Ennogie — April 2026
-
Eksempel: Under dot-com-crashen faldt Amazon-aktien over 90-94 % fra toppen i slutningen af 1999 (ca. $106–113 justeret for splits) til bunden i 2001 (ned til ca. $5–8). Der var massiv frygt for, at Amazon aldrig ville blive profitabel. De fleste private investorer (“svage hænder”), der havde købt på hypen i 1998-99, solgte i panik og tabte stort. De få, der beholdt aktierne gennem 2001-2002 og ignorerede støjen, blev ekstremt velhavende, da Amazon senere voksede eksplosivt.
-
Når det gælder 2023-præsentationen, så var pipeline-tallet på €100 mio. potentielle ordrer (tilbud), ikke sikrede kontrakter. Det fremgår også af de efterfølgende regnskaber. Det er helt normalt i denne branche kun at vinde 1 ud af 6-8 tilbud (ca. 12-17 % hit rate). Ennogie omsatte for ca. 100 millioner kr. i 2023, hvilket svarer til omkring 13-14 % af den €100 millioner pipeline, de præsenterede. Det synes jeg lå helt inden for skiven.
-
Jeg synes ikke, det er fair at beskylde mig for pumping, fordi jeg ser et potentiale i Ennogie som mulig 10- eller 100-bagger. Jeg har hele tiden været åben om, at det er høj-risiko small-cap, og jeg har selv kun små positioner, køber kun 1000-2000stk ad gangen - så ingen pumping. Jeg opfordrer aldrig nogen til at købe, tværdigmod opdordre jeg folk til selv vurdere og tage ansvar for deres investeringer.
-
Hvis man mener, at Ennogie burde have forudset byggesektoren krise, så gælder det samme for alle andre investorer, inklusive dig selv, der investerede ud fra 2023-præsentationen.Jeg bærer ikke nag, og jeg håber heller ikke du gør. Vi har bare forskellige vurderinger af casen.Personligt synes jeg, at 2023-præsentationen var reel nok. Ingen kunne have forudset den kraftige nedgang i byggesektoren i 2024-2025, medmindre man var en hardcore makro-analytiker.
-
Selvom jeg kun har skrevet forholdsvis få indlæg, er mit første fra 5. april vist allerede sendt på dybhavsekspedition i feedet. For god ordens skyld gentager jeg derfor mit udgangspunkt som en service til nye læsere, der selvfølgelig selv skal lave deres egen due diligence: Jeg har solgt ud. Jeg købte for nogle år siden og supplerede optimistisk på hele den lange nedtur. Jeg holdt som forholdsvis nybegynder alt for længe på aktien bl.a. pga. ‘drømme’ om bl.a. "x-antal-begger". (fort.)
-
(fort.) Tilliden forsvandt gradvist pga. flere ledelsesændringer, svag ordreindgang, retssager og usikkerhed. Store tab er mentalt drænende - også i en efterhånden lille position. Makro kan sagtens blive bedre, og BIPV-markedet vokse. Men det er ikke ensbetydende med, at Ennogie - eller de nuværende aktionærer - får gevinsten. Derfor ser jeg ingen hast i at gå ind igen, selv ved kursstigninger. (fort.)
-
(fort.) Fokus bør ikke være på ‘svage hænder’ eller kursdrømme, men på going concern, kapitalrejsning, vilkår, udvanding og ordreindgang. Selv hvis casen lykkes, afgøres værdien af, hvad der bliver tilbage til nuværende aktionærer efter "emissionen". Jeg tror også, de får rejst de 10 mio. (slut)
Kommer de igennem, kigger jeg måske på casen igen. Som det ser ud nu, er risikoen efter min vurdering for høj i forhold til usikkerheden.”
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind