Ennogie — August 2023
-
Er der stadig en rest på de optioner, der blev tildelt de oprindelige aktionærer?
-
Sommerferien er slut, og Ennogie er i dag faldet med små 4% under en omsætning på mere end 4 x det daglige gennemsnit målt over tre mdr. (Kilde: Yahoo Finance).
År til dato er aktien faldet med 25%.
Jeg er ikke den store TA-haj, men ser den 7. juni 2023 en MA 50 bryde ned gennem en MA 200, som er så tæt på at være faldende, at det næsten kræver målfoto. Kilde: Nordnet på en 12 måneders graf. Er det ikke det, man normalt kalder et Death Cross? -
Læg hertil, at ledelsen er fuldstændig, helt og aldeles, totalt og komplet, tavs. Om alt. Hvis man gerne vil være en innovastiv (
) vækstvirksomhed, er intet nyt IKKE godt nyt.
Hvad tænker I, her op til Q2 om to uger? -
Jeg tænker, at man kan skyde en hvid pil efter teknisk analyse, når det kommer til så illikvid en aktie som ESG. Jeg er spændt på Q2. Hvordan ser ordreindgangen ud henover en noget våd sommer i Europa? Holder de guidance? Hvad skal pengene fra den rettede emission på 23kr bruges til (storindkøb af BIPV eller skal de blot holde skuden over vandet)?
-
Den fysiske økonomi og industri er på vej nedad, og er noget af det første, som får det svært i en recession. Så jeg er bekymret for ESG. Nu er spørgsmålet, om deres jyske overforsigtighed kommer til gode. Altså om deres guidance er tilpas konservativt sat til, at de ikke kommer til at skuffe markedet. For det er dyrt i disse tider.
-
Ja det her stealth mode er ikke just noget der gavner. Hverken selskabet, kursen og investorerne. 14 dage til Q2 meddelelse og nyt snapshoot
-
Kan se at ESG mig bekendt, skal holde sin første åbne reelle investorpræsentation ved et DAF arrangment i Kolding. Muligvis en hel time? Så der må kommer en del mere indblik. Både i selskabet og det marked de ser foran sig de kommende år
-
Man kan tilmelde sig præsentationen her https://www.shareholders.dk/lokalforeningsarrangement/det-europaeiske-el-marked-og-handel-med-el-solenergi-og-ennogie-solar
-
Jeg vil i øvrigt stadig anbefale at følge ESG på LI. Både den danske og tyske forretning. Det er der man ser flest generelle opdateringer. Herunder at den tyske del af forretningen lige har holdt et møde med tyske Velux ansatte. For "bla at drøfte en mulig udvidelse af det eksisterende samarbejde. ". Det er LIs indbyggede oversættelse fra tysk til dansk. Så ikke sikkert betyden er helt det som oversættelsen lægger op til
-
Jeg kan dog andet sted se at ESG og Velux har flere pipeline projekter hvor de begge deltager. Altså tyske projekter hvor både ESG og Velux byder ind på nyt tag/ovenlys vinduer. Og det er næppe et par små private projekter, når Velux deltager med deres tyske Market Director plus en salgs manager
-
Det her har satme kæmpe potentiale: https://byfornyelsespuljer.kk.dk/?
fbclid=IwAR0HBFzPwvoK6dooCCuuCW8M_hlxuY4SquzE0Dlm4mk5Qikh08-psT0XANc_aem_AY4z01VJdeANXRQecT8vRNETnoPwHtk2B6F46p6NXFW9Q3WwllN3A9q8agIdtWn4p_maZasbNohRBdx1e2K6dtXS -
Ja der er faktisk ikke så mange der tænker over/ved at en solcelle bliver MINDRE effektiv når solen brager ned og varmer cellen op. Men netop et bipv design som ESG sikre faktisk mere køling, og dermed også højere produktion end alm solceller monteret fladt ned på alm tag
-
Med køling mener du der en lukket vandkreds under solcellen?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind