Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas tæt på konkurs

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    RiisSo
    wrote on sidst redigeret af

Jeg er også spændt på VESTAS presentationen i morgen. men ---
    Igen masser af gisninger og måske avis ænder.

LAD OS SAMLES UNDER VESTAS GRUPPEN FOR AT VIDE MERE SOM EN STOR GRUPPE !

I, der siger så meget - hvorfor ikke være aktive og informere VESTAS at der er en gruppe der er seriøse og ikke et bundt eksperter i VESTAS med - kun gisninger. ikke specielt peget på nogen, men gruppen her der skriver om VESTAS.

Det var sikkert lidt provokativt, men kunne vi ikke gøre bedre samlet? - VESTAS gruppen
    Se: http://www.proinvestor.com/tag/Vestas Management/

Der er noget råddent i den ledelse der arvede den GAMLE formands dårskaber og manglende kontrol - men V
    I kan gøre noget hvis vi samler os !

KOM NU alle VESTAS interesserede.

1 Reply Last reply
    0
    • golfhouseG Offline
      golfhouseG Offline
      golfhouse

RiisSo og Trold:

Jeg har desværre dagen i morgen optaget, men vil håbe i vil smide nogle af jeres oplevelser/erfaringer ind i en debat tråd.

1 Reply Last reply
      0
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Et eller andet sted er det vel ikke særligt overraskende at Vestas taler med deres bankforbindelser. Når man skylder bankerne 8 mia kr og man kører med underskud på 1-2 mia kr om året de næste par år uden udsigt til overskud så er det da klart at bankerne skal beroliges.

For mig er der absolut ingen tvivl om at Ditlev kører dette selskab i sænk. Afskrivningerne på produktionsfaciliter vil jo stige markant over de kommende år og bidrage til endnu større underskud.

Det største problem er dog deres V112. "Verdens mest gennemtestede vindmølle" er så fuld af fejl og problemfyldt at den aldrig kommer til at skabe værdi for Vestas. Tværtimod. Og samtidigt producerer konkurrenterne møller med langt bedre CoE uden at have underskud.

Hvad skulle man dog også bruge mere end 1 mia kr til et splinternyt hovedsæde for ?? Ellers til en supercomputer osv osv osv osv osv Jeg mener første-prioritet må altid være produkterne man fremstiller. Og hvis det kører så kan man investere i andre ting.

Nej, Vestas RIP

e

1 Reply Last reply
        2
        • RizlaR Offline
          RizlaR Offline
          Rizla

Kunne ikke være mere enig Moneyloss !

Når og hvis Vestas så får V112 færdig , vil der være gået så meget tid med udviklingen , at Vestas for længst er overhalet af bla. Siemens . Kvaje historierne om DE og Vestas vil ingen ende tage.

At det nogen sinde skulle nå så vidt , at selv Ekstra bladet begynder at skrive om Vestas`s problemer , havde ikke mange af os fantasi til at forestille os for bare et år siden . Når EB så kommer på banen , er man nødt til at spørge sig selv - Hvad eller hvem lokkede dem på banen og har de noget , at ha´deres påstande i ?

Vi ved alle hvem der har kørt Vestas ned på et niveau , hvor selv en EB journalist ønsker at deltage - , men hvorfor er der ingen der griber DE i hold ?

Er det mon i bund og grund fordi , det er for sent at redde skidtet og så skal DE også selv haæren af at stå ved roret når og hvis det ramler . Det er det eneste der i min optik girfornuft .

Selvfølgelig søger DE ikke andet arbejde - hvem ville ansætte ham nu ?

Selvfølgelig fyrer man ikke DE - hvem vil have hans stilling , hvis løbet allerede er kørt ?

Sidste skandale er ikke skrevet om Vestas endnu - hold på hat og briller gutter - det trækker op til uvejr .

Mvh . Rizla .

1 Reply Last reply
          0
          • C Offline
            C Offline
            cykling

EB Skriver

Med en bank gæld på 8 Milliarder Euro kan det meget hurtigt blive svært og betale renter og afdrag.

Hvis ellers sandheden interesser nogen.Så kan de bare kikke regnskabet.

Hovedparten af gælden er obligationslån med en effektive rente på 4.8%

Den revisor der lægger navn til artiklen kan ikke have gjort sig de store overvejelser når der skrives af de løber tør for penge til sommer.

gældsforpligtelser
            mio. EUR 2011 2010
            Finansielle gældsforpligtelser er indregnet således i balancen:
            Kortfristede forpligtelser
            Gæld til realkreditinstitutter 1 1
            Gæld til banker og kreditinstitutter 5 3
            6 4
            Langfristede forpligtelser
            Gæld til realkreditinstitutter 7 7
            Gæld til kreditinstitutter 309 306
            Obligationer 598 597
            914 910
            1-5 år 910 906
            > 5 år 4 4
            Finansielle gældsforpligtelser i alt 920 914
            Dagsværdi 851 914
            Nominel værdi 920 914
            Den 23. marts 2010 udstedte Vestas en EUR-denomineret virksomhedsobligation med en hovedstol på EUR 600 mio., en
            pålydende rente på 4,625 pct. og en effektiv rente på 4,8 pct. Obligationen løber indtil den 23. marts 2015.
            Det er koncernens politik at forsøge at sikre en passende udvikling i de økonomiske nøgletal bl.a. med henblik på at opretholde
            koncernens kreditvurdering samt overholde aftalte krav i koncernens finansieringsaftaler.
            Dagsværdien er opgjort som nutidsværdien af aftalte betalingsstrømme med anvendelse af en aktuel markedsbaseret
            rente.
            Dagsværdien af den udstedte virksomhedsobligation

1 Reply Last reply
            1
            • C Offline
              C Offline
              cykling

Undskyld

kom til og skrive Euro i stedet for kroner.

Men det ændre ikke ved at det en ualmindelig tynd kop te.

Man forholder sig ikke til fakta.

De kan bare gå ind og kikke på Vestas brutto CFD position..." href="/finansordbog/155/Margin">Margin efterfølgende overveje hvad konsekvensen er når man reducere kapacitets omkostningerne.Samtidig med at man øger omsætningen med ca 40%.

Men det har de nok ikke haft tid til.

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                Martina

Jeg synes at det er groft at EB kører sådan en historie, men det ligger tæt opad avisens sædvanlige lødighed at skrive på den måde. Men hvis det er det de skal til for at de sidste sælgere skal ud, så fint med mig. Bemærk at end ikke Ritzau gider at beskæftige sig med EB journalistik!

1 Reply Last reply
                0
                • R Offline
                  R Offline
                  RiisSo

VESTAS ledelse har haft et stort problem i mindst 3 år.
                  De var decentraliserede og deres daværende CFO samt bestyrelsesformand havde -som jeg ser det- ikke formatet til at lede en så stor virksomhed.
                  Deres ledelses principper manglede tilsyneladende flere styre mekanismer - venner - det er det vi betaler for nu, for en forretning i forandring (NY VESTAS) er ikke altid sjov at være i.
                  Hvorfor fyre CFO hvis der er orden i regnskaberne, men hvor grelt er det? - jeg ved det ikke.
                  I taler næsten hele tiden om tal og jeg ser mere på ledelses principper, for det er der de skal udnytte deres risikostyring - hvis de har en der fungerer.
                  'DE' udfører bestyrelsens linie, men er det DE der er skyldig i dårskaben - jeg ved det ikke - måske ikke!

1 Reply Last reply
                  1
                  • R Offline
                    R Offline
                    Rinus

Jeg husker at EB for nogle år siden var efter B&W og Bøje Nielsens(prøv at google). Efter flere års negative skriverier blev selskaberne vel likvideret. Jeg mener at B&W havde ca. 300 mill. til ejerne og Bøje fik vist ca. 80 mill. Og det var efter at der for begge havde været negative og løgnagtige skriverier i EB.(og advokaterne havde taget ders efter 10 års behandling.)
                    Har selv 650 i wws.

1 Reply Last reply
                    0
                    • KongkursK Offline
                      KongkursK Offline
                      Kongkurs

Uanset hvad, så sender Vestas penge ud af døren med hver eneste mølle de sælger. Dvs. at ind til de får tilpasset omkostningerne, så stiger underskuddet altså jo flere møller de sælger. Uanset finansieringsformen, kan man på den måde meget hurtigt løbe tør for rede penge - og så er det slut.

1 Reply Last reply
                      1
                      • U Offline
                        U Offline
                        Uheldig

Så vidt jeg ved så har de nedjusteret før.
                        Mon ikke det kan ske igen?
                        Jeg tipper på det.

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger