OLIE OG GAS — Februar 2024
-
Projet de règlement | Les villes ne pourront plus interdire le gaz naturel sans l’accord de Québec
Québec déposera un projet de règlement qui empêchera les villes de faire cavalier seul pour interdire les branchements au gaz naturel, car elles n’ont pas « l’expertise pour déterminer l’impact de leur décision sur la sécurité énergétique » du Québec. Un expert dénonce cette façon de faire qui va nuire selon lui à l’atteinte des cibles climatiques.
La Presse (www.lapresse.ca)
-
Morgen Jazzz, ja men jeg vil mene at det var lidt af en game changer, at Bill21 blev rullet tilbage - det var det jeg mente med latterlig lav alt taget i betragtning, jeg mener at den som min. skulle ligge på 3 nkr som tingene ser ud pt.
-
Enten en fair value erstatning, eller udvinding
-
Regnskab d. 29/02 i QEC og mon ikke som Mcjean skirver, at de kan komme en hype op imod dette, så vi kan godt se 3 NOK ingenfor de næste 3-4 uger efter min mening.
-
Gasskontraktene faller
Prisene på naturgass har stupt med 40 prosent de siste tre månedene. Skylder på fint vær https://www.finansavisen.no/energi/2024/02/05/8092349/gasskontraktene-faller?internal_source=sistenytt -
De har fået en sværvægter ind i bestyrelsen, godt gået og det indikerer at de tror på deres projekter i samarbejde med de "indfødte". Hvorfor er det ikke sket før? Måske fordi de ville vente til efter dommen, måske fordi de i deres deal med staten kun borer i "indfødtes" områder, alle gæt er ligegode, men det er klart et godt signal at få hende ind i folden. De har også uddelt optioner til bestyrelsen til 0.25cad.
-
Læs evt. Silvers blog, han er dukket op igen på Hegnar og skriver i sin blog igen. Han har været over og kigge på acres i Lowlands. Han har lavet nye estimater for QEC med alle deres assets. https://questerre.wordpress.com/
-
Han er optimistisk og læser det samme som jeg, at det nye styremedlem indikerer at de går efter udvinding i Lowlands fremfor erstatning. Silver sætter aktien til 93kr. for nu og kalkulerer som jeg med 60 kr. ved salg, tror dog ikke dette vil ske. Det bliver vildt spændende at følge, raketten kan antændes når som helst.
-
Vi har her en tilsvarende sag på Grønland lige nu om en brudt kontrakt med et Australsk mineselskab hvor Danmark kan stå med et gigant erstatnings krav på 80 mia kr. pga det Grønlandske folketing forbød udvinding ved at vedtage en ny lov som ikke er gang bar iht internationale love og regler, præcis samme situation som da parlamentet i Quebec fandt på at forbyde QEC at hente gassen op i 2018 og hvor højesteret der netop har givet QEC medhold. -
-
Et nyvalgt grønlandsk parlament vedtog omstridt lov. Nu kan Danmark stå over for gigantisk regning
Danmark afviser kravet, men ifølge en ekspert har den australske minegigant en god sag. Og de er ligeglade med, om pengene kommer fra Nuuk eller København.
Berlingske (www.berlingske.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind