Ennogie — Januar 2025
-
Endnu en nedjustering, denne gang ca 20 pct på omsætningen og nedpræcisering af EBITDA. Der oplyses ikke om det vigtige cash flow (IKKE EBITDA), balanceposter, så man kan ikke beregne likviditet og soliditet. Endnu.
-
De skal sikkert også bruge nogle flere penge (likviditet), når vi ser lidt fremad. Derfor får kursen nok en over nakken morgen og så igen når der skal hentes flere penge.
-
Markedsværdien er jo stadig ca 180 millioner. Nok lidt høj stadigvæk, men når de skal hente penge nærmer vi os måske de ca 100-120 millioner i markedsværdi. Selv om det bliver en lille kapitalforhøjelse, så bliver udvandingen alligevel ret stor.
-
Børsmeddelelse nr. 1. 2025, Præcisering af forventningerne til 2024
22.1.2025 18:47:03 CET | Ennogie | Intern viden
Forventningerne til 2024 omsætningen ændres til intervallet DKK 45m til 46m fra tidligere DKK 50m til 60m og forventningerne til resultat før afskrivninger (EBITDA) præciseres til intervallet DKK -7m til -9m fra tidligere DKK -5m til -9m. Baggrunden for ændringen i forventninger til omsætningen er udskydelse af leverancer inkluderet i tidligere forventninger. -
H1-2025 forventes derfor at blive væsentligt bedre end H1-2024. Det er ikke hensigtsmæssigt at beklage sig over spildt mælk fra 2024, som var et udfordrende år for hele byggebranchen i Danmark, hvor flere virksomheder gik konkurs. ESG har klaret stormen, og det er sandsynligt, at de kan opnå en vækst på minimum 50% i 2025, med endnu højere vækstmuligheder i 2026.
-
Det er muligt, at der vil komme en emission for at dække 2024 underskud på 9 millioner, men det vil kun medføre en minimal udvanding på lidt over en million aktier, svarende til cirka 3%. Virksomheden var værdisat til over 240 millioner kroner i 2021, da de blev børsnoteret, så værdisætningen bør ikke være lavere i dag, især da fremtiden ser betydeligt lysere ud nu end i 2021. Det kan også være, at de kan klare det med et quicklån til lav rente.
-
Hvis vi antager, at der vil være 35.000.000 aktier i alt, og dividerer dette med en værdisætning på 240 millioner kroner, får vi en fair aktiekurs på 6,85 kroner. Da fremtidsudsigterne ser lysere ud nu end i 2021, kan man argumentere for en højere værdisætning. Derfor mener jeg, at det er en god mulighed at supplere med eller købe aktier under 7 kroner, da det kan være en potentiel x10 bagger inden 2030
-
Vi må heller ikke glemme, at Ennogie har patent på visse dele af deres tagsystem, hvilket giver dem en betydelig fordel i forhold til mange konkurrenter, der stadig har problemer med utætheder mellem panelerne m.m. Det er sandsynligvis en af grundene til, at der stadig ikke findes så mange professionelle BIPV-producenter.
-
Ser ud til folk gerne vil ud. Efter en time er 33 pct af normal dagsomsætning nået. Den kan kollapse helt hvis der kommer lidt tryk på. Dog mindre fald ind til videre end jeg havde regnet med.
-
Det ser ud til at fungere begge veje. Kursen kan sagtens afslutte i plus i dag, hvis der er nogen, der ønsker at købe store mængder. Situationen er ikke væsentligt anderledes end i 2019, hvor mange investerede beløb på 100.000-200.000 kr. for at komme ind før børsnoteringen til en kurs på 5,33 kr., som jeg husker det. Jeg mener, at casen og fremtiden ser bedre ud nu end dengang, så det er underligt, at folk panikker over en smule lavere guiding, når det er fremtiden, der tæller. Renten er på vej
-
Renten er på vej ned, som tidligere nævnt, og jeg forventer en stille og rolig vending med bedre salg allerede fra Q1. Folkene på messen i København og i Tyskland lød meget positive om fremtiden og mente, at 2024 har været deres absolut sværeste år nogensinde. Som nævnt er mange byggevirksomheder gået konkurs i 2024. ESG har klaret sig gennem stormen og har barberet omkostningerne ind til benet. Som jeg ser det, vil de kunne opnå profit med en omsætning på 60 millioner kr., og mon ikke de kan nå
-
Den forsigtige investor venter på deres 2025 guiding og eventuelle salg i Q1, mens den mere grådige, risikovillige og langsigtede investor udnytter panikken i markedet. Ingen ved hvornår der tikker en stor order ind. Skal vi vente 3-6 mdr mere eller kommer den i næste uge eller imorgen
-
Præcis som jeg forudså... Og som jeg ser det, ser vi ind i et vanskeligt 2025 - EU-direktiv eller ej. Et scenarie er, at vi får en handelskrig med USA. Ja, det har ikke en direkte indflydelse på ESG - da det hele produceres i Kina - men det betyder, at priserne generelt bliver højere i Europa, og dermed udhules folks købekraft. Er det der, man går ud og investerer i et solcelletag? Næppe...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind