Zealand Pharma — Marts 2023
-
@Eliotspitzer - i forlængelse af dit spørgsmål i går. Har du læst regnskabets omtale af det pågældende forhold?
-
LLi - Ja, jeg har læst og derfor at jeg spørger dig.
-
Ok. Kan du ikke præcisere, hvad jeg skal forklare eller forklare dit spørgsmål nærmere?
-
Jo, jeg vil gjene ha at du forklarer, hvordan fair value adjustments bliver til "Finansielle omkostninger lander på 270 mio. kr. tak for kaffe. Der har været en seriøs overkurs på restgælden.". Glemmer du ikke halvdelen af regnstytkket sådan at vi lander netto på 134,9 mio i opgøret omkring Oberland lånet.
-
Det er ikke fordi jeg ikke gider svare, men jeg forstår altså ikke dit spørgsmål. Hvorfor skulle jeg kommentere finansielle indtægter, når min hensigt var, at kommentere omkostninger ved indfrielse af lånet? Der er jo mange forhold i regnskabet, som jeg ikke kommenterer på.
-
Så kører bussen opad igen….dygtige swingtradere kan tjene gode penge på de daglige udsving

-
Bare den ikke kører tilbage igen, som en anden rutebus

-
Zealand/Danske: Partner nær fase 3 med fedmemiddel - kursmål hæves
9:24
Zealand Pharmas partner Boehringer Ingelheim er kommet et skridt nærmere den kliniske udviklingsfase 3 med lægemiddelkandidaten BI456906, som er del af et samarbejde mellem den tyske medicinalkoncern og Zealand.Det konstaterer Danske Bank i et notat, hvori banken gentager anbefalingen "køb" og løfter sit kursmål til 333 kr. fra 275 kr.
Ifølge Danske Bank understregede Zealand i forbindelse med sin regnskabspræsentation,
-
at Boehringer drøfter designet af et fase 3-studie af BI456906 med sundhedsmyndighederne.
- Vi ser det som en indikation af, at Boehringer Ingelheim vurderer, at fase 2-data afspejler en kommercielt attraktiv og konkurrencedygtig profil inden for overvægt, hedder det i notatet.
Banken estimerer på den baggrund, at data, der først ventes offentliggjort ved en medicinalkonference i juni, muligvis viser et vægttab på 15-20 pct.
-
LLI….ja, pæn volatilitet …. Ingen kender kursen før dagen er omme 
-
Enig Aps og vi fortsætter, hvis går vel, på mandag. Der tegner sig et billede af pipelinen stiger i værdi i de forskellige regneark, rundt omkring hos analytikerne. Så skal værdien blot materialiseres sig i reelle indtægter, så vi slipper for de mange krusninger.
-
Stockwatch1 kl 8:54 tak
-
Svingtrader, det var så lidt
-
LLi - Jeg syntes at det er fint du har en kritisk tilgang til casen. Men du siger "Hvorfor skulle jeg kommentere finansielle indtægter, når min hensigt var, at kommentere omkostninger ved indfrielse af lånet?". Jeg mener at en fair fremlæggelse kræver at man balancere fakta. Her var to sider for at komme frem til netto. Du valgt kun at fokusere på den ene side. Du kritisere andre for at være en-sidige men så må du også løfte den samme opgave selv.
-
Jeg skal love for det er rutchebane for øjeblikket og det er jo ikke bare små order udsving. Det bliver interessant om der kommer andre analyser de kommende dage for at pege på en retning.
-
Volatilitet - den glemte faktor i din portefølje
I videoen her kigger Hans-Henrik Nielsen på, hvorfor det er vigtigt at kigge på volatiliteten i din portefølje.
Du går muligvis glip af meget store gevinster, hvis du ikke udnytter denne mulighed.
https://www.proinvestor.com/boards/111038/ -
Det her er interessant. Finanstilsynet har opplyst at idag (Fredag 3/3-23) kl. 12:06. var der 2.52% short aktier i ZP. Det er en økning med 0,02 % siden sidste rapportering. Det er i runde tal 10.000 stk aktier som shortet mere siden tirsdag (28/2)
-
Så det store volumen igår ser ikke ud til at være short reduktion.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind