Aktiesnakken — Maj 2022
-
Og rart at få det her med, ift. den anden artikel "Quantafuel er i stand til å ta imot plast som har liten verdi ellers i resirkuleringsindustrien."
-
Den her kommentar fra IVAR er også god
-
"Det har kommet en rekke aktører på markedet som ønsker å gjøre plasten din om til olje. Kjemisk gjenvinning er fremdeles en relativt ny teknologi. Fagsjefen sier det er ett selskap som skiller klart ut.
– Quantafuel ligger to hestehoder foran alle andre."
-
ja

-
QF linker til den første artikel på linkedin og skriver:
-
" Did you know that in Skive, we are currently upcycling household plastics from the IVAR plant, located outside Stavanger, Norway? In this part of Norway, households do not sort plastics. Instead, the IVAR plant sorts out the relevant plastic qualities. Despite this plastic being contaminated by bio-waste, we are able upcycle this plastic waste to a high-quality oil that is used to produce new, heigh-quality plastic products. "
-
De bliver bare regnet med sammen med alle andre (noterede) aktier, og tillægges/fratrækkes <b>Årets resultat</b>
-
Det har jeg i hvert fald gjort, kan ikke se det skulle være anderledes, så hvis jeg tager fejl sig lige til

-
Prøv at søg på 'fradrag' i tråden. Du kan 1) trække tabet fra i indeværende år - altså allerede med det samme. 2) Fradraget kan også udnyttes af din løn. 3) Fradraget er højere. Du får et fradrag på 59 pct. ift. 27/42 pct. Men der er lidt uklarhed ift. tab/gevinst på henholdsvis det regulerede/uregulerede markedet, og hvordan de udligner hinanden. Men som sagt prøv at søg på det i t
råden. Vi har diskuteret det lidt. -
Ok tak for info @MBCruise , det må jeg lige have tjekket op på.
-
wisuwa, vi snakker i selskabs regi (f.eks. et ApS)
-
normalt har man lagerbeskatning, men det tyder på det er andeledes med unoterede aktier
-
"Aktieavance opgøres som udgangspunkt efter lagerprincippet..." "Herudover beskattes aktieavance på datterselskabs- og koncernaktier samt <b>unoterede porteføljeaktier ikke</b>, ligesom der ikke gives skattefradrag for tab på disse aktier."
-
Siger ud til du har ret @MBCruise - så må jeg se hvordan jeg får det fikset, oups!
-
siger=ser
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind