Zealand Pharma — Marts 2023
-
PS: Jeg er enig med Stroka. Disclaimer: Jeg har aktier i Zealand Pharma.
-
Enig Stroka…betyder ikke noget her og nu, men selvfølgelig skal de måske nok speede partneraftlaerne lidt op. Men ikke noget der påvirker driften her og nu….havde de derimod haft ALLE deres midler ved SVB…Uha, det tør jeg ikke tænke på

-
Zealand har p.t en markedsværdi på 12 milliarder, så skulle de tabe 150 mill er det jo kun 1% af markedsværdien, men problemet er selvfølgelig at det er arbejdskapital/finansiering. De har dog stadigvæk 900 millioner i kassen, så det begrænser vel ikke deres fortsatte udvikling det næste stykke tid.
-
Tak..ungee. Du skal stille spørgsmålet i Q&A chatten - ikke her. '
-
Tilmelding her: https://www.proinvestor.com/index.php?p=q-and-a&groupid=158
-
Q&A chatten finder du i dropdown ligesom du finder andre chats.
-
Tja, Ungee med et marked hvor nervøsiteten har ramt for alvor, så kan det sagtens ske….det ændrer dog ikke på det langsigtede potentiale i Zeal….det her er forhåbentlig bare et lille UHELDIGT bump på vejen

-
Kender ikke grunden til at nogen af pengene er placeret i SVB, men set i bagklogskabens klare lys, var det dumt. Hvis renten på indlån var høj, burde det jo tænde advarselslamperne ved enhver fornuftig CFO
-
Inden man går helt i panik, så skal man ihvertfald lige huske at det er IKKE et potentiel blockpuster lægemiddel der har fejlet, men KUN 15% af arbejdskapitalen, der MÅSKE er tabt.

-
Altså Hvis Zeal får lavet nogle gode partneraftaler betyder det her ikke alverden på den lange bane….men, ja der skal nok komme volatilitet imorgen, når diverse overskrifter på finansmedierne skræmmer en del investorer.

-
Stadigvæk Ungee, så er det jo ikke et lægemiddel der har fejlet…..kun lidt arbejdskapital der måske er mistet….jeg syntes også det er træls, men nu skal vi heller ikke gøre det værre.
-
DAX future stiger pænt nu, så måske en god løsning på vej
https://www.ig.com/en/indices/markets-indices/weekend-germany-40
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind