Zealand Pharma — August 2023
-
Lasse, fuldstændig enig. Og tak for oplysninger. BI har også en del med Gubra, så det kunne tyde på, at de går andre veje. Pfizer kunne også være en kandidat. Men ja, Amgen og Astra og Pfizer - Jeg kan næsten ikke tro andet end at de kunne være interesseret i snuppe ZP.
-
AstraZeneca er et tredje bud, da de også har deres tilstedeværelse indenfor cardiometabolske sygdomme. De har allerede en LA Amylin agonist i fase 1, men kunne måske se potentialet ved kombination med Dapiglutide eller ZP6590. Derudover har ZP allerede samarbejde med dem igennem deres complement inhibitor program.
-
Dagens nyhed (Zealand Pharma announces designation of priority review) betyder, at ZP kan få godkendelse tidligere end forventet. Det er dog måske noget som ZP havde forventet og måske var forberedt på ift. forhandlinger med evt. partner. Jeg tror derfor at ZP på nuværende tidspunkt er ret lang i processen med partner. Mit bud er annoncering inden for 1 mdr. fra nu.
-
Tak for gennemgangen Lasse! Jeg har på ingen måde det store forkromede overblik og den globale fedme pipeline. Men GLP1, Amylin og Gip agonist er der forsket i +20 år, så mange pharma/biotech har noget indsigt i disse mekanismer.
Novo har CagriSema i fase 3 som er en kombination af amylin og GLP1. Dertil har de en ligende kombo men som oralt i fase 1. Så hvor er det du siger ZP8396 adskiller sig ved at kunne indgå i kombo? -
Den der skiller sig mest ud fra mængden er nok ZP glp1/glp2
-
Synes der er en trend til næste generation bliver udviklet mod kombination. Det var også motivationen for Novo da de købte det canadiske selskab Inversago Pharma med deres fase 2 INV-202
-
ZP6590 har ZP fortaget præklioniske fordøg hvor de kombinere med semaglutide. Altså "wegovy" hvilket gav et signifikant større vægttab end wegovy alene.
-
Novo har et fase 1 forsøg i gang med netop kombinationene af de 2 mekanismer. Og det er formuleret til oralt indtagelse
-
Men ellers enig i det næppe bliver Novo eller LLY der evt går efter en bredere aftale/køb af zp
-
Så er der øget med yderligere short i ZP. Nu er vi på 4,10%, hvor det tidligere var 3,96%.
-
Shortpositioner på danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/115075
-
Ungeee - Ja, det var en god nyhed igår og bemærkelsesværdig nyhed. Langt de fleste priority review bliver tildelt lang tid før processen starter og derfor kom dette som en overraskelse for mig. Men uanset at produktet nu kan komme hurtigere på markedet så virket dette ikke som om markedet belønnet det umiddelbart. Det er vist mere kursudviklngen hos Novo Nordisk som bestemmer ZP’s kurs.
-
Lidt mærkelige udsving over dagen
Var lige nede og ramme 252,8 imorges, og har nu rettet sig til 264,8….5% fra bund til top 
-
Zealand- og Novo-partner henter 692 mio. kr. - https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article16395812.ece
-
Egentlig lidt "utrygt", at ZP-ledelsen har så vedholdende travlt med at afhænde sine aktier i det her niveau?!
-
Tja..., måske?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind