Zealand Pharma — Oktober 2023
-
enig - god aften
-
YPE - Du spurgte om Survodutide og at ZP potentielt har 345 mio. euro udestående som betaling fra BI. Ja, disse penge vil jeg formode kommer ind på følgende tidspunkter: først patient på fase 3, første godkendelse i US og evt. første godkendlese i EU, og herefter en række milepæle som knytter sig til salg ud over produktets levetid. Den samlet "pot" kan derfor tage lang tid før end kommer i hus. I tillæg kommer der så også royalties så jo vil svinge direkte med succes eller fiasko af produktet.
-
Ikke "så jo vil" men "som jo vil"
-
YPE - Du skrev også 12:35 "Eliot, Short er på 4,01% i skrive stund.". De talt jeg så på var fra kl 8 et eller andet men jeg kan se at tallene blev opdateret 12.01 hos Finanstilsynet. Så der har været en mindre øgning af short fredag. Tak for du påpeget det nye tal!
-
Her er et synspunkt på udviklingen indenfor Obesity fra en associate professor fra Yale. Hun støtter Steensbergs synspunkt om at der bliver behov for en "værktøjskasse" med mange "tools": https://www.healio.com/news/endocrinology/20231023/video-many-options-for-antiobesity-medications-in-the-pipeline
-
Ja, jeg er ret sikker på at nogle milepæle er knyttet til salget. Se bare på det gamle Sanofi samarbejde. Her mangler ZP fortsat den sidste milepæl, som sikkert kommer i år.
-
Shortpositioner på danske aktier Tirsdag d. 31. oktober 2023
https://www.proinvestor.com/boards/116417 -
ja, det virker som om kursudviklingen er “programmeret” fra starten af dagen….tydeligt at den ikke skulle opad idag….Lidt ligesom Novo 
-
Og så er det totalt ligegyldigt om markedet GENERELT er i godt humør eller ej

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind