Zealand Pharma — November 2023
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/116725
-
Der er købere på banen idag
Måske pga præsentationen i London igår? Ligner en tur over 300 igen….Lad os håbe det holder denne gang 
-
Har vi egentligt set ITT data på survodutide? De data jeg lige hurtigt kan se er kun on treatment data. Og de data kan godt komme til at give et lidt for positivt billede. Særligt når mange dropper ud
-
Jeg tror de blev fremlagt på ADA denne sommer. Der er i hvert tilfælde eksterne som har reference til dem. https://www.evaluate.com/vantage/articles/events/conferences/ada-2023-toxicity-undermines-boehringer-and-zealands-incretin
-
Aps invest - Det er stor stigninger i de dansk pharma og biotech aktier idag. Eksempelvis ALK er oppe med 15 % og Bavarian oppe med 3,5 %. Det er derfor hele branchen som er blevet løftet i dag.
-
Eliot -
Undtagen Novo, den “hænger” lidt
-
Aps Invest - Ja, det er korrekt.
-
Så er vi nået til 300 kr igen.
-
Ham der sidder med musen og trykker "Køb" syntes jeg skal droppe eftermiddagskaffen i dag.

-

-
Tak Eliot. Jeg mente også der var IIT data ude, men det var on treatment jeg fandt. Og ZP bruger selv on treatment i deres slides.
-
Det er særligt andelen af patienter der kaster op der gerne skal reduceres en del. Så spændende hvorledes de navigere i det, inkl en endnu højere dosis
-
Troldmanden - Jeg mener at kunne huske at Steensberg kommenteret i Fireside chat'en hos Jefferies på dette men mere rent kvalitativt. Jeg mener han sagde at fase 2 studiet var gennemført uden antiemetika og det var ikke tilfeldet for flere af studierne med konkuranternes produkt som der bliver sammenlignet med. Men jeg har ikke set ITT-analysen.
-
Til dem der måske ikke er helt inde i begreberne ITT og on treatment. ITT(intent to treat) er hvor ALLE patienter der startede på den specifikke dosis er indregnet. Også dem der stopper før tid, måske pga for mange bivirkninger. Derfor er ITT resultatere altid mindre gode end "on treatment" data hvor man sortere alle dem fra der ikke gennemførte det fulde forløb på den specifikke dosis
-
NB: For dem som ikke kender til kliniske udvikling i detaljer kan jeg oplyse at ITT = Intention to treat og PP = Per-protokol. ITT ser på alle de randomiserede patienter, som deltager. (både drop out og dem som gennemføre). PP analysese ser kun på data for de patienter,
som strengt holde sig til protokolen og gennemførte. -
Hvis vi tager fase 2 data som BI præsenterede, så kan vi af Eliots link se at placebojusteret ITT data er vægttab på 12,1%. Men ofte præsentere selskaber de mest positive data. Altså on treatment og måske endda uden placebo korrigeret. Så kan samme studie præsenteres som 18,7% vægttab på højeste dosis. Og der er jo en kæmpe verden til forskel. Og det er bredt på tværs af branchen der er en tendens til at pushe on treatment data.
-
Så alle os der investere i biotech/pharma kan med god fordel tjekke hvorledes data er præsenteret.
-
Eliot ja jeg noterede mig godt kommentaren ang antiemetika. Det er helt nyt for mig at man begynder at inkludere det i kliniske forsøg. Det kommer til at give et forkert billede
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind