Ennogie — Maj 2023
-
Et tysk BIPV selskab der hedder Autarq er lige startet op i DK. Så det er også muligt at lure lidt hos en konkulega. Regner med jeg selv skal forbi af den grund -:)
-
Kort bemærkning til kursen dr de seneste dage har fortaget nogle store bevægelser på relative minde beløb. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det går ud på. Om det er den her lidt længere "stille" periode der nager nogen lidt mere. I så fald kan jeg som sådan godt forstå det
-
Alt hvad der kommer ind under 2 mio annonceres jo ikke i udgangspunktet. Så vi er i en periode hvor særligt en masse tyske private benytter muligheden til at købe billige solceller nu hvor momsen er fjernet
-
Og den del får vi reelt kun indblik i ved Q meddelelserne. De små private ordre er overordnet let at time. Det er de større på ingen måde. Og så rammer vi indimlellem døde perioder som nu
-
Ja det er den tidligere intentionsaftale der nu er endelig underskrevet. Så det er rigtig fint. Jeg tror den kan komme til at få en hel del betydning over de næste 2-3 år.
-
Tror ikke markedet helt forstår betydningen. Og hvordan det helt præcist hænger sammen. Så det er et af de områder de med fordel kan visualisere på nogle slides.
-
Hvis ikke markedet kan gennemskue nyheden, så er det også svært at reagere på det

-
Jeg ser store muligheder i det samarbejde. Men samtidig har også jeg brug for at se det blive foldet ud.
-
Vi talte lidt om det på GF. Min oplevelse var at de fleste af dem der ikke er tæt på selskabet, ikke rigtig forstod sammenhæng/muligheder
-
Så det her med at forstå hvilken gevinst der ligger i det for begge parter. Hvordan kaster det flere penge af til Ennogie end uden aftalen
-
Ja Nordlys i Norge kan man bestille solceller på taget fra NordlysEnergi. https://www.nordlysenergi.com/
-
For hvert Ennogie soltag Norlys er med til at levere vil de tjene flere penge da de får mere el at distribuere / sælge. Kender ikke lige priserne men alt overskuds elektricitet fra taget køber Norlys til en pris og derefter distribuere de el til en højere pris.
-
Derudover får Norlys nok en pæn rabat per solpanel. Beboerne kommer til at betale lidt mere i husleje men får billigere electricitet. Ennogie score profit per tag. Norlys score profit per tag og på el. Beboerne kan prale med de reducere CO2 udslip, betaler mindre for el og lidt mere i husleje.
-
Jeg forstår ikke SunBird konceptet og aftalen med Norlys, som at Norlys får kickback per solgt m2. Ennogie står for alt hardware som med en hvilken som helst anden kunde. Norlys sælger så deres andre produkter med i pakken
-
Ja vi skal gerne begynde at se annoncering af nogle plus 5 mio kr Sunbird projekter.
-
Ja de har ikke informeret specifikt hvad aftalen / kontrakten går ud på men det er vel rimlig logisk det er en stor fordel for Ennogie, at få en aftale af den caliber i hus. Der må være tale og mange m2 tage men det ville selvfølge have større kurs effekt hvis de f.eks havde informeret hvor mange m2 tag der var tale om.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind