Zealand Pharma — April 2023
-
Lau siger i går, at det er usædvanligt med mere cash end 1 - 1 1/2 år i biotek fra investorenes synspunkt. ZP har nu til 2 1/2 - 3 år med investorenes velsigenelse i 228. Dette sætter andet end alm. produktudvikling i spil fx. forhandlingspotentiale og/eller eget salg. Det hele virker til at spille med den emission

-
Det skal bemærkes at Oberland lånet er lavet sådan at ZP også har muligheden for at lave opkøb, hvis en interessant mulighed skulle vise sig. Jeg har ingen ide om hvem det kunne være men muligheden eksistere.
-
Men uanset muligheden for opkøb så kan jeg bedre lide at seslakbet har nu et "war chest", hvor de kan møde vanskelige fimacielle tider og der kræver lidt mere at opkøbe dem.
-
Eliotspitzer - jeg kan særligt lide tanken om ikke at være til salg for en slik. Jeg håber ikke, at ZP bliver opkøbt. Vi har drøftet det tidligere, og det realistiske drømmescenarie må være gode partnerskabsaftaler og en profitabel forretning, der (snart) giver overskud.
-
SMADK - Jeg er nok mere pragmatisk og har ikke en klar preference. Men det er vigtigt at huske at Van Herk Investments vanlig investerer for på et tidspunkt at sælge selskabet. Det kan dog være at de gør det på en anden måde denne gang.
-
SMADK - Ja, Rom blev ikke bygget på en dag! Selvom jeg må indrømme jeg havde regnet med at Lixisenatide tilbake i tiden var blevet en størrre succes men sådan er det nogen gange i biotech. Til gengæld kan vi, aktionærer, glæde os over at den sidste "med venlig hilsen"-milepælsbetalinger tikker ind fra Lixisenatide indenfor den nærmest fremtid.
-
We are excited to share the publishing of a collaborative study in Cell together with leading labs in G protein-coupled receptor research.
We applied our peptide discovery platform and developed dedicated soluble glucagon analogs to shed light on the cellular signaling of the glucagon receptor, a key mediator in raising blood sugar.
-
Zealand Pharma is committed to leveraging our peptide platform to support the advancement of science that may ultimately lead to better treatment outcomes for patients. Read more here:
https://lnkd.in/eUSfUhp2 -
Nu berørte vi kort muligheden for opkøb af ZP. Jefferies nævnte det som en mulighed i en af deres analyser fra sidste år. Men her er en artikel fra Nature som peger på at M&A er lidt vanskeligere i disse økonomisk usikre tider. https://www.nature.com/articles/s41587-022-01529-2
-
Den artikel peger på en tendens til “partnering” snaree
-
snarere end opkøb. Det er vel også derfor ZP har en chef med rent partnering fokus.
-
Jeg var egentlig tilfreds med den ambitiøse tilgang, tidligere CEO Emmanuel Dulac lagde for dagen med selv at ville føre produkterne helt på markedet. Det fungerede bare ikke, og så er det fedt at se, hvordan Adam Steensberg virkeligt har steppet op og fokuserer på kerneopgaven. Dét ser ud til at fungere, og jeg tror virkeligt, de har gode kort på hånden i forhandlingerne vedr partnerskabsaftaler.
-
Er der nogen af jer der ved hvor konkurrencedygtigt, som BI 456906 vil vaere mod dem der forventes at dominere fedme behandlingerne i de kommende aar, dvs Novos Wegovy og Eli Lillys Tirzepatide som en investeringsbank ser have et Fedmebehandlings peak sale paa 17-18 mia usd i 2030. Jeffries har lige opjusteret deres peak sale estimate paa BI 456906 til 4,5 mia usd aarligt, betydeligt men stadigvaek langt under peak sale estimatet forTirzepatide
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind