Zealand Pharma — Maj 2022
-
Det har du ret i Exitnu. Selvfoelig har de haenderne paa kogepladen, da de har aktiebaseret loen. Men det vil vaere et staerkt tegn at nogen koebte et betydeligt antal for ´frie midler´. Ogsaa er det iovrigt irriterende at naermest hver anden selskabsmeddelse de sender ud er relateret til en medarbejder der udnyttet en warrant. Er det virkelig noedvendigt? Synes ikke jeg ser andre selskaber goere det.
-
De naeste par maaneder bliver iovrigt spaendende at foelge. Jeg vil formode at nervoesiteten vil brede sig op til offentliggoerelsen af tallene for det kritiske fase 3 studie for Glepaglutide som skullle komme i
Q3. Q3 starter om ca 40 dage saa der er ikke lang tid til at spaendingen udloeses! -
Mærkeligt at kursen faldt så meget tilbage i dag, bava bare steg og steg, jeg synes det skulle være omvendt
-
DeltaFlyer...Rigtig mange investorer har nok prøvet lykken i Bavarian i dag. Sikkert også nogen der har solgt ZEAL pga det.
-
De 10 mest shortede danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/103602
-
Lige lidt konkurrent info: Q1 Highlights
Xeris reported their Q1 earnings that revealed their total net product revenue was $21.9M, signifying a 33% rise over their pro-forma Q1 2021 revenue. Xeris publicized their Gvoke scripts surged 88% year-over-year and 5% quarter-over-quarter, while the overall glucagon market declined 1%. Xeris also reported that Gvoke topped 30K prescriptions in Q1 and finished April strong with over 2,700 Gvoke prescriptions in the last week in April with a 22% market.. -
-
Derudover har han 188.000 warrants, som jeg vil tro har en meget lille vaerdi ved dagens kurs + han har 54000 RSU, som jeg vil tro er den aktiebaserede loen, som jeg antager blive udbetalt lidt efter lidt i de kommende aar hvis han bliver i virksomheden.
-
Er det ikke gennemgående en udfordring. CEO' er fortaler for, at warrants er en del af løsningen på, at aflønne de bedste medarbejdere (og sig selv) som dermed bliver engageret i visionen og bærer en "risiko" på lige fod med investorer. De glemmer blot det faktum, at den risiko de bærer er betalt med aktionærpenge
-
og de bedste medarbejdere får ikke warrants som en del af deres løn, nej, de får warrants oven i lønnen. Skal en CEO have hånden på kogeplade, kan de ringe til ex. CEO hos Ambu og forhøre hvordan man køber aktier for egne penge og ikke aktionærens. At Adam S. solgte sin aktiebeholdning i Zealand efteråret 2021 i kurs +200, bliver ikke glemt lige med det samme.
-
Tran script fra Q&A fredag d. 22 med Zealand Pharma. https://www.proinvestor.com/boards/103626
-
Zealand Pharma - aktieanalyse den 19-05-2022
Zealand Pharma
Den likvide reserve rækker til Q1 2023 med det nuværende cash- burn. Indeværende og næste kvartal bliver meget vigtige for Zealand, idet der vil blive arbejdet på partneraftaler og optimering på at cashe ind på værdierne i selskabet. Det vigtigste er fase 3 data fra glepaglutide. Falder dette forsøg ikke positivt ud, vil det kunne lægge pres på aktiekursen, og modsat vil positive fase 3 data kunne sende aktiekursen markant op.
(www.aktieinfo.net)
(Analysen er udarbejdet af Aktieinfo, der modtager et honorar fra selskabet for det udførte analysearbejde.)
-
Hele analysen:
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind