Zealand Pharma — Marts 2023
-
Hej Eliot..Tusinde tak for din support. Du skriver blot dine spørgsmål ind i Q&A-chatten som du finder på dropdown pilen øverst i chatten. Du skal dog melde dig på her først: https://www.proinvestor.com/index.php?p=q-and-a&groupid=158
-
Efter personlig vurdering sender jeg enkelte spørgsmål til selskabet før selv afholdelsen. F.eks hvis det er finurligt økonomisk spørgsmål som vurderes skal rundt om økonomdirektøren først.
-
Nu har jeg hørt John Stihøj, som medvirker i podcasten Børsen Investor. Jeg syntes at det var top-professionelt det som han sagde og særlig med tanke på det var før regnskapet. Han er i sin rolle tvunget til at være lidt forsiktig og lidt konservativ. Han er forsiktig med at spekulere i aftaler og størrrlser på disse men har har spottet at der kan ligger potentiale. Jeg er forsiktig og med det utganspunktet er han meget troverdig.
-
IIkke «Jeg er forsigtig….» men «Han er forsigtig…»
-
John Stihøj og Lau Svendsen har fulgt Zealand Pharma i mange år. Dels sammen som partnere i Aktieinfo og nu hver for sig.
-
Tak for info. Det var jeg ikke klar over.
-
Lau kender jeg fra millionær klubben men jeg var ikke klar over han havde været partner i Aktieinfo. Men de er nu ganske fornuftige begge to selvom Lau nogle gange er et sludderchatol men for det nest lander på nogle fornuftige betraktninger. Han er jo også tvunget til hele tiden at ha lidt nyt at sige.
-
Dugfrisk teknisk analyse på Zealand Pharma:
-
@Jazzz - "nærmer vi os ikke et fair value target for Zealand". Tværtom, det er først her i 2023 (ting tager tid) vi ser tingende spille sig maksimalt ud med grønne flueben i alle checkboksene (dog skuffende: minus salgstal for ZEGALOGUE
) med et overflødighedshorn af R&D-begivenheder her i 2023. -
"3. marts 2023: Danske Bank løfter sit kursmål for Zealand Pharma til 333 kroner fra tidligere 275 kroner. Anbefalingen “køb” gentages."
Bliver også spændende at se hvordan andre finanshuse såsom Goldman Sachs/Jefferies/Kempen/Carnegie evt. sætter et nyt kursmål i den kommende tid!
-
ungee..Som tidligere beskrevet i denne chat, så henter jeg alle mine tekniske støtte og modstandsniveauer fra Rida som laver langtidstrend analyserne i Proinvestors Analyseteam ellers også hos Hans-Henrik fra Markettimer. Der er derfor fuld overenstemmelse.

-
Jeg er som tidligere fortalt ikke selv teknisk analytiker. I den daglige handel iagttager jeg bevægelser og mønstre samt momentum i få udvalgte aktier og ser om disse følger til den TA mange algoritmer og de fysisk handlende tradere støtter sig til. Jeg har selv trådet i årevis i erhversmæssig sammenhæng. På mine gamle dag er stort set mest long baseret på fundamental analyse.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind