Aktiesnakken — December 2021
-
Fra dit DJØF-link "For medarbejdere, som har optjent mere end 15 dages ferie til brug i ferieåret, skal arbejdsgiveren sørge for, at medarbejderen reserverer det antal feriedage, som er nødvendige for at holde ferie på hverdagene mellem jul og nytår – i år er det den 27., 30. og evt. 31. december. Desuden skal arbejdsgiveren varsle ferien efter de almindelige regler, dvs. med en måneds varsel.
" -
For de fleste vil arbejde i juleferien være overarbejde.
-
Det betyder så også det helt og holdet er de ansatte der selv bestemmer om de vil arbejde de her dage. Med mindre virksomheden har varslet det for lang tid siden
-
vi ved de havde startet flere dags produktion inden shredderen gik i stykker. Den 23. kørte de i hvert fald ikke.
-
Jeg mener ikke vi kan konkludere at testen reelt var i gang i går med Essets billede/video
-
AH2005: Bemærk det du citere, gælder hvis virksomheden holder ferie lukket
-
det er virksomhederne ikke på lagt
-
Det er helt op til den enkelt virksomhed og deres aftale med deres medarbejdere eller evt. overenskomst som jeg forstår det.
-
Når direktøren den 23/12 siger nu er der nogle de skal holde noget fortjent ferie. Så lyder det nu også på mig som planlagt nedlukning i ferie. Fokus har så været at få linjen til at virke igen
-
ja eller at de fik fri den 24.
-
/25/26
-
dit bud er lige så godt som mit. Jeg mener de står en ekstraordinær situation, hvor de ikke har råd til lange juleferier
-
Der skal leveres denne gang og så må man betale og varsle medarbejderne
-
De vil ikke kunne nå at give et lovmæssigt varsel hvis først det går op for dem i løbet af sidste uge da linjen brød ned
-
At virksomheden ikke kan nå at varsel er dog ikke det samme som der så ikke er produktion. For en ansat kan selv melde sig så længe arbejdsmiljølovgivningen overholedes
-
Der tror jeg stadig ikke de kan skaffe nok folk de ønsker at arbejde 24/7 igennem hele ferie
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind