Aktiesnakken — November 2021
-
Så man kan sige at pt har de ikke rigtig nogen erfaring med at lave et anlæg der kan give meget bedre renhed
-
Det bliver første gang med Esbjerg
-
Korrekt
-
Måske. Vi ved det ikke. Så pt er det et åbent spgm. Dog har de adresseret netop det issue ved de 2 seneste Q meddelelser. Så det er i hvert fald tydeligt det er meget høj på deres agenda. Men vi ved ikke hvordan de konkret arbejder med det
-
Umiddelbart lød heller ikke på som om det var en uoverkommelig opgave, blot at de samarbejdede med BASF om at udvikle det til fremtidige fabrikker med BASF som aftager, og evt. senere opdatering af Skive (cost/benefit).
-
Kan ikke forestille mig at det er noget der ville afholde fra at bygge andre fabrikker parallelt med Esbjerg
-
Men det må tiden jo vise. Hvem er kunden og hvad skal de bruge
-
Jeg forstod det sådan at skive ikke bliver opgraderet. Det vil blive for dyrt. Så det er nye fabrikker der skal designes på en lidt anden måde
-
Men ja. MEGA vigtigt at BASF er så dybt involveret som de er
-
De lod helt klart mulighed stå åben så vidt jeg husker.
-
"What we have learned this quarter is that Skive will not be able to reach that target specification without modifications to the setup. These potential modifications will be evaluated and depend on both technical feasibility and commercial attractiveness."
-
(Citat fra præsentationen, i relation til kvaliteten på Skive)
-
Tak. Mon ikke de allerede har fortaget de beregninger. Ellers så er de noget længere fra målet om at kunne designe en ny fabrik med den opdaterede teknologi
-
Der bliver et andet sted i præsentationen sagt at Skive lever op til præcis den kvalitet BASF har stillet til den fabrik. Fordi output derfra er en meeeeget lille del af BASF store processlinje. Men at kravet til nye fabrikker er af en højere kvalitet.
-
Deri fortolker jeg det også således at der ikke bliver opgraderet i Skive. Det bliver for dyrt
-
Prisen på Skive fabrikken er jo allerede over 50% af den 4x større esbjerg fabrik
-
jo jo, jeg forholder mig blot til hvad de udtalte og der er det altså ikke udelukket (endnu) at Skive senere skal opgraderes, hvis det er en rentabel opgradering.
-
Ja og jeg er også klar til at sælge ud igen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind