Kvaliteten af kinesiske vindmøller
-
Nordea og min bare r . .
I dag
http://npinvestor.dk/nyheder/vestas-nordea-ser-risiko-for-tab-af-momentum-247451.aspxFor 18 Måneder siden
Af de overhovedet vil være bekendt og kloge sig på noget er mig en gåde.
-
Hvorfor har vi ikke læst om det her i dag.
Skal vi nu have en periode med opkøbs rygter igen.
-
måske derfor den er steget så voldsomt i dag?
-
Så sker det som det pejer. Vi stige et par dage på opkøbs spekulationer og så siver kursen igen når nu opkøbet alligevel ikke skete
-
Opkøbsrygter eller ej så har der i den sidste uge været mange positive hændelser for Vestas, ordrer, besparelser og nu sidst en ny COO, der sætter fokus på indkøb og effektivitet, præcis de ting som jeg tidligere har efterspurgt udmeldinger om. Bunden for rutsjeturen synes at være nået, og er hovedparten af Vestas aktieejere idag ikke små aktionærer? Med hensyn til opkøbsrygterne som tilsyneladende ingen ende vil tage, så er det nu mere nødvendigt end nogensinde at alle aktionærerne samles i den fælles forening som vil gøre det vanskeligt med fjendtlig overtagelse for en slik. Med alle de positive udmeldinger må alle de skrækslagne private investorer have fået mere hår på brystet til at modstå de negative kræfter der har haft held til at reducere værdien af aktien til det helt absurde.
UCP
-
Hej Vagn
Du har helt ret
Der er lige pludselig opstået 2 situationer omkring Vestas.
1.Opkøbs historien som der pustes nyt liv i hen over weekenden
2.Vestas nyheds flow der signalere seriøs opstramning.Samt lidt gode ordre.
Men det med håret på brystet er jeg lidt mere tvivlende overfor.
Jeg tror ikke at sælgerne i dette kurs leje er private investorer med dårlig mave.
Langt største delen af Vestas aktionærer ligger med aktien i et helt andet leje end det her.Så det er ikke dem der sælger.
Mon ikke langt de fleste private ligger med snit mellem 75 og 300.Så det er helt andre interesser der køre rundt med kursen nu.
Så det bliver rigtig spændende og se hvad der sker.
når der for nuværende kun er de først nævnte 2 muligheder der skal sætte dagsordnen.
Specielt fordi andelen af aktionærer der ikke kunne drømme om og tage tabet er så stor.Vi vil ikke sælge , så hvad vil man gøre ved det.
-
-
-
Det er lidt en skam at Centa ikke bare bliver luftet i et par timer.
Alene retorikken fra morgens åbnings kurs til dagens højde punkt sidst på dagen havde været stort.
Måske man kunne spørger administrator om ikke Centa kunne slippes fri.
Bare ved festlige lejligheder.
-
Tak Cykling for mange gode informationer, iøvrigt er jeg enig med dig i, at de store udsalg nok ikke stammer fra private investorer,og jeg tror at andelen af private investorer er stigende, medens udenlandske institutioner reducerer deres beholdninger. Vi private investorer der har fulgt Vestas i årevis hele vejen ned, vil også følge Vestas hele vejen op! Vi vil bevare Vestas som et rent dansk selskab, og sælger ikke for en hvilkensom helst pris. Der er tegn i sol og måne på en vending for Vestas, og her tænker jeg på lønsomhed og økonomi. Tiden indtil 22 august vil blive spændende!
UCP
-
Tak Vagn
Har du set Vestas historien i Børsen ?
Fredagens afslutning på de Amerikanske marked.
Samt de positive " Nu tager vi arbejdstøjet på " meldinger fra vestas.
Gør næste uge til en meget spændende vestas uge.
Og som tidligere nævnt så er der nok grund til at du samler aktionærene, hvis det viser sig, at der denne gang er kød på opkøbs historien.
God Weekend
-
Nu har jeg ikke adgang til hele artiklen i Børsen, men hvis det er stigningen i obligationen de lægger til grund for spekulation om opkøb, så synes jeg ikke det holder vand. Jeg har kigget på obligationens kursgraf, og jeg synes ikke der er tale om nogen signifikant stigning.
Jeg synes desværre mere det mindre om hype fra Danske Banks side, efter de har meldt ud om et kursmål på 70 kr.
Dermed ikke sagt, at kursen ikke kan stige på artiklen.
-
Jeg har heller ikke adgang til hele artiklen og tænker da også, lige som dig at det lyder lidt tyndt.
Er det ikke ca 1 måned siden at Jyske bank anbefalede og købe Vestas Obligationer ?
Men har som sagt ikke læst det hele og kan derfor heller ikke udelukke at der mere kød på.
Men påvirke kursen det tror jeg også det kommer til uanset hvad.
-
Mon ikke der er mere i artiklen.Ellers må de jo tro vi er dumme.
-
Synes historien virker mere end overordentlig tynd. Personligt vendte jeg mit long til short i kurs 32,45 af følgende grunde:
-
Redningspakken er ekstremt overvurderet, den er for lille og har ikke folkets opbagning.
-
Det var sidste dag i kvartalet, de 5 største købere var tidligere shortere og mon ikke de lukkede deres shorts for at få gevinsten fra flere måneders short-selling med i deres egne halvårsregnskaber.
-
De 3 største sælgere var private. Disse sælgere er ude "for good", så hvis 'Credit Suisse, Nomura, Morgan Stanley, Goldman Sachs og Merrill Lynch' på mandag vælger at pumpe flere aktier ud på markedet, så vil der alt andet lige være færre aftagere.
-
Stigningen var for hurtig. Vi mangler stadig et positivt eller neutralt halvårsregnskab.
Jeg tror umiddelbart at jeg lukker mit short mandag morgen og går short igen på onsdag når kursen har toppet ved 34-35. Jeg er overbevist om at kursen fra onsdag vil sive mod 30 hvor den vil ligge frem til 22/08.
Jeg mener dog stadig at Vestas, med lidt held, kan være i kurs 100 inden for de næste 12 måneder. -
-
Vestas er en "lottokupon" der om 2 år enten er værdiløs eller 3 gange mere værd. Jeg overvejede personligt at købe Obligationer i stedet for aktier, men kom frem til at mit krav til afkast, for en så risikabel investering, var over 100%/år - de 20% som obligationerne kunne tilbyde var således langt fra nok. Jeg tror de fleste har tænkt lidt det samme, mere er der ikke i det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind