Zealand Pharma — Maj 2023
-
Dette kan også have spillet ind: https://www.betabionics.com/beta-bionics-announces-fda-clearance-and-commercialization-of-the-ilet-bionic-pancreas/
-
VectivBio er mere eller mindre et rent korttarms syndrom selskab, som har udviklingsprogram med udgangspunkt i APRAGLUTIDE, som er en langtidsvirkende GLP-2 analog. De er kommet igang med fase 3 men de er jo ikke kommet lige så langt som ZP. Her har du altså et "pris-mærke", som du kan sammenligne med ZP's Glepaglutide med. Jeg vil umiddelbart tror at ZP Glepaglutide-lægemiddel som minimum kan bære samme prislap, d.v.s. 1.15 mia $ = 7,91 mia kr.
-
lassevedel96 - Det er veldig fint at Beta Bionics har fået clearnece på den medisinke udstyrsdel for iLet Bionic men ZP glucagon skal testes i kliniske studier først og derfor ville dette først få større betydninge senere er min vurdering. Men tak for du peget på nyhed. Det var også interessant.
-
Nu bliver det så ekstra spændende at se om der er lukket short eller ikke. Nu er der nemlig noget som kan forklare stigningen uden at det er short lukning.
-
Det er også interessant at aftalen ikke blev lavet med den store spiller på dette marked, nemlig Takeda fordi det kunne pege på at de taler med ZP.
-
Helt enig, men stadig et ganske vigtigt skridt på vejen med iLet. Og så har ZP jo også investeret i Beta Bionics.
-
ZP's markedsværdi i da er 16,5 mia kr og hvis vi bruger VectivBio pris-lappen på ca 8 mia, så betyder det at Glepaglutide udgør halvdelen af værdien i ZP. Det mener jeg er lavt. Der er derfor fortsat upside potentiale i ZP i mine øjne og muligvis derfor at der kom en større stigning i dag.
-
.....i dag er 16,5 mia kr ...
-
Det er ikke umuligt vi rammer “alt time high” i denne uge.
-
mormings - @exitnu tak og stærkt spottet
-
God morgen

-
Interessant åbning
-
ja, de prøve rigen at mase ned - som i går morges - fejlede stort
-
Watt -
Ja, men volumen er ikke stor til morgen. -
274,6 og 5min efter 282.. som i går
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind