Aktiesnakken — Oktober 2021
-
Vi kan jo godt prøve på at få det til at se ud som om alle shorts er sat i 70 kr og den sidste lille 0.01% er sat i går, resten er bare folk der tonser aktier ud på historisk lavt niveau lige før kvartals regnskab og eta for poc.
-
Men vi ved i hvertfald at den ene shorter har sat en STOR del hernede, pga. indberetningerne.
-
Ønsker man at afvikle en større mængde aktier i markedet, vil man typisk bruge algo der ikke er alt for aggressiv for at undgå stort kursfald.
Medmindre man skal afvikle hurtigt (tvangssalg) eller man ønsker at lave en snebold effekt (akkumulering af shortsalg). -
Og de 0.5% har selvfølig en signal værdi (hvorfor 3 af dem tilfældigvis ligger næsten lige på ~0.5%)
-
30/10 07:21 af Daytrader_DK. Hvis jeg var shorter ville jeg ikke smide 20k klumper som hurtigt driver kursen ned. En shorter vil opnå en bedre entry ved at opbyggeshorten langsomt i små portioned via algo. Handler jo om at komme ind på højt niveau og ikke om at banke kursen ned til en dårlig entry kurs. Lad os sige det er en rigmand der skal bruge pengene her og nu og han mangler kontanter så tror jeg mere på sådan en type ville smide aktier i 20k klumper
-
Lad os sige at du har sat 80% af din short
-
så kan det godt være du ønsker at skabe lidt ravage med de sidste 20%
-
eller et "et krampagtigt forsøg på, at forsvare deres shorts" med dine egne ord

-
anyway vi kan kun gætte. Mit gæt onsdag paser nu meget godt med indberetningen
-
passer
-
det er muligt, dog ulovligt vil jeg mene (kursmanipulation)
-
plausibelt

-
Spændende er det i hvert fald med aktie der flyver op og ned med 6-10% uden nyheder et par gange om ugen!
-
Helt enig
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind