Ennogie — April 2025
-
Man skal altid læse regnskaberne. I dag er det særlig vigtigt. Vi får indblik i, hvorfor revisor ikke har villet godkende regnskabet som det lå. Ingen going concern, ingen værdi til aktionærerne. Hvilke krav stilles der for going concern, og er de realistiske? Hvad er risikoen for nedskrivninger af immaterielle aktiver og varelagre? Kommer der det, så er det game over.
-
Jeg har gennemlæst årsregnskabet og finder ingen væsentlige ændringer i forhold til, hvad Ennogie Solar Group tidligere har kommunikeret. Vi må afvente Q1-rapporten, som jeg, som tidligere nævnt, forventer vil være tilfredsstillende sammenlignet med Q1 2024. Jeg er overbevist om, at DenOndeSelv vil opdage eventuelle oversete detaljer, hvis der skulle være noget bekymrende!

-
Ennogie Solars årssalg falder 53% https://proinvestor.com/investornyt/1308560/ennogie-solars-arssalg-falder-53
-
Tak for tilliden, StockBull. Jeg vil undlade at skuffe dig og samler lige tankerne til senere på ugen. Jeg undrer mig dog over, om vi har læst det samme regnskabs 67 sider. Der er et sandt væld af nye, og meget bekymrende, oplysninger.
-
I byggebranchen, hvad enten det drejer sig om bygninger, skibe, biler eller lignende, er udfordringer en del af hverdagen. Garantisager er mere reglen end undtagelsen, og gennem min erfaring har jeg set det meste. Sammenlignet med andre nye virksomheder i byggebranchen er der intet særligt usædvanligt ved Ennogies forløb. Tværtimod har de klaret sig rimeligt godt i et udfordrende marked, hvor mange andre er gået konkurs. Det ser ud til, at de nu er over det værste.
-
Det betyder dog ikke, at de kan undgå en kapitalindsprøjtning, men det er helt normalt for nystartede virksomheder at hente finansiering, indtil de har opbygget et solidt fundament og kan drive virksomheden videre derfra. Hvis alle nystartede virksomheder oplevede eksplosiv vækst fra første spadestik, ville det være alt for let at være investor. Men at være investor ER svært – ellers ville alle jo blot være investorer og opgive almindeligt slavearbejde

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind