Aktiesnakken — November 2021
-
God oversigt Reserven. og det er det jeg mener. Man skal aktivt vælge at lægge sig på et bestemt tidspunkt. Ellers kan man bgynde at "regne" ud om det er gode eller dårlige nyheder
-
ENNISMORE månedlige newsletters http://www.ennismorefunds.com/oeic.html der hver måned, midt på side 1, lister de 5 største short vindere og tabere (Top 5 Contributors and Detractors). I 2021 jan-okt er QF ikke nævnt, men i okt står: <i>«Our short position in a Norwegian energy machinery supplier cost us 0.7% after reporting third quarter numbers above market estimates.»</i><br>
Så konklusionen er at så langt har Ennismore hverken vundet eller tabt særligt på sin QF short. -
Fin info. Tak Reserven.
-
Jeppe Christiansen er en af de helt tunge navne i dansk erhvervsliv. Udover at have stiftet Maj Invest er Jeppe Christiansen næstformand for bestyrelsen i Novo Nordisk - Danmarks suverænt største virksomhed målt på markedsværdi. Jeppe Christiansen er ligeledes medlem af bestyrelsen i den bugnende pengetank Kirkbi, der blandt andet ejer LEGO.
-
Ungee hvad tænker du på?
-
Tror han referer til at Lego støtter op omkring quantafuel økonomisk, uden at være sikker

-
Reserven det er ikke helt rigtigt. KIRKBI investerede 250 mio norske kr via en direct placment. Altså en kapitaludvidelse. Så det er penge gået direkte til udvikling af selskabet. Men naturligvis foretager de også investeringen ud fra en analyse at de kan tjene penge på det. Men aktierne er ikke blot købt i det frie marked
-
@Daytrader_DK (og andre). Beklager at jeg ikke altid har svaret og vært fraværende, pga et Excel projekt.<br>
Kan jeg slette https://my.hidrive.com/share/mhbs3p--6s ?<br>
Bliver filnavnene rare ved "Download all" af https://my.hidrive.com/share/mhbs3p--6s [OS afhængig?], er filen «Daytrader_DK.zip» https://my.hidrive.com/lnk/B2gGD10S det rette valget. Mellemrummene før og efter QFUEL, er vekselvis soft-space og hard-space. -
@Daytrader_DK:<br>
Med 2-3 identiske JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON og 2-3 identiske J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A bliver er database tricky mm du tager med Country/Land. Men de kan veksle Country/Land. VPS 14.10.2021 vekslede JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON (nr. 5 på top-20) Country fra LUX til DEU. Og i oktober vekslede THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV Country fra GBR til DNK (Danmark). -
@Reserven Du kan roligt slette filerne, jeg har fået dem downloadet - tak igen.
Fremadrettet henter mit cronjob dem hver morgen.
Og ja der er en udfordring med de 3 x JP morgans.
Det jeg gerne ville have frem er korrelation mellem aktiekurs, top-20 akkumulering/reducering (t-2) og shorts, plottet ind i som grafer. -
-
Busch’ ”Innovation in Vacuum” går til norske Quantafuel ASA - TekniskFOKUS
Busch’ innovationspris for 2020 ”Innovation in Vacuum” er i år gået til den norske virksomhed Quantafuel ASA. Ved hjælp af Busch’ Dolphin væskeringsvakuumpumper har Quantafuel udviklet en teknologi, der er med til at løse det globale affaldsproblem ved at omdanne plastaffald til værdifulde produkter.Busch Vacuum Solutions uddeler hvert år sin egen pris: Innovation in Vacuum. […]
TekniskFOKUS (www.tekniskfokus.dk)
-
Meget aggresiv start. Ikke ofte vi ser
der er handlet +100k stk på det første kvarter -
Gavranovic det er en nyhed tilbage fra oktober der bare er ete andet medie der skriver om nu
-
Ahh okay Troldmanden, den er gået min næse forbi så. Men er da lidt overrasket over starten i dag, troede godt nok vi skulle den anden vej her dagen op til ????
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind