Zealand Pharma — Maj 2024
-
I rapporten er et afsnit om "Dasiglucagon for Bihormonal Artificial Pancreas systems". Her er ikke nogen kommentar om at samarbejdet Beta Bionics er stoppet.
-
Jeg syntes rapporten er lidt mere negativ end jeg havde forvcentet. Jeg forstår derfor godt at der var lidt negativ reaktion i åbningen.
-
Men jeg vil også gjerne understrege at ZP case er fortsat med upside potentiale i mine øjne men det kræver at de leverer på de ting som skal komme videre frem.
-
Zealand-topchef håber på 7-9 pct. vægttab i vigtigt studie - kan åbne for dialoger https://www.proinvestor.com/investornyt/1160541/zealand-topchef-haber-pa-7-9-pct-vaegttab-i-vigtigt-studie-kan-abne-for-dialoger
-
Samtidig oplyser han, at ”Vi så dog 5 pct. vægttab efter seks uger, så vi har relativt høj tiltro til molekylet, men det er klart, at folk ude fra måske vil se forskelligt på det, siger han videre.
Derfor er virksomheden også allerede i fuld gang med at planlægge, hvordan kandidaten skal tages videre ind i fase 2, som ventes at blive indledt i andet halvår.” -
Kort video: Trods et Q1-regnskab uden de store negative overraskelser falder Zealand Pharmas aktiekurs 6% efter offentliggørelsen. Helge Larsen ser nærmere på regnskabet og forklaringer på kursfaldet, og så ser han fremad mod resten af året. Han kommer også ind på Novo Nordisk, som der er kommet en masse nyt omkring - både analyse af Q1-regnskabet, om de milliarder, Novo rejser gennem obligationer, og opdatering på danske salgstal for Wegovy. https://www.proinvestor.com/boards/120471
-
(forkert tråd) Men som sagt, regnskabet er
allermest varm luft igen-igen - ZP folket er såmænd ok-gode nok på forskning, men vel nok samtidigt de mest elendige købmænd i mands minde - den side af sagen spiller bare aldrig godt nok for ZP - produkter, aftaler, og stort set alt mulig andet løber stille og roligt ud i sandet, bliver unødigt forsinket og/eller overhalet indenom - virkelig glad for jeg fik solgt hovedparten i knap 626
-
Hov er det ikke første gang ZP er ude at sætte tal på deres forventninger til vægttabet? Siger 7-9%. Men også at det måske stadig er gode data selvom de måtte være lavere end 7%.
-
Er han ved at prøve at få taget lidt af forventningerne ud......?
-
Og er det inkl eller eksklusiv placebo justeret?
-
Det skal gerne være placecbojusteret
-
cagrilintide som er amylin delen i novos CagriSema gav et vægttab på ca 9% på 16 uger. Altså samme længde som ZP forsøg. Men så skal der trækkes ca 2% fra pga placebo armen
-
Hvis ikke de når over 7% placebojusteret så tror jeg der bliver uddelt tæsk.
-
I forhold til de mange andre data vi ser nu her, så ville jeg sætte næsen efter +9%
-
De skal gerne være signifikant bedre end novo 1.generation amylin
-
Udover Amycretin, så har novo en ny amylin på vej i fase 1. De tager ikke den i klinikken hvis ikke de ser ret markant bedre data end cagrilintide
-
Her er artiklen hvor Adam taler om forventningerne
https://www.proinvestor.com/investornyt/1160541/zealand-topchef-haber-pa-7-9-pct-vaegttab-i-vigtigt-studie-kan-abne-for-dialoger
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind