Ennogie — April 2026
-
Hvis man mener, at Ennogie burde have forudset byggesektoren krise, så gælder det samme for alle andre investorer, inklusive dig selv, der investerede ud fra 2023-præsentationen.Jeg bærer ikke nag, og jeg håber heller ikke du gør. Vi har bare forskellige vurderinger af casen.Personligt synes jeg, at 2023-præsentationen var reel nok. Ingen kunne have forudset den kraftige nedgang i byggesektoren i 2024-2025, medmindre man var en hardcore makro-analytiker.
-
Selvom jeg kun har skrevet forholdsvis få indlæg, er mit første fra 5. april vist allerede sendt på dybhavsekspedition i feedet. For god ordens skyld gentager jeg derfor mit udgangspunkt som en service til nye læsere, der selvfølgelig selv skal lave deres egen due diligence: Jeg har solgt ud. Jeg købte for nogle år siden og supplerede optimistisk på hele den lange nedtur. Jeg holdt som forholdsvis nybegynder alt for længe på aktien bl.a. pga. ‘drømme’ om bl.a. "x-antal-begger". (fort.)
-
(fort.) Tilliden forsvandt gradvist pga. flere ledelsesændringer, svag ordreindgang, retssager og usikkerhed. Store tab er mentalt drænende - også i en efterhånden lille position. Makro kan sagtens blive bedre, og BIPV-markedet vokse. Men det er ikke ensbetydende med, at Ennogie - eller de nuværende aktionærer - får gevinsten. Derfor ser jeg ingen hast i at gå ind igen, selv ved kursstigninger. (fort.)
-
(fort.) Fokus bør ikke være på ‘svage hænder’ eller kursdrømme, men på going concern, kapitalrejsning, vilkår, udvanding og ordreindgang. Selv hvis casen lykkes, afgøres værdien af, hvad der bliver tilbage til nuværende aktionærer efter "emissionen". Jeg tror også, de får rejst de 10 mio. (slut)
Kommer de igennem, kigger jeg måske på casen igen. Som det ser ud nu, er risikoen efter min vurdering for høj i forhold til usikkerheden.”
-
-
Tesla guider stærk solar-efterspørgsel i USA i H2. Jeg forventer det samme i EU, og at Ennogie tager en solid del af kagen. Tror man ikke på ESG eller at selskabet vinder ordrer af den store EU-kage, skal man naturligvis ikke investere. Det siger sig selv.
-
Jeg vurderer Ennogie som en potentiel vinder og har derfor øget min position gennem disciplineret risk management. Hvis man ser selskabet som en taber eller usikkert, giver det god mening at afvente kommende regnskaber og investere senere, når væksten er dokumenteret. Jeg vælger at frontløbe den potentielle stærke vækst. Igen vi har alle forskellig fokus og risikoprofil. Fortsat god dag. Sidder og høre Tesla regnskabet igen. Fremtiden ser lys ud

-
Det er totalt forkert at tro, at Ennogie ikke kan profitere på et voksende BIPV-marked i EU. Men sådan ser vi jo forskelligt på casen og det er netop derfor, vi er her med hver vores synspunkter. Ingen har sagt, vi skal være enige. Hvis vi alle var enige, ville vi også alle være lige rige og det er sjældent sådan, det udspiller sig.
-
Der er tilsyneladende købere, der forsvarer 3 kr-niveauet de sidste par dage → støtte er reel. Det tyder på, at nogle investorer synes, det nuværende niveau er attraktivt før emissionen selv med going concern-usikkerheden og det kendte funding-behov på op til 10 mio. DKK.
-
@Cupcake: Jeg genkender dit forløb, og slap selv ud med et relativt begrænset tab (37%). For en erfaren investor er risikostyring et must, og man kan man godt blive en lille smule kynisk i forhold til de små selskaber, der bare ser SÅ søde ud. Know when to hold them, know when to fold them... Jeg har set alt for mange tilfælde, hvor begejstringens tåger har lagt sig tungt over investorernes sunde fornuft.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind