Zealand Pharma — Februar 2024
-
Helge's artikel link omkring short trækker følehornene til sig er tankevækkende. Jeg spørger meg selv hvordan nogle fonde kan tjene penge ved at sidde i sådan en position. Der er jo fortsat 2,7 % som ikke er dækket. Ja, jeg har hørt om modeller osv. men så må jeg bare sige at det er nogle dårlige modeller. Hvem er villige til at tage disse tab? Eller er det her at penge fra pensioner vi ikke selv har lov at administere sidder?
-
Ja, det virker hovedløst ES….Har HELE tiden under opturen undret mig over så forholdsvis stor short %….Som om der bare bliver shortet fordi det er biotek under udvikling, og der slet ikke bliver kigget på udviklingen i Zeal og hvad de egentlig er igang med??? Må godt nok være nogle “løse” short penge der bliver brændt af.
-
Der findes da så MEGET andet biotek, som er MEGET mere “sikre” at shorte??
-
Ironwood Pharmaceuticals Announces Positive Topline Results from Global Phase III Trial of Once-Weekly Apraglutide in Adults with Short Bowel Syndrome with Intestinal Failure (SBS-IF) https://www.morningstar.com/news/business-wire/20240229041690/ironwood-pharmaceuticals-announces-positive-topline-results-from-global-phase-iii-trial-of-once-weekly-apraglutide-in-adults-with-short-bowel-syndrome-with-intestinal-failure-sbs-if
-
Det var i december 2024 at ZP indsendte søknad til US FDA med Glepaglutide til SBS. Det var oktober 2022 at ZP havde fase III topline. Nu må vi se om Ironwood også skal bruge mere end et år på indsendelse.
-
@EliotSpitzer du mener
december 2023 - og de har på forhånd fået orphan drug designation -
Bullish- Ja selvfølgelig dec 2023
-
men det er uanset mere end et år på at skrive NDA.
-
Stroka - Ja, jeg kan kun vende tilbake til mine kommentar tidligere i dag. Hvor er logikken i de short positioner?
-
Eliot..I følge BSInvest og Helge har større hedgefonde ofte short og long postioner spredt ud over flere selskaber og sektorer som de hedger positionerne indbyrdes med. Hvad de taber på gyngerne tjener de på karussellerne (må man da håbe for deres kunders skyld).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind