Aktiesnakken — Februar 2023
-
@Daytrader_DK, tak for Q4 info fra FB, og info om DGI lån.<br>
I Norge er det vanlig at bestyrelsen har møde dagen før Q-fremlæggelse for at godkende Q-rapporten. CEO og andre i ledelsen står til disposition for evt at svare på spørgsmål. Kan være at det var QF bestyrelsen der tog beslutningen om at udsætte 2022-Q4 med en uge. Uden dispensation fra OSE er 28.02.2023 sidste dag for fremlæggelse af 2022-Q4. -
Hvis Kirkbi (og måske BASF) ender med at agere plan B nu her, så kan jeg sagtens se warrants eller ligende tilknytet
-
Det lyder mere end plausibelt det er bestyrelsen der har truffet denne beslutning i forbindelse med gårsdagens bestyrelsesmøde
-
Så der må være et eller andet der i sidste øjeblik ikke blev underskrevet som oprindeligt ventet
-
Så de køber sig lidt tid til enten af få den underskrift, eller aktivere deres plan B
-
Hvilke nyheder kan dette så dreje sig om? FID Dubai, salg af Dubai, aftale med UK finansiering af 3-4 fabrikker, salg af Geminor
-
andeet?
-
"bare" FID Dubai bør vel reelt ikke udskyde regnskab?
-
Men har de arbejdet på et salg af Dubai, så er den nyhed jo utrolig vigtig i forhold til deres likviditets beredskab
-
likviditets beredskabet er jo også en vigtig del af 2023 budget
-
Jeg tror også at det var QF bestyrelsen der tog beslutningen om at udsætte 2022-Q4 med en uge. Derfor kom meddelelsen om udsættelsen så sendt da bestyrelsen vanligvis holder sine møder efter normal arbejdstid. Sandsynligvis har nu QF bestyrelsen et ekstraordinært bestyrelsesmøde mandag 27.02.
-
Om alle omstændigheder er det mystisk det først bliver rykket en uge frem, for så at blive rykket tilbage igen
-
QF forventer åbenbart (vigtige) nyheder som de ønsker at uddybe ifm Q4 for at undgå at måtte svare på «de samme spørgsmål» TO gange hvis der går «lang» tid mellem nyhederne og Q4. QF har tidligere sagt at de forventer både FID Dubai og godkendelsen af Sunderland ansøgningen «in early 2023». «Early 2023» er vel maksimalt ud marts 2023? Godkendelsen af Sunderland ansøgningen kom «early 2023» så det eneste kendte vi venter på er FID Dubai. Men det kan også være noget der er ukendt for markedet.
-
Reserven - Jeg er lidt overrasket over dit "profeti" igår aftes. Det ramte usandsynligt godt plet. Hvorfor kom du frem til den konklusion få timer før end meddelsen kom?
-
Reserven har fulgt Qfuel siden tidenes morgen, og er en av de mest opplyste skribentene. Det er dessverre slik at vi som har fulgt aksjen lenge vet hvor ofte ledelsen bommer. Man kan sikkert telle på en hånd hvor mange ganger PoC har blitt guidet uten å blitt innfridd. Selskapet har lenge lidd av et tillitsproblem
. -
21-22 har vært to katastrofeår for aksjonærer i Qfuel, og forhåpentligvis så blir inneværende år bedre. Det er noen triggere foran oss nå, potensielt gode og onde. Ledelsen må manøvre seg forbli en svært utvannede emisjon, og finne de beste alternativene til finansiering frem til selskapet begynner å tjene penger av betydning. Mange av dere skribenter her inne har kommet frem med gode alternativer til finansieringsløsninger.
-
Gos9x - Tak for forklaring omkring Reserven’s «profeti».
-
@EliotSpitzer - Du må ha misforstået mit 20/2 19:31 indlæg, som nok skyldes min dårlige dansk. Vi ved nu at QF med sin BM** 26.01.2023 12:11 https://newsweb.oslobors.no/message/580776 helt bevidst ændret datoen for fremlæggelsen af 2022-Q4 <b>fra</b> 28.02.2023 <b>til</b> 21.02.2023.
-
I mit 20/2 19:31 indlæg hævder jeg det modsatte (ihvertfald det jeg ønsket at hævde) at QF aldrig havde til hensigt at ændre datoen for fremlæggelsen af 2022-Q4 <b>fra</b> 28.02.2023 <b>til</b> nogen anden dato, og at BM** blev sendt ud ved en fejl/misforståelse.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind