Ennogie — August 2022
-
Alt i alt et regnskab som ventet. De mindre nuancer regner jeg med at poste et indlæg om en af de kommende dage. Men særligt nye ordre på 34 mio synes jeg er et af de vigtigste punkter at fremhæve. Og det accelereres
kun mere og mere fremover. -
Så hurtigt går det helt sikkert ikke! Tænker ikke vi er meget mere end 1 mdr fra det tidspunkt hvor nye ordre er til leverance i 23. Men på det tidspunkt er energiregningen stadig ekstrem høj. Og selvom solceller på det tidspunkt naturligvis producere langt mindre end her om sommeren, så er det netop en af fordelene ved at have et helt tag der består af solceller. Det producere året rundt
-
Men mon ikke det også bliver et af Martins KPIer der bliver målt på. Evnen til at levere på max xx dage. Det er det i hvert fald hvor jeg arbejder. Så nu skal COO lige have noget tid til at lære virksomheden og supplychain at kende. Mon ikke der så kommer en hel masse godt ud af det i løbet af 23

-
Kan se regnskabet lige fik sat gang i handlen i minutterne efter det kom ud. Det har da trukket dagens oms op i ny rekord for Ennogie. Og mon ikke der sker lidt mere frem mod luk
-
Ennogie fordobler toplinjen og femdobler ordrebogen
https://www.proinvestor.com/investornyt/872801/ennogie-fordobler-toplinjen-og-femdobler-ordrebogen -
Så må du til at i gang
med at planlægge et nyt palæ med opstart her til foråret
-
Tak for uddybningen Ahlseye. Altid interessant at høre hvor folk har læst om Ennogie og deres initiale tanker derom
-
Aktien lukkede i 28,3, et plus på 20 øre. Hvis nogen i morges havde spurgt mig om jeg ville "sælge" dagen med et luk på 28,3 hvor der er handlet knap 100k aktier og knap 3 mio kr (ny rekord for Ennogie) så havde jeg gladeligt solgt dagen for det. Inden da nåede aktien at runde ny ATH i 31,6. Mon ikke der skal en annoncering af ny stor ordre til, inden der evt kommer en mulighed for at bryde det niveau. Det har i hvert fald været et par crazy uger
-
Så stiger EL 18% i Thailand til rekord høj 4.72 bath eller ca. 95 øre per kwh. Det er selvfølgelig p.g.a de fleste, hvis ikke alle elværker er kontroleret af regeringen for at sikre befolkningens livsnødvendige behov så som el og vand til billigst mulig pris. Jeg er tilhænger af de frie markedskræfter men som de fungere nu i EU er elektricitet kun blevet dyrere og dyrere efter disse el børser er blevet den nye normal. I gamle dage var det også sådan at livsnødvendige behov til befolkningen så so
-
som elektricitet, rent drikkevand, hospital m.m var til en laveste produktionspris. P.t ser det ud til alle nu sælger til den højest mulige produktionspris. Så det bliver spændende at se hvordan EU nu vil sætte loft på el prisen samtidig med at tilgodese de frie markeder. Tror man skal passe på med at grådigheden tager over i.f.m livsnødvendige funktioner.
-
-
YPR kursen er jo eksploderet de seneste uger, så tænker det er ret naturligt nogle satsede på specifik rigtig god nyhed i forbindelse med regnskabet. Den nyhed var er ikke, og så er der nogle der skynder sig at tage profit. Det er slet ikke nogen dum strategi
-
SB har du set min besked?
-
35 nye/fler NN investorer der i går hoppede på Ennogie toget. Der begynder at være en held del investorer rundt omkring
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind