TESLA — Juli 2025
-
Er det rigtigt? Kommer massive investments in AI, Optimus, and Robotaxi the cash machine keeps printing ikke efter operating cash flow? og derfor kan man ikke sige despite massive investments... Det er 2 uafhæninge ting.... man kan istedet sig at Tesla har opsitiv free cash flow despite massive investments... men her er de også mere rigtig at sige Teslas Free cash flow er faldet gennem de sidste 4 kvartaler fra 2,7 => 2,0 => 0,6 => 0,146... Og har næste nu negativ Free cash flow.
-
Og for de sidste 4 kvartaler er alle beløb i Mia USA. 2,7 => 2,0 => 0,6 => 0,146... Så hvis nedturen fortsætter så kommer de til at skulle låne masser penge for at kunne fortsætte deres investinger.
-
Tesla regnskab - Det var ikke et kønt syn! https://proinvestor.com/boards/127367
-
Dejligt at høre en person "Hans Henrik Nielsen" som ser igennem Teslas drømmeverden.
-
Folk har forskellige risikoprofiler, og nogle er slet ikke til aktier. Måske hører HHN til denne kategori, og det er helt fint. Hvis vi alle mente, at Tesla var en fantastisk investering, ville kursen formentlig allerede være over 1000 USD. Som man siger, har markedet altid ret, så måske er det klogest bare at følge markedet.
-
Lars Tvede har heller ikke meget til overs for Teslas prissætning, men faktum er, at mange af disse 'kloge' folk ikke selv kan levere profit. Tvedes fond fra 2020 er stadig nede med 40 %. Jeg havde selv en andel i Tvedes fond, da den startede, men er for længst ude. Jeg er også ude af alle ETF'er lige nu, bortset fra en Bitcoin ETF. Det dur ikke at satse på alle fiaskoerne også.
-
Selvfølgelig har jeg også en fiasko indimellem, men når Bitcoin stiger fra 15.000 til 120.000, opvejer det en del, ligesom når Tesla går fra 100 USD til 450 USD. Det handler også om at tage gevinst ved topformationer og købe ind igen ved bundformationer – noget, som HHN som daytrader kender alt til. Men hvis han ikke kan se Teslas potentiale frem mod 2030, bruger han for lidt tid på at analysere og for meget tid på daytrading. Eller også har han bare en helt anden risk/reward profil end jeg har.
-
Hvis man køber på bunden og sælger på toppen, så kan man tjene på alle aktier………
-
Timing er vigtigt, men ikke alle har tid til at handle aktier hver dag. Vi har forskellige risikoprofiler, og teknisk analyse (TA) er et stærkt værktøj, hvis man har tiden til det. Det tager dog 10 år eller mere at mestre det. Hvis det var let, ville ingen gide at tage en almindelig uddannelse.
-
At slå markedet år efter år kræver en velafbalanceret risiko/afkast-profil samt en betydelig mængde dygtighed og erfaring. For meget risiko kombineret med begrænset erfaring og dygtighed kan være en farlig cocktail. Som Elon Musk har sagt om sine robotter, er det svært at forudsige, hvor langt Tesla kan nå på ét år, men en femårig tidshorisont er lettere at vurdere. Jeg er enig. På kort sigt kan Tesla være risikabel, men på lang sigt er Tesla ekstremt stærkt positioneret.
-
Tesla har en enorm erfaring med elektriske køretøjer (EV), Robotaxi-projekter (hvor over ti store bilproducenter allerede har givet op), energiløsninger og Elon Musks øvrige visionære projekter som SpaceX, Neuralink og The Boring Company. Jeg har skrevet meget om dette tidligere i Tesla-tråden, så jeg vil ikke gentage mig selv unødigt. Pointen er, at Tesla, baseret på deres erfaring fra disse projekter, har et solidt grundlag for at vurdere, hvornår det er realistisk at producere 100.000 robotte
-
100.000 robotter om måneden.Jeg tror, Elon Musk vil åbne op for "godteposen" i de kommende år. Tesla er tæt på at nå deres mål med Robotaxi og FSD (Full Self-Driving) på niveau 4, hvilket jeg også har nævnt tidligere i tråden – tjek gerne tilbage der for detaljer. Det er alt for let at sige, at Musk er overoptimistisk. Selvom han måske har taget fejl ti gange, har han fået ret tusinde gange. Men medierne skriver kun om de 10.
-
Ingen anden leder har opnået så meget som ham i de sidste 20 år – fra at revolutionere bilindustrien med Tesla til at gøre rumrejser kommercielt levedygtige med SpaceX.Derfor er det absolut realistisk at tro, at Tesla kan producere 100.000 robotter om måneden inden for en femårig horisont. Teslas erfaring med gigafabrikker giver dem indsigt i, hvor lang tid det tager at bygge fabrikker og opsætte produktionslinjer.
-
Vi har allerede set, hvad deres Optimus-robotter kan – de er langt fremme i udviklingen. Tesla råder desuden over verdens mest kraftfulde supercomputer, Dojo, og en enorm AI-kapacitet, hvilket giver dem en konkurrencefordel, som mange undervurderer. Markedet har tekniske eksperter, der kan vurdere disse fremskridt, og den nuværende P/E-værdi (price-to-earnings ratio) indikerer, at mange investorer har tillid til Teslas langsigtede potentiale. En femårig tidshorisont for at nå dette mål er ikke
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind