Zealand Pharma — April 2023
-
Den artikel peger på en tendens til “partnering” snaree
-
snarere end opkøb. Det er vel også derfor ZP har en chef med rent partnering fokus.
-
Jeg var egentlig tilfreds med den ambitiøse tilgang, tidligere CEO Emmanuel Dulac lagde for dagen med selv at ville føre produkterne helt på markedet. Det fungerede bare ikke, og så er det fedt at se, hvordan Adam Steensberg virkeligt har steppet op og fokuserer på kerneopgaven. Dét ser ud til at fungere, og jeg tror virkeligt, de har gode kort på hånden i forhandlingerne vedr partnerskabsaftaler.
-
Er der nogen af jer der ved hvor konkurrencedygtigt, som BI 456906 vil vaere mod dem der forventes at dominere fedme behandlingerne i de kommende aar, dvs Novos Wegovy og Eli Lillys Tirzepatide som en investeringsbank ser have et Fedmebehandlings peak sale paa 17-18 mia usd i 2030. Jeffries har lige opjusteret deres peak sale estimate paa BI 456906 til 4,5 mia usd aarligt, betydeligt men stadigvaek langt under peak sale estimatet forTirzepatide
-
Godmorgen

-
Lazubia, I denne video (6 min inde i udsendelsen) fortæller Adam Steensberg om fedmeområdet.
https://www.youtube.com/watch?v=gRkHeIQMZPU&t=389s -
Lazubia - Jeg tror at vi skal afvente for at se endnu flere data før end det bliver mere tydligt, hvilken styrker de forskellige lægemidler vil have op imod hinanden. Adam kender sikkert detaljer omkring data, som vi andre ikke gør men vi mangler et pivotalt fase III studie før end det mere definitivt kan besvares.
-
Lazubia - Jeg har ikke læst Jeffries seneste analyse men jeg kan se at du taler om "peak sales estimate" men nævner Jefferies nogen om indikation for dette salg? BI456906 kan ultimativt får tre indikationer, hvor den først sikkert vil blive NASH.
-
Jeg fandt et tweet der indeholdt data fra fase 1 studiet hvor forskellige doseringer af BI 456906 bliver sammenlignet med semaglutide 1mg. Det er studie over 16 uger og for mig at se giver de nogenlunde samme vaegttab for den samme dosering. Jeg har ogsaa forstaaet at Boeringer arbejder meget med at finde den rigtige dosering. Tilsyneladende er der for staerke bivirkninger ved de hoejere doser.
-
-
Lazubia - Tak for link. Kan se det er GLP-1 marked og derfor vil jeg antage at de har tænkte på alle tre indikationer. Jefferies vil have overvejet dette i en rapport om dette marked. Kan se artikelen omtaler big pharma projekterne men de har ikke nævnt eksempelvis Terns Pharmaceuticals i artiklen. Men interessant læsning uanset!
-
Lazubia - Sammenligningen med semaglutide er interessant men jeg mener fortsat at vi har behov for flere data. Men læse transcript fra forrige Proinvestor Q&A session så kan du læse Steensbergs eget syn på dette. Her kommentere Steensberg også på birvikningsprofilen. Han siger at "Vi og BI mener at langsommere eskaleringsskemaer vil kunne mindske eller afbøde disse bivirkninger."
-
-
Zealand Pharma: Meget mærkelig markedsreaktion efter kapitaludvidelse
-
Torsdagens fald var delvist fordi der blev sat flere shorts. Om samme historie gælder for fredag og i dag vil tiden vise.
-
Tænker ikke faldet er så sært/svært at forklare?! Når man udvander eksisterende aktionærer med mere end 10%, så skal aktien selvsagt falde med mindst 10% +/- det løse

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind