Ennogie — Februar 2026
-
Ennogie har primært guidet på omsætning for 2025 (55-62 mio. kr.), og det blev fastholdt helt frem til november 2025 uden nedjusteringer. Ennogie har historisk lavere aktivitet i Q1 netop af den grund (fx Q1 2025 var svagt). Der er ingen specifikke meddelelser fra Ennogie om vejrpåvirkning i år endnu, men med den kolde vinter er det rimeligt at forvente, at Q1 2026 bliver påvirket lidt – måske lavere omsætning end gennemsnitligt for året. Det kan dog give backlog-effekt og stærkere Q2/Q3, når
-
det tør op. Vinteren 2025-2026 har ifølge prognoserne været kold og med mere sne end normalt i dele af Nordeuropa (La Niña-effekt + svag polar vortex), især i nordlige lande som Skandinavien, Baltikum og dele af Tyskland/UK. Det påvirker typisk bygge- og installationsbranchen negativt i Q1, fordi:Udendørs arbejde med taginstallationer (som Ennogies solcelletage) bliver forsinket af frost, sne og kortere dage.
Mange projekter skubbes til forår/sommer, hvor vejret er bedre, det er en klassisk s -
ifølge Ennogies officielle finanskalender (offentliggjort i børsmeddelelse nr. 29/2025 fra december 2025) kommer årsrapporten for 2025 den 7. april 2026.
Sker nok ikke det store kommende måneder
men de må da gerne snart annoncere nogle store + 2-10 mil kr ordre 
-
Det er nu snart 8 måneder siden Ennogie har offentliggjort en ordre. Der kan naturligvis være modtaget små ordrer. Det i sig selv er tankevækkende. Jeg tror fortsat ikke på, at de når deres guidance. Spørgsmålet er, om jeg tager fejl? Ledelsen er juridisk pligtig til at oplyse markedet, hvis guidance ikke holder, MAR direktivet. Her to måneder inde i 26 skal/bør de vide, om omsætningen på guidet 55-62m blev nået i 25. Så må vi regne med, at de når guidance, eller? Regnskabets Time nærmer sig.
-
Mine forventninger til Ennogie er et resultat på ca. 56 mio. kr. i 2025, stigende til ~75 mio. kr. i 2026, ~150 mio. kr. i 2027 og ~250 mio. kr. i 2028 – alt sammen under forudsætning af, at EU's solardirektiv ikke lempes eller reducerer incitamenterne væsentligt.
Selvom det pt. er min mindste position i porteføljen, ser jeg et meget stort upside-potentiale. Et 10x kursløft fra nuværende niveauer er absolut realistisk i et bull-case-scenarie, hvilket naturligt vil øge vægtningen markant. -
I går startede tag-messen i Köln, hvor Ennogie har en stand. Mon ikke tøvejr og smeltet sne har givet tømrerne en del opkald i denne uge: "jeg skal have nyt tag, det er utæt! Jeg har hørt om det der solpanel-tag, kan du skaffe det?" Jeg forestiller mig, at Ennogies telefonlinjer bliver rødglødende de kommende uger

-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind