Biotek-snakken — December 2020
-
Så gik Crispr aktierne amok. I denne uge har Editas Medicine, Crispr Therapeutics og Intellia Theapeutics alle lavet ASH. Det skyldes resultater præsenteret på ASH, forhøjede kursmål, Nobel pris i Kemi, flere produkter godkendt til næste udviklingsfase mv. Disclaimer Jeg har aktier i alle 3 selskaber.
-
Den administrerende direktør for biotekselskabet Orphazyme, Kim Stratton, har torsdag opsagt sin stilling.
Det oplyser selskabet til fondsbørsen.Strattons opsigelse kommer i kølvandet af en dialog, som bestyrelsen har indledt, oplyses det.
Biotekselskabet vil straks indlede søgningen efter en ny topchef, og indtil den person er fundet, vil bestyrelsesformand Georges Gemayel midlertidigt bistå direktionen med den daglige forretning. -
-
Kunne være rart hvis bestyrelsen i Orphazyme kom ud med med mere forklaring end den korte børs meddelelse
-
Ja du har (desværre) nok ret
-
@BioShare - Kim Stratton er en kvinde på de billeder jeg har set
Jeg kender ikke meget til casen, men har trods alt gennem noget tid fulgt virksomheden. Syns bestemt ikke en ny CFO på nuværende tidspunkt er et godt tegn og jeg bliver nok ikke aktionær lige med det samme. -
Ja Stratton er kvinde og fik kun 14 mdr. da bestyrelsen har holdt møde om hun skulle stoppe så derfor sagde hun op lyder bedre så som udgangspunkt er der ikke noget i casen der er forandret (håber man får en ny der er mere presse venlig syntes der er alt for stille om virksomhedens gøren og laden
-
Glimrende. Kan du give en kort opdatering på deres likviditet og cash burn? Forventer du yderligere kapitaltilførelse sidst i 2021? Syns det ser noget stramt ud, og kan ikke helt gennemskue hvornår driften begynder at bidrage
. -
-
Det lyder som om hun går grundet ledelsesstil og problemer med bopæl i Schweiz/ amerikansk pas. Selskabet er på ret kurs lyder det også. Største aktionær bakker op https://borsen.dk/nyheder/generelt/orphazyme-siger-farvel-til-topchef-efter-uenighed
-
@LLI hvad mener du med stramt? De har lige fået penge i kassen. Der hvor jeg ser risiko i den case er om de får produkter endeligt godkendt på markedet, og om de "kan" levere på den salgsorganisation de bygger op i US. Der er klar en risiko for at de fejler eller bliver forsinkede...og så skal der bruges flere penge (men det er ikke nært forestående). Seneste præsentation fra november https://orphazyme.gcs-web.com/static-files/d7a60ccb-4420-4284-a44b-44073640acc0
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind