Zealand Pharma — Marts 2023
-
@CSørensen - JA, lige præcis udnyttelse af warrants. Jeg tolker det helt neutralt ...
-
Fear & Greed Index: Extreme Fear. Udover usikkerheden omkring renter, inflation, råvarepriser så er spøgelset "Bankrun" jo på spil i US, hvilket godt kan betyde at aktiemarkederne måske skal ned på mandag. Vi må se hvordan det evt. influerer på Zealand Pharma ...
-
On March 10, 2023, the California Department of Financial Protection and Innovation closed Silicon Valley Bank (SVB) and appointed the Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) as receiver. As receiver the FDIC will retain all the assets from SVB for later disposition.
Zealand has approximately DKK 162.6 million in cash deposits held at SVB as of March 10, 2023, which represents approximately 15% of its total cash, cash equivalents and marketable securities on that date.
-
Zealand Provides Statement on Silicon Valley Bank Closure
https://www.proinvestor.com/boards/111283 -
-
“Kun” 15% af deres cash….skidt, men vel ikke en katastrofe på den korte bane, og mon ikke der bliver fundet en løsning.
-
Der er plads til 4-5 yderligere spørgsmål til Q&A. Det må meget gerne være om problematikken med SVB.
-
PS: Jeg er enig med Stroka. Disclaimer: Jeg har aktier i Zealand Pharma.
-
Enig Stroka…betyder ikke noget her og nu, men selvfølgelig skal de måske nok speede partneraftlaerne lidt op. Men ikke noget der påvirker driften her og nu….havde de derimod haft ALLE deres midler ved SVB…Uha, det tør jeg ikke tænke på

-
Zealand har p.t en markedsværdi på 12 milliarder, så skulle de tabe 150 mill er det jo kun 1% af markedsværdien, men problemet er selvfølgelig at det er arbejdskapital/finansiering. De har dog stadigvæk 900 millioner i kassen, så det begrænser vel ikke deres fortsatte udvikling det næste stykke tid.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind