Ennogie — November 2022
-
Nedjusteringer af indtjening er aldrig positivt, lige meget hvordan man udlægger det. Jeg er dog en af dem der meeeeget gerne giver afkald på positiv ebidta i 23, for en stor investering i en meget stejler hockeystick. Der har never ever været et tidspunkt der er bedre end nu at plukke nye kunder
-
Bare se 1Komma5 der blev stiftet primo 2021, og allerede nu får en oms på 200 mio euro i 2022. Og sigter mod en oms på 600 mio euro i 2023!!!
-
De 2 cases er vidt forskellige, så man kan ikke sammenligne direkte. Men det viser der er viiiiildt mange kunder derude, og også investorer.
-
1Komma5 har rejst 300 mio euro til mcap 1 mia euro
-
Deres bizz case er installation af almindelige solceller og hustandsbatteri hvor kunden kun betaler et lille beløb upfront
-
kundens system betales så tilbage via strømregningen
-
Der er i princippet ikke noget til hindre at Ennogie også laver et koncept ala det. Selvom investeringen i hver enkelt tag naturligvis er meeeeget større end en investering i et alm 6kw solcelle anlæg der monteres ovenpå eksisterende tag
-
Nu betyder min holdning jo nul og nix for hvilken model Ennogie ledelse og bestyrelse vælger. Men som man ser med 1komma5, Enepal og andre "solcelle service as a bizz" så er der meeeeget dybe lommer derude til at investere i sådan cases.
-
Når man pludselig opdager en masse lavthængende frugter, så gælder det om at plukke dem inden andre nupper dem for næsen af dig. just my 2 cents
-
I øvrigt kan det anbefalse at besøge den tyske Ennogie side. Der er mange flere informationer der end på den danske
-
Der er den seneste tid lagt flere nye produktbrochure op, ligesom der er skrevet en række "blog" indlæg.
-
Hvis ens tyske er lige så rusten som mit, så kan google translate med et snuptag ændre det til dansk (jeg ændre nu til engelsk)
-
Ja tillykke til Ennogie. Det er 3-3,5 mio ekstra sikret til 2023
-
Det der også gør denne ordre ekst
ra interessant er at det er et nyt segment. Ikke bolig som det ellers kun har været i Tyskland -
Med den nuværende energikrise/grønt fokus, så må der også være nogle virksomheder der begynder at kigge i Ennogie retning. Både i Dk og Tyskland
-
Så fin mindre ordre
-
Det fik så igen aktien til at runde 100% stigning i 2022. Og vi har naturligvis en forventning til ledelsen om at levere det samme i 2023

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind