Zealand Pharma — August 2023
-
Mornings:)
-
Helge - Tak for din kommentar om omsætning. Jeg har for øjeblikket kun ZP af danske aktier og derfor at jeg sikkert har rant skævt på dansk ferie afvikling, hvor de andre markeder virker til at være kommet igang på højere niveau.
-
Hej Eliot, Det norske marked har også været alvorligt ferieramt i år. Andre lande end Skandinavien har ofte ferie på andre tidspunker end juli/start august.
-
De tyske og norske aktier jeg primært følger er kommer igang igen men det er også større selskaber end ZP.
-
Men jeg håber da at ZP ligger lavt på grund af sommerferie stemning.
-
Mine norske rederier er meget større end ZP . Omsætningen på børsen dog nede i samme niveau som ZP på børsen i den seneste tid. Ingen tvivl om at ferie er årsagen.
-
Det er det samme hvert år, men måske lidt mere i år.
-
-
Helge - Du er så meget mere systematisk på det end mig som er på rejsefod for øjeblikket. Jeg køber fuldt og helt din argumentation. Jeg har også tjekket lidt videre her til morgen og jeg kan se at det generelle billed er lav volumen.
-
-
Er vi ikke i placing niveauet nu? Måske det vil give noget rebound hvis..
-
YPE, en fedmeboble bør ret beset ikke berøre ZP ret meget for nuværende? - fedmekandidaten/erne er som sådan ikke en del af nuværende prissætning - ikke udover en masse masse vidtløftige spekulationer på Proinvestor - god weekend

-
Godmorgen

-
YPE, dit udsagn om, at aktien er drevet op med baggrund i fedme programmets stigende omtale holder ikke - det forholder sig rent kurs-faktuelt diametralt modsat - egentlig burde kursen vel være steget i takt med de forholdsvis gode nyheder, men det er desværre slet ikke tilfældet - tvært imod er aktien på det nærmeste faldet støt siden...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind