage. Nogle tager endda penge for at have ordrer med lang gyldighed liggende. I disse tider med meget pressede margins, så gælder ethvert kneb
                      Godt, at du fik Kurtage tilbage. At håndtere en ordre med limit koster nul og niks for banken.

1 Reply Last reply
                      0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Debatforum
                      • Seneste
                      • Populære
                      • Bruger