Ennogie — December 2025
-
De sidste 10 år har solar allerede vokset eksplosivt (fra ~50 GW årlige additions i 2015 til over 600 GW i 2024 globalt, ifølge IEA og IRENA), men det var primært drevet af faldende panelpriser, subsidier og tidlige politikker som Paris-aftalen. Væksten kom fra en lav base, og meget var utility-scale i Kina/Europa.
-
Politik og regulering på steroider: EU's Green Deal/Renovation Wave, US IRA-subsidier, og globale net-zero mål kræver tripling af renewables inden 2030 (IRENA). Bygningsintegreret solar (som Ennogie) bliver obligatorisk i mere nybyg/renovering – f.eks. nye EU-regler for zero-emission buildings.
-
AI og data center-boom som turbo: AI's energiforbrug eksploderer – data centres kan stå for op til 9% af US electricity i 2030 (op fra 4% nu), og globalt mere end dobbelt demand inden 2035 (IEA/Deloitte/BNEF). Tech-giganter (Google, Microsoft, Amazon) har forpligtet sig til 100% renewable power, og solar er den hurtigste/cheapest måde at levere ny kapacitet på. Det skubber massive investeringer i solar (inkl. BIPV som Ennogies niche til bygninger).
-
Vigtig ansvarsfraskrivelse: Dette er ikke en købsanbefaling. Investering i aktier indebærer høj risiko, herunder risiko for tab af hele det investerede beløb. Foretag altid din egen grundige analyse og due diligence, og overvej din risikoprofil og investeringshorisont.
-
Jeg tror muligvis bare jeg har misset de 18 mio profit i de forskellige regnestykker. Derfor jeg skrev som jeg gjorde. Er selv investeret og har suppleret løbende. Tror meget på solar boomet og det energibehov AI fører med sig. Klart skeptisk omkring at ESG kan levere og om det er dem der stikker afsted. En færdig glostrup ordrer med røde paneler vil tale meget for at de i hvert fald er på forkant med nogle af de andre. Men stadig fortsat en lille spiller i et stort marked, som kun bliver større
-
Kurs targets: https://proinvestor.com/boards/130289/$/130381
-
Glostrup-projektet udføres i etaper over de 5 boligblokke, og ifølge boligselskabets tidsplan forventes den sidste blok færdig i maj 2027. Det betyder, at vi sandsynligvis snart ser de første blokke med de røde solcelletage stå klar – måske allerede i løbet af 2026. Om der kommer en specifik børsmeddelelse for hver etape, ved jeg ikke, men et færdigt referenceprojekt (eller bare den første blok) vil tale sit eget tydelige sprog og styrke troværdigheden markant.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Deraf mine forbehold. Jeg er investeret i Ennogie - men skal ikke supplere, før jeg ser flere ordrer.