Zealand Pharma — Februar 2024
-
Ja, så er rutscheturen snart indhentet igen
Imponerende….lad os håbe de nervøse har fået taget nok gevinst til at holde resten af deres aktier nu 
-
Ja måtte lave refill i kælderen
proppen af 17:00:01 skål og god weeekend -
God weekend … Imponerende hurtigt comeback, igen igen
køberne står klar HVER gang den dykker. 
-
Og nyt ATH luk i 497,6….tid til et glas god rødvin

-
+4,27% Slutkurs. 497,60.
-
Foredrag i Ringsted d. 28. februar. Jeg taler bla. om nogle af tendenserne i den sundhedsmæssige megatrend. Det er f.eks. forskning og udvikling af lægemidler indenfor diabetes, fedme, hjerte- karsygdomme, cancer, alzheimer og inflammation. I den sammenhæng giver jeg eksempler på selskaber i pharma- og bioteksektoren som kan være værd at følge eller investere i.
-
God aften alle, Jeg har tænkt meget på den seneste uges voldsomme kursfald og efterfølgende den vilde stigning og lukkerekord i fredags. Det var sundt lige at få tryktestet aktien, hvor de kortsigtede nervøse investorer blev rystet lidt af. Jeg tror på, at investorerne køber ind pga. den potentialet i ZP's pipeline nu og IKKE kun i håb om at der kommer et bud på biksen. Derfor tror jeg, at vi står over for gode kurstriggere i H1, hvis ZP fremviser gode data på deres fedme.
-
Godaften og jeg er enig YPE. Meget stærk kursudvikling. Flere taler om, at den er kørt for højt op, men dels så mener jeg ikke, at udgangspunktet var retvisende, da kursen længe efter min mening har ligget for lavt, og dels så er potentialet jo ekstremt. Flasker data og partnerskabsaftaler sig, så er nuværende værdi ikke i nærheden af at være tilstrækkelig. Dog ingen garanti for, at alt flasker sig.
-
Der bliver talt om fedmehype og bobler. Jeg tror faktisk ikke, at folk stadig helt har forstået potentialet og mulighederne på området. Der vil dukke yderligere indikationer op og udvikling i pipelines, og i den proces er jeg overbevist om, at Zealand vil markere sig stærkt.
-
Synes måske det er at tage munden for fuld
at tale om hype og bobler, når nu prognoserne fremskriver at halvdelen af klodens befolkning vil være fede-svært overvægtige i 2035. Som jeg ser det, så vil fedme-markedet + følgesygdomme eksplodere helt vanvittigt de næste mange, mange år?! -
Tak BS
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind