Aktiesnakken — November 2022
-
Det kunne være interessant at høre fra officiel side hvad der ligger deri. omend jeg tænker det er i den lille ende af reel økonomisk betydning
-
Som eksempel så vil en 100kw generator på hver linje i 90% drift, give godt 3 mio kwh om året. Og en 100kw generator er alligevel lidt en sjat
-
Der skal i øvrigt kun en investering på 6 mio til at komme på den offentlige top 20 aktionærliste.
-
Og Kirkbis investering er nu under 100 mio dkk. Tænker QF dd er tæt på at være Kirkbis dårligste investering de sidste 3 år. MEN det betyder bestemt ikke der så er lukket for kassen. Området er SÅ vigtigt for hele Kirkbi/LEGO rejsen mod en mere sustanible plastik rejse
-
15/11
-
Den mere forsigtige investor vil afvente Q3 og måske også FID Dubai, selvom en sådan vil få kursen til at stige pænt. Modsat hvis ikke FID kommer Q1, så bliver det en bumpy ride
-
Så man skal have styr på sin risikoprofil
-
selvopfyldende profeti
-
de nedjustere og straks er der computere der sælger den ned
-
Mange af de store fald i QF er foranlediget på Nordea's kursmål, vi snak nok nå kurs 4-5 inden nytår
-
snak=skal
-
Og kursen ligger marginalt over deres kursmål, alligevel gentager de salg og ikke hold

-
men ikke 6,995

-
men rigtig nok, det er nok 6 rent, nu hvor vi kravler rundt hernede. Suk
-
Jeg har ikke læst analysen fra Nordea, og det er derfor svært at forholde sig til den. Hvornår regner de med drift fra andre fabrikker end Skive, og hvilke økonomi regner de der med? 10% licens, 50/50(det tvivler jeg på)
-
Har de indregnet en rigtig stor kap udvidelse hernede som udvander kapitalen rigtig meget
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind